עו"ד הפחתת ארנונה והיטלים עירוניים

משרד עו"ד ארנונה – קולודני מתמחה בייצוג חברות מול הרשויות המקומיות ובייעוץ להפחתת ארנונה.

עורך דין ארנונה
עורך דין ארנונה

הפחתת תשלום לעסקים – חסכון של אלפי שקלים!
הפחתת תשלום ארנונה, אגרות והיטלים

המשרד מעניק ללקוחותיו שירות מקיף הכולל שיתוף פעולה עם שמאים, מהנדסים, וחברות לצילומי אוויר ועוד. פעולות אלה שמטרתן להשיג מידע על היקף וסיווג השטח נעשות לצד ניתוח משפטי של צו הארנונה ופסיקה רלבנטית כדי לתקוף את שיטת החיוב באופן המדויק ביותר.
בשלב מתקדם המחלוקות וההסכמות מול הרשות מגודרות ומתחיל משא ומתן מול נציג העירייה לצד הליך משפטי בועדת ערר או בבית משפט.

משרד עו"ד קולודני ושות' בעל מומחיות בייצוג מגוון חברות ממגזרים שונים בתחום הפחתת ארנונה. זאת ועוד, המשרד מנהל בהצלחה מאבקים משפטיים מול מועצות מקומיות ועיריות להפחתה וביטול חיובי ארנונה, לעיתים בסכומים של מיליוני ש"ח.

גובה תשלום ארנונה עו"ד ארנונה
עורך דין הפחתת ארנונה

גובה תשלום ארנונה – מאפייני נכסים

בעת קביעת גובה תשלום הארנונה בוחנת הרשות מספר קריטריונים. המרכזיים שבהם הם אופן השימוש בנכס, שטחו, מיקומו וסוגו. לעיתים טעות בסיווג הנכס עשויה להביא לתשלום ארנונה מופרז ולאובדן של כסף רב.

הפחתת תשלום ארנונה על בסיס פטור

חוקים שונים מאפשרים לקבוצות אוכלוסייה שונות לקבל הפחתה בתשלום הארנונה על בסיס מאפיינים שונים. דוגמאות לפטורים מסוג זה הינם פטורים על אחוזי נכות מסוגים שונים, רמת הכנסה, אזור מגורים, שירות צבאי, מצב משפחתי ועוד.

השגת פטור מתשלום ארנונה בשל אי אכלוס נכס - עו"ד ארנונה
השגת פטור מתשלום ארנונה בשל אי אכלוס נכס – עו"ד ארנונה

פטור מתשלום ארנונה בשל אי אכלוס

הבניין שבניתם טרם אוכלס? קיים סיכוי סביר שמגיע לכם פטור מתשלום ארנונה עד מועד האכלוס. במצב כזה מומלץ לברר את זכאותכם לפטור מארנונה שכן במקרים מסוים עשוי הפטור להגיע לעשרות אלפי שקלים. 

הנחות בארנונה לסטרטאפים Start-ups

מספר עיריות בישראל מעניקות פטורים משמעותיים (עשוי להגיע עד 75%) במחיר הארנונה. בירור הזכאות וניהול ההליך מול העירייה עשוי להביא לחסכון של אלפי שקלים לעסק המתחיל.

הנחה בארנונה לחברות סטראט אפ - עו"ד ארנונה
הנחה בארנונה לחברות סטראט אפ – עו"ד ארנונה

לפניכם מספר דוגמאות מתיקים שניהל משרד עו"ד ארנונה קולודני ושות:

  • כחלק ממדיניות משרד הפנים, המועצות הסמוכות למשרדי הלקוח החליפו שטחי שיפוט מוניציפאליים והלקוח מצא עצמו בשטח שיפוט של רשות מקומית אחרת. מנכ”ל החברה פנה לעו”ד קולודני כשקיבל דרישה לתשלום ארנונה הגבוה באופן משמעותי לעומת תשלום הארנונה הקודם. לאחר בדיקת צו הארנונה המקומי בצירוף צילומי אוויר וחוות דעת משמאי נדל”ן, הוחלט לתקוף את בסיס החיוב וגם את הגדרת השטחים החייבים בארנונה.
    בשורה התחתונה:
    עו"ד קולודני ניהל משא ומתן מול המועצה המקומית לצורך הסכמתה להקלות משמעותיות בחיוב והפחתת ארנונה המחזירות את היקף החיוב למצב הקודם.
  • לקוח אחר, שהתמקם במשרדיו החדשים, קיבל דרישה לתשלום ארנונה שנראה כגבוה מידיי. הלקוח פנה למשרד עורכי דין קולודני כדי לבדוק את חוקיות הארנונה ובמטרה לבדוק אפשרות להפחית את תשלום הארנונה.בשורה התחתונה:
    לאחר מחקר משפטי וניהול הליכים משפטיים מול עיריית תל-אביב במשך חודשים ספורים, העירייה קיבלה את הטיעון של עורך הדין קולודני: חלק גדול ממשרדי החברה מהווים מרתף לצורך חישוב הארנונה. לפיכך, פטרה עיריית ת”א את הלקוח לחלוטין מתשלום ארנונה בגין שטח זה והוזילה ללקוח באופן משמעותי את תשלום הארנונה הכולל.
  • במספר תיקים הצליח עו"ד קולודני לשנות את סיווג בית העסק לצרכי ארנונה עירונית בעיריית ת”א עבור חברות טכנולוגיות לסיווג "בית תוכנה". בזכות הסיווג החדש של העסק שילם הלקוח תשלום ארנונה מופחת בשיעור של כ- 75% מהתשלום המקורי שנדרש על ידי העירייה. לעיתים הסיווג החדש לקביעת תעריפי ארנונה מתקבל על ידי הרשות המוניציפאלית, במקרה זה עיריית ת"א, רק לאחר הגשת השגות ודיונים בועדת ערר.
משרד עורך דין ארנונה והפחתת היטלים - עו"ד ארנונה
משרד עורך דין ארנונה והפחתת היטלים – עו"ד ארנונה

עו"ד ארנונה קולודני הוא בעל מומחיות בייצוג מגוון חברות ממגזרים שונים בתחום הפחתת ארנונה.

  • יש לכם עסק באזור המרכז?
  • פתחתם סטארט-אפ ואתם מעוניינים לקבל את ההנחה המגיעה לכם?
  • יש לכם עסק ואתם בעלי נכות או מוגבלות?

לא משנה מאיזו סיבה, אם אתם חושבים שמגיעה לעסק שלכם הנחה בארנונה, פנו אלינו לקבלת הייעוץ המקצועי ביותר בתחום. לפעמים שיחה קצרה עשויה לחסוך אלפי שקלים.

לקריאה נוספת בנושא עו"ד ארנונה

תקנות והסדרים ארנונה

תקנות הנחה מארנונה

קראו עוד על ייעוץ להפחתת ארנונה

כתיבת תגובה

פתח צ'ט
1
שלום וברכה
שלום וברכה
אפשר לעזור?
Call Now Button