נזילה מהשכן למעלה

נזילה מהשכן למעלה עלולה לגרום לבעיות חמורות. אך נזילה בבניין משותף לפעמים מטעה וקשה לזהות את מקור הבעיה, קראו על נזילה אצל השכנים איך לזהות את מקור הבעיה ולאחר מכן במידת הצורך איך להגיש תביעה על נזילה מהשכן.

נזילה מהשכן למעלה – מה מומלץ לעשות

נזילה מהשכן למעלה הוא דבר לא נעים אך די נפוץ, ובדרך כלל כשמדובר בנזילה בבניין משותף הדבר גורם למתיחות וקונפליקטים בין השכנים. קל לנחש שהדייר שמלמטה תובע מהשכן העליון את תיקון הנזילה ואילו השכן העליון טוען כי הנזילה אצל השכנים מקורה מהצנרת הלקויה שלהם עצמם. הדברים עלולים להימשך בלי סוף ולהגיע אף לכדי תביעה על נזילה מהשכן בבית המשפט. אך בינתיים הנזקים רק הולכים ומחמירים.

נזק של נזילה אצל השכנים או של נזילות מהגג בבית משותף מתחיל בקילוף הצבע והטיח, לאחר מכן עם הזמן הקיר מעלה עובש ומהווה מקור לבקטריות ובעיות בריאותיות נוספות. לכן לפני שאתם חושבים להגיש תביעה על נזילה מהשכן התייעצו עמנו לגבי נזילה מהשכן מה עושים, יש פתרונות נוספים שניתן לנסות לפני שפונים להליך משפטי ארוך, פנו אלינו לבדיקת אופציות לפיתרון סכסוכי שכנים.

נזילה מהשכן למעלה
נזילה מהשכן למעלה

איך לגלות מקור של נזילה בבניין משותף

אך לפני כן חשוב לעצור לרגע ולחשוב האם אכן מדובר בנזילה מהשכן למעלה? נזילה בבניין משותף עלולה להטעות, לפעמים נראה שהנזילה מהשכנים למעלה באה מכיוון מסוים ולבסוף מתברר שמקור הנזילה הוא בכיוון אחר לגמרי, מים יכולים להימשך דרך חריץ קטן ולצאת בנקודה אחרת לחלוטין ממקור הבעיה. אם אתם יכולים לעקוב בעצמכם אחר מקור הרטיבות ולתעד את הדבר מה טוב. אם מדובר במשהו שדורש בדיקה מקצועית הזמינו איש בדק שיש לו את הכלים הטכנולוגיים לבדוק מקור של נזילה בבניין משותף, מדובר בבדיקה חיצונית לא יקרה וללא נזקים. לאחר מכן לפי הממצאים תוכלו לדעת אם מדובר בנזילה מהשכן למעלה או שמדובר בטעות.

נזילה בבניין משותף
נזילה בבניין משותף

נזילה אצל השכנים – מה עושים לאחר שמקור הבעיה מתגלה

ואם אכן יתברר שנזילה אצל השכנים היא שגורמת לבעיה תצטרכו לפעול באופן עצמאי או בעזרת עורך דין נגד השכן. עורך דין מקצועי יוכל להכריע אם לגשת לתביעה על נזילה מהשכן או לנסות אופציות אחרות. אחת האופציות היא לפנות למפקח על בניינים משותפים שתחת סמכות משרד המשפטים ולגבי ממנו להנפיק לבעל הנזילה מהשכן צו עשה. למפקח יש סמכויות מסוימות להפעלת סנקציות כנגד דיירים המתעלמים מחובותיהם כלפי השכנים. אם לאחר הבדיקה מתברר שמקור הרטיבות הוא מהצנרת המשותפת יש לפנות לוועד הבית. פנו לוועד הבית או לחברה האחראית על אחזקת המבנה יחד עם חוות הדעת המקצועית שבידכם ודרשו מהם את תיקון הבעיה או את עלות התיקון.

נזילה אצל השכנים
נזילה אצל השכנים

תביעה על נזילה מהשכן – מתי ואיך להגיש

כעורך דין מנוסה אני אומר שבמידה והוועד או החברה אינם משלמים את העלות, או בגלל שהם מתכחשים לחוות הדעת המקצועית, או בגלל שהם מנסים לדחות עד שתתייאשו תוכלו לעתים לקזז מדמי האחזקה החודשיים או הפחתת דמי שכירות בקניון, אם מדובר בשטח מושכר בקניון (לאחר שתתייעצו עמנו לגבי המשמעות החוקית של הדבר וההשלכות במקרה הספציפי שלכם).

אם אפשרות זו לא ישימה אין מנוס מללכת בדרך ה'מסורתית' של שליחת התרעה, חתומה בידי עורך דין, על תביעה בבית המשפט אם העניין לא יסודר לשביעות רצונו של הדייר, שכן חוות דעת של איש בדק מומחה מוכרת וקבילה אצל בית המשפט. וכמובן, אם הצעד הזה לא יעזור יהיה צורך לממש את האיום ואכן לגשת לבית המשפט ולתבוע את שווי הנזק או את תיקונו. בתביעה כוללים גם את הוצאות עורך הדין, הוצאות בית המשפט ואף פיצוי על עוגמת נפש.

תביעה על נזילה מהשכן
תביעה על נזילה מהשכן

קראו כאן על ייפוי כוח מתמשך לבנק.

 

עורך דין מקרקעין קולודני

על משרד עורך דין מקרקעין – קולודני ושות’

משרד עורך דין מקרקעין ונוטריון קולודני ושות’ נוסד בשנת 2007 וייצג עד היום מאות לקוחות פרטיים ועסקיים במגוון רחב של תיקים וסוגיות משפטיות כגון מכר דירה, רכישת דירה, סוגיות במקרקעין וכיו”ב. המשרד מצטיין במאבק ללא פשרות עבור לקוחותיו, ובשירות מסור ואישי עד השלמת המשימה.

המשרד מעניק שירותים משפטיים במגוון תחומים כולל ייצוג בעסקאות מקרקעין, מכר ורכישת דירה וכן שירותי נוטריון:

5/5
עורך דין
יצירת קשר

למשרד מגוון לקוחות מתחומים שונים, היכנסו להמלצות הלקוחות כדי להתרשם מדעתם על משרד עורכי דין קולודני.

תחומי עיסוק

מאמרים

יצירת קשר

חיפוש באתר

פתח צ'ט
1
שלום וברכה
שלום וברכה
אפשר לעזור?
Call Now Button