ייפוי כוח מתמשך שכר טרחה

ייפוי כוח מתמשך שכר טרחה

במינוי ייפוי כוח מתמשך שכר טרחה של עורך הדין תלוי בכמה פרמטרים. ולכן לא ניתן לענות תשובה חד משמעית כמה עולה להכין ייפוי כוח מתמשך, במאמר הנוכחי הבאנו כללי אצבע לגבי עלות עריכת ייפוי כוח מתמשך וכן מבחינת הוצאות אחרות, ניסינו לענות לגבי הייפוי כוח המתמשך, כמה עולה שכר הממונה, אם בכלל, והאם צריכים לשלם אגרה לאפוטרופוס הכללי.

ייפוי כוח מתמשך שכר טרחה

ייפוי כוח מתמשך הוא בעצם ייפוי כוח לכל דבר ועניין אך עם שני הבדלים, 1. מי שממנה את מיופה הכוח הוא אותו אדם שעליו המיופה עתיד להיות ממונה. 2. תוקף המינוי לא מתחיל מידית אלא לאחר זמן. בייפוי כוח מתמשך חותם הממנה את שמו, שם משפחתו ומספר הזהות או מספר דרכון שלו. בייפוי כוח מתמשך שכר טרחה תלוי במצבו של הממנה ובמיופה הכוח. כמו כן ייפוי כוח מתמשך שכר טרחה תלוי גם במספר מיופי הכוח שמתמנים, היות וניתן למנות יותר ממיופה כוח אחד.

ייפוי כוח מתמשך שכר טרחה (2)
ייפוי כוח מתמשך שכר טרחה

כמה עולה להכין ייפוי כוח מתמשך

בהמשך לשאלה – כמה עולה להכין ייפוי כוח מתמשך נציין כי במקרה של מינוי יותר ממיופה כוח אחד, צריך הממנה לציין אם שניהם יעבדו במשותף או שהשני הוא רק חלופי במידה והראשון לא ירצה או לא יוכל למלא את תפקידו. מכאן מובן שכאשר ממנים יותר ממיופה כוח אחד התיק יהיה מורכב הרבה יותר, היות וכאשר ימונה המיופה השני וכן כאשר ייכנס המינוי לתוקף, עורך הדין יצטרך להיות מעורב אקטיבית בתיק ולדאוג שכל אחד מבין את תפקידיו על בורים ואכן פועל על פיהם.

זה גורם לשאלה 'כמה עולה להכין ייפוי כוח מתמשך' להיות מורכבת מעט. עד כאן דיברנו באופן כללי אך במשרד עוה"ד שלנו אנו מחפשים להוזיל עלויות ולא פועלים לפי כללים כאלה ואחרים אלא כל מקרה לגופו. ולכן אצלנו בלתי אפשרי לתת תשובה חד משמעית לשאלה כמה עולה להכין ייפוי כוח מתמשך.

כמה עולה להכין ייפוי כוח מתמשך
כמה עולה להכין ייפוי כוח מתמשך

עלות עריכת ייפוי כוח מתמשך – האם מותר לממונה לגבות שכר

אולם מעבר לשאלה כמה עולה להכין ייפוי כוח מתמשך רבים שואלים מהי עלות עריכת ייפוי כוח מתמשך, כלומר האם ישנה בכלל עלות נוספת ומהי? מיופה הכוח אינו מקבל שכר בעת מינויו, אלא כשהוא נכנס לתפקידו, וגם זה לא תמיד – כאשר מדובר בקרוב משפחה – בן/ת או בן/ת זוג של הממנה סביר להניח שהם לא יגבו שכר. לכן מבחינת מיופה הכוח אין עוד עלות עריכת ייפוי כוח מתמשך ודאי שלא בעת המינוי. אם מיופה הכוח הוא איש מקצוע (עובד סוציאלי וכדומה) הוא כן יגבה שכר עבור עבודתו, וזאת אך ורק מעת כניסת המינוי לתוקף, לפני כן אסור לעובד לגבות שכר על הסכמתו לשמש מיופה כוח.

עלות עריכת ייפוי כוח מתמשך (2)
עלות עריכת ייפוי כוח מתמשך

ייפוי כוח מתמשך כמה עולה

לפיכך התשובה לשאלה בייפוי כוח מתמשך כמה עולה שכר המיופה היא כאמור, שלא תמיד יגבה הממונה שכר. באופן עקרוני הסמכות לקבוע על כך שכר היא בידי הממנה בעצמו שיקבע גם את היקף השכר. פרט נוסף באשר להוצאות ייפוי כוח מתמשך כמה עולה. כלומר האם הממונה (מיופה הכוח) זכאי להחזר הוצאות שהוציא עבור הממונה, התשובה היא – כן. הוא זכאי לקבל החזר עבור הוצאות סבירות שהוציא עבור הממונה (הוצאות ניידות, מוניות, מזון וכדומה). ובהקשר לשאלה הנ"ל – 'ייפוי כוח מתמשך כמה עולה' יש פרט נוסף שצריכים לקחת בחשבון והוא האגרה שצריך לשלם לאפוטרופוס הכללי לשם הפקדת ייפוי הכוח אצלו.

יש ייפוי כוח נוסף שלא נעסוק בו במסגרת מאמר זה. הכוונה היא לייפוי כוח לתביעת קבלן ולתביעות ליקויי בניה וההבדל בין הליך תכנוני לקנייני לאחר שליחת מכתב התראה ליקויי בנייה, המטופלים בידי עורך דין תכנון ובניה בהתאם להצעת חוק תכנון ובנייה 2010 להבטחת זכות הרוכש במקרקעין.

ייפוי כוח מתמשך כמה עולה (2)
ייפוי כוח מתמשך כמה עולה

 

 

 

 

 

עורך דין מקרקעין קולודני

על משרד עורך דין מקרקעין – קולודני ושות’

משרד עורך דין מקרקעין ונוטריון קולודני ושות’ נוסד בשנת 2007 וייצג עד היום מאות לקוחות פרטיים ועסקיים במגוון רחב של תיקים וסוגיות משפטיות כגון מכר דירה, רכישת דירה, סוגיות במקרקעין וכיו”ב. המשרד מצטיין במאבק ללא פשרות עבור לקוחותיו, ובשירות מסור ואישי עד השלמת המשימה.

המשרד מעניק שירותים משפטיים במגוון תחומים כולל ייצוג בעסקאות מקרקעין, מכר ורכישת דירה וכן שירותי נוטריון:

5/5
עורך דין
יצירת קשר

למשרד מגוון לקוחות מתחומים שונים, היכנסו להמלצות הלקוחות כדי להתרשם מדעתם על משרד עורכי דין קולודני.

תחומי עיסוק

מאמרים

יצירת קשר

חיפוש באתר

פתח צ'ט
1
שלום וברכה
שלום וברכה
אפשר לעזור?
Call Now Button