פתרון סכסוכי שכנים בפני המפקח על המקרקעין

פתרון סכסוכי שכנים בפני המפקח על המקרקעין – המפקח על הבתים המשותפים פתח תקווה / המפקחת על הבתים המשותפים פתח תקווה – המפקחת על בתים המשותפים בכל רחבי הארץ בעלת סמכות לפסוק בדיוני סכסוך שכנים. המפקח על בתים משותפים כמו גן המפקח על המקרקעין פתח תקווה ורחבי הארץ, בהקשר אל סעיף 8 לחוק המקרקעין – המפקח על רישום המקרקעין ראשי לדון בכל הקשור אל ריבי בעלי דירות וכדומה. עו"ד מקרקעין בירושלים והמרכז קולדני ממליץ לקורא כתבה בנושא המפקחת על רישום מקרקעין פתח תקווה ומרכז הארץ, על מנת להכיר את הנושא ומה האפשרויות העומדות בפניך. 

מחפשים עו"ד סכסוכי שכנים? מסלול יעיל מהיר ונוח לפתרון סכסוך על ליקויי בניה בין שכנים וכדומה, הינו המפקח על בתים משותפים. סמכותו של זה מקבילה לסמכות שופט שלום ובנושאים מסוימים דוגמת מחלוקות באשר לתמ"א 38 , סמכותו ייחודית.

המפקח על רישום מקרקעין תל אביב – המפקח על רישום מקרקעין פתח תקווה

  1. סכסוך שכנים בבית משותף בין אם על התנגדות להיתר בניה כמו גם סכסוך גדר וכדומה.. ניתנים לפתרון מהיר ויעיל בפני המפקח על בתים משותפים.
  2. בצד יתרונות אלו למפקח ישנם חסרונות מסוימים, דוגמת חוסר יכולת אכיפה של החלטותיו.
  3. לצפייה בסרטון בנושא:
  4. המפקח ממונה על ידי שר המשפטים ולשם כך עליו להיות כשיר לשמש כשופט בית משפט שלום.
  5. ברחבי מדינת ישראל ישנם 9 לשכות בהן מתנהלת פעילות המפקח על רישום מקרקעין: נצרת, חיפה, נתניה, תל אביב, חולון, פתח תקווה, ירושלים, רחובות, ובאר שבע. בנוסף קיימות 3 שלוחות בערים עכו, חדרה ואשדוד.

 הסמכות המנהלית של המפקח על רישום המקרקעין

במסגרת סמכותו המנהלית המפקח מוסמך, בין היתר, לעסוק בנושאים הבאים:

  1. א. בתים משותפים- מתן צווים לרישום בתים בפנקס הבתים המשותפים, ביטול צווי רישום, תיקון צווי רישום, הכרעה בהתנגדויות לתיקונים, מתן צווים לרישום תקנונים מוסכמים.
  2. ב. מינוי נציגות בית משותף בהתאם לתנאי החוק.
  3. ג. מתן החלטות שונות ע"פ חוק המקרקעין ותקנותיו, כגון תיקוני טעויות סופר, ביטול הערות זכויות ועוד.
  4. ד. פיקוח מינהלי ומקצועי על לשכות רישום המקרקעין – טאבו.

הסמכות השיפוטית של המפקח

המפקחת על הבתים המשותפים פתח תקווה
המפקח על הבתים המשותפים פתח תקווה

במסגרת סמכותו השיפוטית, המפקח מוסמך לדון בסכסוכים שונים בין בעלי דירות בבית משותף, כמפורט בסעיף 72 (א) ו-(ב) לחוק.

מפקח על הבתים המשותפים בגבעת שמואל כמו גם מפקח על הבתים המשותפים רמת השרון ושאר הארץ בעלי סמכות ייחודית לדון במחלוקות לגבי יישום הסכמי התחדשות עירונית של תמ"א 38.

המפקח על הבתים המשותפים פתח תקווה / המפקחת על הבתים המשותפים פתח תקווה  כמו גם המפקח על בתים משותפים תל אביב  המפקח על בתים משותפיםחיפה או המפקח על בתים משותפים חולון וכו', בעלי סמכות משפטית.  בסמכותם של המפקחים מבחינה משפטית לדון ולהחליט על רישום המקרקעין ולפסוק בין בעלי  דירות בבתים משותפים בכל הקשור אל סכסוכים. חשוב להעזר בכישוריהם של עורכי דין פתח תקווה מקרקעין    ושל עורך דין פירוק שיתוף במקרקעין בפתח תקווה בפרט. המפקח על בתים משותפים בעל סמכות כשל שופט הדן בתביעה אזרחית.

פתרון סכסוכי שכנים בפני המפקח על המקרקעין אור יהודה

המפקח על רישום המקרקעין    – המפקח על המקרקעין פתח תקווה כמו גם המפקחת על המקרקעין חולון  או המפקח על המקרקעין תל אביב וכדטמה אל רשם הבתים המשותפים     בעלי סמכות משפטית. המפקח על רישום מקרקעין / סמכות המפקח על המקרקעין היינה כשם שמפורט בחוק המקרקעין, התשכ”ט- 1969 בהקשר אל נושא בתים משותפים, נותןאת ה סמכות למי שבתפקיד המפקח על המקרקעין ירושלים, תלאביב ושאר רחבי הארץ להכריע בתחום אזורו בסכסוכי בעלי הדירות.

ניתן לברר יותר על המפקח על הבתים המשותפים פסקי דין ועוד בתחום זה. המפקח לבתים משותפים וסמכותו מוגדרת בתוך סעיף 72 לחוק,  סמכות סמכות המפקח על הבתים המשותפים אינה גורפת, והיא מוגבלת לתחום של  הממונה על הבתים המשותפים שהרבה פעמים האנטרסים שלו אינם עומדים יחד עם האנטרסים של התובע שלעתים ירצה לפצל את הדיון במספר ערכאות אפשריות.

המפקח על בתים משותפים
עורכי דין פתח תקווה מקרקעין

מפקח על בתים משותפים רעננה – לא פעם ישנם הרבה מצבים של מחיקת תובענות ו/או העברתם למותב המוסמך. ועל כן הגיוני לגלות פסקי דין של בתי המשפט בכפוף אל סעיף 8 לחוק המקרקעין הכולל את תפקידו של מפחק בתים משותפים במקרקעין, שדנו בהם המפקחים וצוין בהם המטרות לעצירת פיצול דיון כזה או אחר בין הערכאות השונות. לדוגמה בכל הקשור לנושא דמי שימוש ראויים. עוד סמכות של המפקח על מקרקעין והרישום שלותהיה מתן הוראה על רישום ראשון, או הוראה לתקן רישום שטח ולחדש רישום מקרקעין שעבר טשטוש או שנעלם.

בין אם מדובר על מפקח על בתים הרצליה מפקח על בתים קרית אונו או מפקח על בתים בת ים וכדומה.. כאשר רוצים להגיש ערעור על החלטה של  המפקח על בתים המשותפים / המפקחת על בתים המשותפים רמת גן, רעננה וכו, יש להגישו אל בית המשפט המחוזי.

 

פתרון סכסוכי שכנים בפני המפקח על המקרקעין | המפקח על המקרקעין ירושלים | מפקחת על בתים משותפים תל אביב | המפקח על הבתים המשותפים חולון | המפקח על רישום מקרקעין תל אביב | המפקחת על המקרקעין | המפקח על המקרקעין רחובות | פסקי דין פירוק שיתוף במקרקעין | המפקח על המקרקעין חולון | פיקוח על בתים משותפים | המפקח על בתים משותפים חולון | המפקחת על הבתים המשותפים תל אביב | המפקחת על המקרקעין תל אביב

עורך דין פירוק שיתוף במקרקעין בפתח תקווה
פתרון סכסוכי שכנים בפני המפקח על המקרקעין

 

עורך דין מקרקעין קולודני

על משרד עורך דין מקרקעין – קולודני ושות’

משרד עורך דין מקרקעין ונוטריון קולודני ושות’ נוסד בשנת 2007 וייצג עד היום מאות לקוחות פרטיים ועסקיים במגוון רחב של תיקים וסוגיות משפטיות כגון מכר דירה, רכישת דירה, סוגיות במקרקעין וכיו”ב. המשרד מצטיין במאבק ללא פשרות עבור לקוחותיו, ובשירות מסור ואישי עד השלמת המשימה.

המשרד מעניק שירותים משפטיים במגוון תחומים כולל ייצוג בעסקאות מקרקעין, מכר ורכישת דירה וכן שירותי נוטריון:

5/5
עורך דין
יצירת קשר

למשרד מגוון לקוחות מתחומים שונים, היכנסו להמלצות הלקוחות כדי להתרשם מדעתם על משרד עורכי דין קולודני.

תחומי עיסוק

מאמרים

יצירת קשר

חיפוש באתר

פתח צ'ט
1
שלום וברכה
שלום וברכה
אפשר לעזור?
Call Now Button