חוזה מכירת דירה סטנדרטי – יש חיה כזו?

חוזה מכירת דירה סטנדרטי
חוזה מכירת דירה סטנדרטי

עסקת מכירה או קנייה של דירה היא הליך מורכב. בעלי דירות, קבלנים וקונים רבים מנסים לחסוך בעלויות העסקה באמצעות חיפוש חוזה מכירת דירה לדוגמא באינטרנט. אבל כמו בכל קיצור דרך, גם כאן עלולות להתעורר עלויות נוספות ולהיווצר נזקים עקיפים, שחשוב מאוד להכיר ולהישמר מפניהם. בין אם אתם קונים או מוכרים דירה, המאמר הבא יסביר לכם למה צריך לב, מה הסיכונים שכרוכים בשימוש בחוזה מהאינטרנט, ואיך עושים את זה נכון ואף מדוע לא לחתום על זכרון דברים.

חוזה מכירת דירה 

חוזה מכירת דירה הוא מסמך משפטי בין שני צדדים או יותר המתחייבים על תנאים מסוימים ביחס לנכס, ומצהירים שפעלו ויפעלו באופן מסוים ביחס לקנייתו או מכירתו. החוזה יכלול הצהרה של הצד המוכר על מצבה המשפטי של הדירה, על כך שלא הסתיר דבר בנוגע להיסטוריה המשפטית והמבנית שלה, ועל אופן המסירה שבו הדירה תעבור לידי הקונה.

בחוזה מכירת דירה סטנדרטי יהיה ברוב המקרים גם סעיף שבו הקונה מצהיר על כך שביצע את כל הבדיקות המקדמיות
בחוזה מכירת דירה סטנדרטי יהיה ברוב המקרים גם סעיף שבו הקונה מצהיר על כך שביצע את כל הבדיקות המקדמיות

בחוזה מכירת דירה סטנדרטי יהיה ברוב המקרים גם סעיף שבו הקונה מצהיר על כך שביצע את כל הבדיקות המקדמיות ומצא את הנכס מתאים לצרכיו, ומתחייב שלא יבוא בטענות כנגד המוכר בנוגע למצב הנכס או לעצם ההתקשרות ביניהם.

חוזה מכירת דירה יכלול גם לוחות זמנים למסירת המפתח והעברת התשלומים, והתייחסות לפרמטרים שונים הנוגעים לצדדים כמו משכנתא של הרוכשים או התחייבות לביטולה של משכנתא ישנה שרשם הבעלים הנוכחי על הדירה.

לכן המונח חוזה מכירה סטנדרטי הוא למעשה פיקציה. החלקים המרכזיים של חוזה למכירת דירה לעולם יהיו מושפעים ממאפייניה הפיזיים והמשפטיים של הדירה, ומזהותם של שני הצדדים. אם מדובר בחוזה מכר דירה חדשה מקבלן החוזה ייכתב באופן מסוים, ואם מדובר למשל בחוזה למכירת דירה "על הנייר" שטרם נבנתה יש להתייחס בחוזה לסוגיות נוספות. אם מדברים על חוזה לרכישת דירה יד שנייה, מדברים כמובן על חוזה שונה בתכלית, וכך גם כאשר העסקה כוללת רכיבים של תשלום למתווך, המשך השכרה לדיירים נוכחיים וכו'.

מתי משתמשים בחוזה מכירת דירה לדוגמא?

אנו חיים בעידן של נגישות למידע אינסופי, והספקנו להתרגל לכך שכל תחום ידע שנבחר נמצא במרחק הקלקה מאיתנו. הידע אמנם קיים, אך הקושי האמיתי מגיע כשאנו נדרשים לסווג אותו, לבחור מתוכו, ולהתאים את חוזה המכירה האחיד למאפיינים הייחודיים של המקרה הספציפי שלנו.

מתי משתמשים בחוזה מכירת דירה לדוגמא
מתי משתמשים בחוזה מכירת דירה לדוגמא

חלק גדול ממי שמבקש להשתמש בחוזה מכירת דירה סטנדרטי מהאינטרנט מסתמך על היכרות מוקדמת עם האדם שהוא מבקש למכור או לקנות ממנו את הדירה, ולעיתים אפילו על רושם ראשוני של אדם הגון וישר שעשוי לגרום לנו לחשוב ש"יהיה בסדר".

אך סכסוכים משפטיים בנושאי מקרקעין ונדל"ן נוטים להתעורר גם שנים רבות לאחר חתימת חוזה המכירה, ואין לדעת מה יעלה בגורלו של אותו "רצון טוב" בין הצדדים ברבות הימים. לעיתים, מי שמבקש לתבוע זכות משפטית מתוקף חוזה המכירה הוא בכלל לא האדם שאיתו נקשרתם בחוזה, אלא חליף שלו שקיבל ממנו את הנכס או מיופה כוח מטעמו – שכלל אינכם מכירים.

אז איך מוצאים חוזה מכירת דירה?

לא חותמים על חוזה מכר דירה בלי להיוועץ בעורך דין
לא חותמים על חוזה מכר דירה בלי להיוועץ בעורך דין

מי שמבקש להגיע לפתרון קל, מהיר ויעיל שימנע נזקים עתידיים ותרחישים בלתי נעימים, לא חותם על חוזה מכר דירה בלי להיוועץ בעורך דין. רק איש מקצוע מחזיק בידע ובניסיון הנדרשים כדי לנסח עבורכם בזריזות ובמקצועיות חוזה מכר דירה שמתאים לנסיבות ולמאפיינים הספציפיים שלכם. חבל מאוד לחסוך עכשיו ולשלם פי כמה אחר כך.

משרד עורכי דין קולודני ושות' מתמחה בתחום המקרקעין והנדל"ן, ובעל רקורד מפואר של מאות לקוחות מרוצים במשך קרוב ל-15 שנות ניסיון. פנו עוד היום למשרדנו ותיהנו משיחת ייעוץ ראשונית ללא התחייבות.

עורך דין מקרקעין קולודני

על משרד עורך דין מקרקעין – קולודני ושות’

משרד עורך דין מקרקעין ונוטריון קולודני ושות’ נוסד בשנת 2007 וייצג עד היום מאות לקוחות פרטיים ועסקיים במגוון רחב של תיקים וסוגיות משפטיות כגון מכר דירה, רכישת דירה, סוגיות במקרקעין וכיו”ב. המשרד מצטיין במאבק ללא פשרות עבור לקוחותיו, ובשירות מסור ואישי עד השלמת המשימה.

המשרד מעניק שירותים משפטיים במגוון תחומים כולל ייצוג בעסקאות מקרקעין, מכר ורכישת דירה וכן שירותי נוטריון:

5/5
עורך דין
יצירת קשר

למשרד מגוון לקוחות מתחומים שונים, היכנסו להמלצות הלקוחות כדי להתרשם מדעתם על משרד עורכי דין קולודני.

תחומי עיסוק

מאמרים

יצירת קשר

חיפוש באתר

פתח צ'ט
1
שלום וברכה
שלום וברכה
אפשר לעזור?
Call Now Button