ליקויי בניה אחריות קבלן

ליקויי בנייה אחריות קבלן - מתי אפשר להטיל אחריות על הקבלן
ליקויי בנייה אחריות קבלן – מתי אפשר להטיל אחריות על הקבלן

ליקויי בנייה אחריות קבלן – מתי אפשר להטיל אחריות על הקבלן?

נכנסתם לדירה חדשה או משופצת וגיליתם ליקויי בניה? כך תדעו כיצד להתנהל ובמי להיוועץ על מנת למצות את זכויותיכם מול הקבלן.

קניתי דירה חדשה וחתמתי על פרוטוקול מסירה – ליקויי בנייה באחריות הקבלן הוסרו?

אם קניתם דירה חדשה מקבלן, הסיטואציה הזו ודאי כבר מוכרת לכם – מגיעים למעמד קבלת הדירה יחד עם הקבלן, ועוברים איתו על הפגמים וליקויי הבנייה שקיימים בדירה. בסיום הבדיקה הקבלן מחתים אתכם על מסמך שנקרא פרוטוקול מסירה, ובו אתם מתארים את הליקויים שזיהיתם.

מטבע הדברים, הפגמים שתצליחו לזהות בשלב מוקדם שכזה הם בעיקר פגמים קוסמטיים כמו בלטות שבורות או גימורים שלא בוצעו כראוי, אך מה לגבי ליקויי בנייה חמורים יותר שעלולים להתגלות רק לאחר שכבר חתמתם על פרוטוקול המסירה?

חשוב לציין שרוב הקבלנים ינסו להכניס לפרוטוקול המסירה סעיף הקובע כי בחתימתכם ויתרתם על זכותכם לתבוע על ליקויי בנייה שלא הצהרתם עליהם כבר בשלב המסירה. מומלץ מאוד להימנע מחתימה על חוזים שמכילים סעיפים מסוג זה, אך גם אם חתמתם המצב עדיין לא אבוד. אם תפעלו בצורה נכונה בית המשפט לא בהכרח יכבד את תוקף הסעיף הזה, והסיכויים שלכם למצות את הדין עם הקבלן עדיין לא אבדו.

ליקויי בניה אחריות קבלן - איך נכון לנהל משא ומתן
ליקויי בניה אחריות קבלן – איך נכון לנהל משא ומתן

איך נכון להתנהל מול הקבלן כדי להטיל עליו אחריות על ליקויי הבנייה בדירה חדשה?

ראשית, כדי לדרוש מהקבלן את תיקון הליקויים שגיליתם בדירה, עליכם להשיג חוות דעת של מומחה בתחום הבנייה. לרוב מדובר במהנדס בניין שיש לו ניסיון רב בזיהוי פגמים שכאלו. אם הדבר מתאפשר, מומלץ להגיע כבר למעמד המסירה עם מומחה מטעמכם שיידע לזהות טוב מכם היכן הקבלן חרג מהנהלים ותקנות הבנייה, ואילו דברים עלולים ליצור בעיות בעתיד וכדאי לציינם בפרוטוקול לייתר ביטחון.

אך קבלנים רבים לא יאפשרו לכם להגיע עם מומחה למעמד המסירה, ולכן המפגש הראשון של המומחה עם הדירה מתקיים בדרך כלל לאחר שהנזק כבר מתגלה. לפי חוק המכר (דירות) חייבים לתת לקבלן הזדמנות נאותה לתקן את הליקויים בעצמו או לפצות אתכם על ליקויים שאינם ניתנים לתיקון, תוך זמן סביר.

באיזה שלב צריך להיוועץ בעו"ד כדי להשיג פיצוי על ליקויי בנייה באחריות הקבלן?

מתי נכון להיוועץ בעורך דין במקרה של ליקויי בניה אחריות קבלן
מתי נכון להיוועץ בעורך דין במקרה של ליקויי בניה אחריות קבלן

אחרי שהשגתם חוות דעת הנדסית שנכתבה בידי מומחה ומפרטת את ליקויי הבנייה הקיימים בנכס, תצטרכו לשלוח אותה לקבלן בליווי מכתב דרישה לתיקון הליקויים המפורטים בחוות הדעת. למכתב הזה יש משקל רב ומכריע בדרך להשגת המטרה שלכם, מכיוון שברוב המקרים הקבלן ינסה להתנער מאחריות ולהיתלות בפרוטוקול המסירה שחתמתם עליו. אך אם אתם מיוצגים על ידי עורך דין טוב ומנוסה, שמכיר את החוק ואת הפסיקה לא פחות טוב מהקבלן עצמו, אתם יכולים להיות הרבה יותר בטוחים שלא יטרקו בפניכם את הדלת באמתלה שכזו.

איך נדע אם קיבלנו כל מה שמגיע לנו?

במקרה שהקבלן נעתר לבקשתו של עורך הדין ותיקן את הליקויים בדירה, חשוב מאוד להזמין את מומחה הבנייה שהעניק לכם את חוות הדעת הראשונית ולתת לו לסקור גם את התיקונים עצמם. אם יתגלה שחלק מהפגמים לא טופלו, טופלו בצורה רשלנית, או לחלופין אם הקבלן סירב להישמע למכתב דרישת התיקונים – השלב הבא יהיה הגשת תביעה נגד הקבלן בבית המשפט.

מחפשים עו"ד ליקויי בניה באחריות קבלן – שייצג אתכם בהליך בנושא ליקויי הבנייה באחריות הקבלן?

צרו קשר עוד היום עם משרד עורך דין מקרקעין נעם קולודני ושות', המתמחה בייצוג בעלי דירות פרטיים ומוסדיים בהליכים לתיקון ליקויי בנייה והשגת פיצוי בגינם, כמו גם עו"ד ארנונה. משרדנו מתפאר בשנים של ניסיון בתחום, ובמאות לקוחות מרוצים שהצליחו לקבל את מבוקשם. המשרד מטפל בשלל נושאים הקשורים למקרקעין כולל סכסוכי שכנים, התנגדויות לתכנית בניה ועוד.

האם יש אחריות על ליקויי בניה אחריות קבלן גם בדירות יד שניה
האם יש אחריות על ליקויי בניה אחריות קבלן גם בדירות יד שניה

אחריות הקבלן בליקויי בנייה – גם בדירות יד שנייה

קניתם דירה מאדם פרטי שכבר הספיק להתגורר בה או להשכיר אותה, וגיליתם שיש בנכס ליקויי בנייה? ודאי תשמחו לשמוע שהמצב לא אבוד. כך תצליחו להשיג את הפיצוי שמגיע לכם מהקבלן שבנה את הבניין

ליקויי בניה אחריות קבלן – בדירה שאינה חדשה – מתי אפשר להטיל אחריות על הקבלן?

עד שנת 2011 החוק במדינת ישראל לא התייחס כלל לשאלת זכותו של אדם שרכש דירה מקונה שאינו הקבלן לדרוש תיקון או פיצוי על ליקויי בנייה. אך בשנת 2011 תוקן החוק וכעת הוא קובע שאחריותו של הקבלן כלפי הקונה הראשון תחול גם כלפי רוכש משנה, למרות שמדובר באדם שכלל לא התקשר עם הקבלן עצמו בעסקה.

התיקון בחוק בא להתמודד עם ריבוי מקרים שבהם פגמים בבנייה התגלו רק לאחר שזו כבר לא הייתה בבעלותו של הרוכש. חשוב לציין שהחוק הוחל פרוספקטיבית, משמע רק על דירות שבנייתן הסתיימה לאחר תאריך חקיקת החוק (6.4.2011) או שחתימת חוזה המכר שלהם התבצעה לפני תאריך זה.

מה לגבי ליקויי בניה אחריות קבלן בדירות שנבנו לפני שנת 2011?

מה לגבי דירות שנבנו לפני 2011 - האם יש אחריות במקרה של ליקויי בניה אחריות קבלןמה לגבי דירות שנבנו לפני 2011 - האם יש אחריות במקרה של ליקויי בניה אחריות קבלן
מה לגבי דירות שנבנו לפני 2011 – האם יש אחריות במקרה של ליקויי בניה אחריות קבלן

למרות שכאמור סעיף החוק הספציפי אינו חל על מקרים אלו, גם לרוכשי משנה שקנו דירה שנבנתה לפני שנת 2011 יש אפשרות לתבוע את זכויותיהם מהקבלן שבנה את הבניין. זאת באמצעות מתווה של המחאת זכויות מהקונה המקורי לרוכש המשנה. במילים אחרות, רוכש המשנה יכול להיכנס בנעליו של מי שמכר לו את הדירה, ולתבוע את הקבלן על הליקויים שהתגלו בדירה שמכר לקודמו.

חשוב לציין שדרך פעולה זו תתאפשר אך ורק במקרים שבהם הרוכש הראשון לא תבע כבר את הקבלן בעצמו בגין אותם ליקויים, ורק בתנאי שקונה המשנה לא היה מודע לליקויים כבר בעת שקנה את הדירה מקודמו.

אז איך דורשים פיצוי על ליקוי בניה אחריות קבלן בדירות יד שניה?

ראשית, חשוב לברר מול האדם שמכר לכם את הדירה האם היה מודע לליקוי, האם דרש בעבר פיצוי או תיקון של הליקוי הספציפי הזה או של כל דבר אחר בדירה, ובמידה שאכן התנהל הליך שכזה – כיצד הוא הסתיים. אם מצאתם שמדובר בליקוי חדש שהתעורר זה עתה או בהתפתחות משמעותית של נזק שלא טופל כלל או לא טופל כראוי, בהחלט ייתכן שיש לכם עילת תביעה נגד הקבלן שבנה את הדירה.

במקרה כזה מומלץ להזמין חוות דעת של מומחה בתחום הבנייה, ולשלוח אותה לקבלן בצירוף מכתב שמפרט את דרישותיכם. סביר כמובן להניח שהקבלן ינסה להתנער מדרישה שכזו ולטעון שלא מדובר בנזק שנופל תחת מתחם האחריות שלו. לכן כדאי מאוד להיוועץ בעורך דין בטרם שליחת המכתב ולהתנהל בצורה מקצועית כבר מהרגע הראשון. רק עורך דין מנוסה ומקצועי ידע להתמודד עם טענות הקבלן ולכוון כבר בשלב מוקדם את המאבק לערוצים הנכונים שבהם תוכלו למצות את זכויותיכם.

מחפשים עו"ד שייצג אתכם בתביעה לאחריות קבלן על ליקויי בנייה?

ליקויי בניה אחריות קבלן - האם קיבלנו מה שמגיע לנו
ליקויי בניה אחריות קבלן – האם קיבלנו מה שמגיע לנו

לא משנה אם רכשתם דירה חדשה מקבלן או יד שנייה מאדם פרטי, כשמדובר בליקויי בנייה – משרד עורכי דין נעם קולודני ושות' ידע להעניק לכם את הליווי המקצועי והמסור ביותר, כדי שתוכלו לדרוש ולקבל בדיוק את מה שמגיע לכם. שנים של ניסיון ומאות תיקים שהסתיימו במעל ל-90% הצלחה הם הסיבה שבגללה משרד עורכי הדין קולודני ושות' מומלץ על ידי לקוחותיו כמשרד עורכי הדין המוביל בתחום הנדל"ן והמקרקעין.

תוכלו לקרוא עוד על:

עו"ד ליקויי בנייה

מה החוק אומר בנושא ליקויי בנייה – חוק המכר דירות

עורך דין מקרקעין קולודני

על משרד עורך דין מקרקעין – קולודני ושות’

משרד עורך דין מקרקעין ונוטריון קולודני ושות’ נוסד בשנת 2007 וייצג עד היום מאות לקוחות פרטיים ועסקיים במגוון רחב של תיקים וסוגיות משפטיות כגון מכר דירה, רכישת דירה, סוגיות במקרקעין וכיו”ב. המשרד מצטיין במאבק ללא פשרות עבור לקוחותיו, ובשירות מסור ואישי עד השלמת המשימה.

המשרד מעניק שירותים משפטיים במגוון תחומים כולל ייצוג בעסקאות מקרקעין, מכר ורכישת דירה וכן שירותי נוטריון:

5/5
עורך דין
יצירת קשר

למשרד מגוון לקוחות מתחומים שונים, היכנסו להמלצות הלקוחות כדי להתרשם מדעתם על משרד עורכי דין קולודני.

תחומי עיסוק

מאמרים

יצירת קשר

חיפוש באתר

פתח צ'ט
1
שלום וברכה
שלום וברכה
אפשר לעזור?
Call Now Button