נזילה מהשכנים למעלה

מה אתם עושים אם יש לכם נזילה מהשכנים למעלה? מדובר בבעיה די נפוצה שהתשובה עליה היא לא חד משמעית. צריך קודם לבדוק את מקור הבעיה ושאכן מדובר בנזילת מים מהשכן. שכן לא כל נזילה בתקרה היא מהשכן. לאחר שנוודא נוכל לייצג אתכם בפנייה אל המפקח על בתים משותפים בעניין הנזילה. קראו את המאמר הבא מאת: עורך דין נזילות.

נזילה מהשכנים למעלה מי אמור לשלם נזקים

תרבות הדיור הוא מושג תלוי רקע חברתי, תלוי הרגלים ותלוי תפיסות עולם. יש את אלה המעדיפים לגור בוילה לבד ללא שכנים, יש שיעדיפו לגור בבניין משותף. וגם בניין משותף יכול להיות בניין רב קומות, קומת קרקע, קומה הגבוהה ביותר ועוד ועוד. בדיוק כמו ייפוי כוח מתמשך בבנק. לכל צד יש יתרונות וחסרונות. החיסרון בדירה בבניין משותף, לאלה שלא גרים בקומה העליונה, הוא היתכנות של נזילה מהשכנים למעלה. הרבה מושבי בית משפט, בתי דין ומגשרים התנהלו ומתנהלים בעניין הזה. כמעט אין בניין שלפחות אחד מהשכנים סובלים מהתופעה של נזילת מים מהשכן. המחלוקת היא בדרך כלל סביב סוגיית תשלום התיקון והנזק. שהרי קודם כל צריך לתקן את הנזק במידית, ומכיוון שבדרך כלל נזילה מהשכנים למעלה היא בעיה שתופסים רק אחרי שהיא כבר גורמת לנזקים השאלה היא מי אמור לשלם את הנזקים.

נזילה מהשכנים למעלה
נזילה מהשכנים למעלה

איזה נזקים עלולים להיגרם על ידי נזילה בתקרה מהשכן

בנוסף לבעיה של נזק לאדם פרטי כתוצאה מנזילת מים מהשכן, נזילה בתקרה מהשכן יכולה גם לגרום נזק לחדר המדרגות ולרכוש משותף ולכאורה, על פי המפקח על בתים משותפים נזילה שגרמה לנזק, מי שאמור לשלם זה השכן שהצנרת שבביתו גרמה לנזק, אולם אם מדובר בנזק שבעייתו קשורה לכל השכנים יצטרך ועד הבית לחלק את סכום התשלום בין כל דייר בנפרד. וכאן מצטרף לתמונה פלונטר נוסף, לא כל השכנים מעוניינים לשלם. מקרה שכזה אמור להגיע לפתחו של בית המשפט או לשולחנו של המפקח על בתים משותפים נזילה. לכל אחד מהגישות יש יתרונות וחסרונות תוכלו להתייעץ עמנו על סמך הניסיון שלנו. בנוסף, למשרדנו ניסיון רב בעניין ייפוי כוח מתמשך שכר טרחה.

נזילה בתקרה מהשכן
נזילה בתקרה מהשכן

נזק שנגרם על ידי נזילת מים מהשכן – האם משלמים גם פיצוי על עוגמת נפש?

מהם הנזקים העלולים להיגרם כתוצאה מנזילה בתקרה מהשכן? נזילת מים מהשכן יכולה לגרום לרטיבות בתקרה ובקירות של השכן שמתחתיו, מה שגורר בעקבותיו גם קילופי צבע וכתמי עובש. כמו כן יכולים להיגרם נזקים למעטפת הבניין (צריך לוודא היטב שאין מדובר בבעיית איטום). כשמתגלים הנזקים על בעל הדירה שאצלו יש את הרטיבות לתקן את הליקוי בדחיפות, על כך אין חולק. השאלה היא מי אמור לשלם את הנזקים הנלווים, וכמו כן, באופן עקרוני האם נזילה בתקרה מהשכן מחייבת את השכן לשלם פיצויים לדייר שמלמטה בגין עוגמת נפש, במידה ונגרמה לו. התביעה כאמור מוגשת לבית המשפט או המפקח על בתים משותפים נזילה, ובדרך כל צריך לצרף גם דו"ח מהנדס המעיד כי נזילה מהשכנים למעלה היא שגרמה לנזקים.

נזילת מים מהשכן
נזילת מים מהשכן

המפקח על בתים משותפים נזילה היא לא הדבר היחיד שהוא מטפל

נזילה מהשכנים למעלה היא לא הבעיה היחידה שהמפקח על בתים משותפים נזילה מטפל, הוא מטפל גם בבעיות של ריח לא נעים המתפשט מביתו של אחד השכנים וגורם מטרד לשכנים ולירידה באיכות הדיור. כמו כן לעתים הוא מתערב גם בבניה לא חוקית היוצרת בעיה לשכנים, מעבר לטיפול של הרשות המוניציפלית בבעיה. לפני שניגשים לרשויות החוק צריך התובע להכין את התיק ולבנות את ההוכחות כראוי. בשביל זה אנחנו כאן, אנו יודעים איזה הוכחות קבילות בבית המשפט, ואם יש צורך בדו"ח של איש מקצוע אנו נדע מי מהם מוכר וקביל בבית המשפט כהוכחה. אם השכן מבוטח אנו נפנה את התביעה גם כנגד חברת הביטוח ככל שהדבר יתאפשר.

המפקח על בתים משותפים נזילה
המפקח על בתים משותפים נזילה

כאן תוכלו לקרוא למה צריך ייפוי כוח מתמשך.

עורך דין מקרקעין קולודני

על משרד עורך דין מקרקעין – קולודני ושות’

משרד עורך דין מקרקעין ונוטריון קולודני ושות’ נוסד בשנת 2007 וייצג עד היום מאות לקוחות פרטיים ועסקיים במגוון רחב של תיקים וסוגיות משפטיות כגון מכר דירה, רכישת דירה, סוגיות במקרקעין וכיו”ב. המשרד מצטיין במאבק ללא פשרות עבור לקוחותיו, ובשירות מסור ואישי עד השלמת המשימה.

המשרד מעניק שירותים משפטיים במגוון תחומים כולל ייצוג בעסקאות מקרקעין, מכר ורכישת דירה וכן שירותי נוטריון:

5/5
עורך דין
יצירת קשר

למשרד מגוון לקוחות מתחומים שונים, היכנסו להמלצות הלקוחות כדי להתרשם מדעתם על משרד עורכי דין קולודני.

תחומי עיסוק

מאמרים

יצירת קשר

חיפוש באתר

פתח צ'ט
1
שלום וברכה
שלום וברכה
אפשר לעזור?
Call Now Button