מדוע לא לחתום על זכרון דברים לעסקת מקרקעין

מדוע לא לחתום על זכרון דברים – זכרון דברים בעסקת מקרקעין הוא עניין נפוץ אך חובה בתוכו בעיתיות רבה. זכרון דברים למכירת דירה חשוב לעשות באופן יסודי, כאשר עושים זכרון דברים לקניית דירה בדרך לא מדויקת יש בעיות פוטנצליות רבות. איך עושים זכרון דברים להשכרת דירה ומהי הפרת זכרון דברים למכירת דירה – ביטול זכרון דברים ועוד.

מדוע לא לחתום על זכרון דברים למכירת דירה עלול להפוך למלכודת משפטית

זכרון דברים למכירת דירה - מדוע לא לחתום על זכרון דברים
זכרון דברים בעסקת מקרקעין מדוע לא לחתום על זכרון דברים

צ' התקשרה מבוהלת בסוף שבוע מאוחר בלילה. " חתמתי על זכרון דברים בלילה, לדירה שראיתי בראשון. הקנס הוא 200,000 ₪ ועכשיו, שראיתי הדירה באור יום אני לא רוצה אותה!" פלטה בנשימה אחת.

התברר כי צ' ראתה דירה בשעת ליל מאוחרת, לבד, כאשר מלווה אותה מתווך מטעם המוכרים והמוכרים עצמם. המוכרים והמתווך הפעילו עליה יחד לחץ לחתום על העיסקה, בכדי "שמישהו אחר לא יחטוף אותה…". 

צ' חתמה על זכרון דברים מודפס אשר מולאו בו רוב פרטי העסקה ; פרטי הצדדים, פרטי הנכס, המחיר, התשלומים ומועד המסירה וכמובן הקנס בגין הפרת זיכרון הדברים 200 א' ש"ח. למחרת בבוקר, כאשר צ' חזרה לדירה בלווית בעלה גילתה תמונה מפתיעה; הדירה שבחושך ובשעת ליל מאוחרת נדמתה כשקטה ונעימה התגלתה כרועשת על ציר תנועה מרכזי ובבניין דירות לא מתוחזק כלל וכלל.

זכרון דברים בעסקת מקרקעין
זכרון דברים למכירת דירה
זכרון דברים לקניית דירה

צ' פנתה לקבלת ייעוץ משפטי על הדרכים כיצד ביכולתה להפר זכרון הדברים מבלי לשלם הקנס האמור. בסופו של יום שילמה צ' קנס מופחת משמעותית שכן מדובר בנושא ביטול חוזה קניית דירה, ובכ"ז מיותר.

זכרון דברים בעסקת מקרקעין – זכרון דברים למכירת דירה

חתימה על זכרון דברים למכירת דירה הינה דרישה המועלית חדשות לבקרים בשוק הנדל"ן. הבעיה, היא שחתימה כזו לא מותירה לקונה זמן מספיק לבצע בדיקות לפני רכישת דירה.

מה ההבדל בין חוזה לזכרון דברים? או עד כמה מחייב זכרון דברים?

 זכרון דברים להשכרת דירה – הפרת זכרון דברים למכירת דירה: פסיקה נקבע שמסמך שבו מצויים פרטים כגון פרטי הצדדים, פרטי הנכס, המחיר, התשלומים ומועד המסירה מהווה חוזה משפטי מחייב במקרקעין לכל דבר ועניין, וגם אם חסרים בו פרטים מסוימים, הם ניתנים להשלמה ואינם פוגמים בתוקפו של המסמך.על כן, זכרון דברים מהווה מסמך משפט מחייב לכל דבר ועניין המחייב משפטית גם את הקונה וגם את המוכר.

זכרון דברים למכירת דירה – זכרון דברים לקניית דירה. לעומת זיכרון דברים, חוזה מהווה אסמכתא מלאה ושלמה (יותר) להסכמות בין הצדדים. זאת, לאחר שאלו נועצו בעורך דין מקצועי המבין במקרקעין ובנדל"ן. הקשיים והחוסרים בחוזה יהיו מעטים יותר וההבנות יהיו שלמות יותר.

זכרון דברים לקניית דירה – זכרון דברים להשכרת דירה

כל אותם קשיים הצצים ועולים במהלך מו"מ בין צדדים לחתימת חוזה נותרים ללא מענה שלם וודאי לא פשוט, לאחר חתימה על זכרון דברים ואי עמידה בזכרון דברים הוא בחזקת ביטול חוזה קניית דירה. למידע על – סכסוכי שכנים

לא חותמים על זכרון דברים! הפרת זכרון דברים למכירת דירה

הפרת זכרון דברים למכירת דירה ביטול זכרון דברים
זכרון דברים להשכרת דירה

עו"ד התנגדויות בנייה – ביטול זכרון דברים – יש להיות מודעים לכך כי למתווכים יש אינטרס בחתימה על זכרון הדברים למכירת דירה, שכן הוא מהווה עבורם עילה לדרוש את דמי התיווך. במקום זאת מומלץ להגיע להסכמה בעל-פה בדבר המחיר והתשלומים, תוך התניה שעורכי הדין של הצדדים יגיעו לנוסח חוזה מוסכם, שעליו יחתמו הצדדים לאחר שיערכו את כל הבדיקות הנדרשות. לאחר מכן כדאי באופן ישיר לחתום על הסכם מכר לרכישת דירה

זכרון דברים בעסקת מקרקעין – רק במקרה הצורך, (שגם הוא לא מומלץ), אפשר להגיע להסדר שלפיו הקונה יפקיד סכום מסוים בנאמנות בידי עוה"ד, וסכום זה יועבר למוכר אך ורק עם החתימה על החוזה. זאת, במידה והחוזה אכן ייחתם. יש להקפיד להכניס בזיכרון הדברים סעיף שלפיו זיכרון הדברים מותנה בכך שתוך פרק זמן סביר ייחתם חוזה מחייב בין הצדדים, וכי במקרה שהחוזה לא ייחתם, יהיה זכרון הדברים בטל ומבוטל, ולאף צד לא תהיה טענה או תביעה נגד הצד השני.

בנוסף, יש להכניס בזכרון הדברים הסתייגות שלפיה הקונה לא יהיה רשאי לרשום הערת אזהרה בגין זיכרון הדברים. התנגדות לבנייה בבניין משותף

להימנע ממצב של ביטול זכרון דברים

חשוב לשים לב לפרטים הללו ולהמנע מביטול חוזה מכירת דירה או לצורך העניין ביטול חוזה קניית דירה, שימו לב!

זכרון דברים בעסקת מקרקעין | זכרון דברים למכירת דירה | זכרון דברים לקניית דירה | זכרון דברים להשכרת דירה | הפרת זכרון דברים למכירת דירה | ביטול זכרון דברים | מדוע לא לחתום על זכרון דברים

עורך דין מקרקעין קולודני

על משרד עורך דין מקרקעין – קולודני ושות’

משרד עורך דין מקרקעין ונוטריון קולודני ושות’ נוסד בשנת 2007 וייצג עד היום מאות לקוחות פרטיים ועסקיים במגוון רחב של תיקים וסוגיות משפטיות כגון מכר דירה, רכישת דירה, סוגיות במקרקעין וכיו”ב. המשרד מצטיין במאבק ללא פשרות עבור לקוחותיו, ובשירות מסור ואישי עד השלמת המשימה.

המשרד מעניק שירותים משפטיים במגוון תחומים כולל ייצוג בעסקאות מקרקעין, מכר ורכישת דירה וכן שירותי נוטריון:

5/5
עורך דין
יצירת קשר

למשרד מגוון לקוחות מתחומים שונים, היכנסו להמלצות הלקוחות כדי להתרשם מדעתם על משרד עורכי דין קולודני.

תחומי עיסוק

מאמרים

יצירת קשר

חיפוש באתר

פתח צ'ט
1
שלום וברכה
שלום וברכה
אפשר לעזור?
Call Now Button