תביעות ליקויי בנייה

כול מה שתרצו לדעת על תביעות ליקויי בנייה, וכן על הכנת כתב תביעה בגין ליקוי בניה מההיבט החוזי. וכן דוגמא לתביעה על ליקויי הבנייה. קראו עד הסוף או התייעצו עמנו – משרד עורך דין מקרקעין מומחה.

תביעות ליקויי בנייה – איך מתייחסים לכך כבר בחתימת החוזה?

תביעות ליקויי בנייה מורכבות משאלות מעולם הבנייה ושאלות מהתחום המשפטי, יש חשיבות רבה בניהול תביעות ליקויי בנייה באמצעות עורך דין המתמחה ספציפית בתחום זה. תביעות ליקויי בנייה מטפלות גם באיחורים במסירת הדירה וכדומה, אל תסתמכו על החוזה בעניין הזה, הקבלנים מנצלים את חוסר הידע של הרוכשים ומכניסים לחוזה סעיפים הפוטרים אותם מתשלום פיצויים (לא מתשלומים לחברה משכנת). הדבר חוזר ונשנה כמעט בכל תביעה נגד קבלן על ליקויי בנייה.

תביעות ליקויי בנייה
תביעות ליקויי בנייה

תביעה ליקוי בניה

כמו כן, תביעה ליקוי בניה מתייחסת גם לחומרי הבנייה שיהיו איכותיים ויציבים לאורך זמן וכן איכות העבודה. וכאן נשאלת השאלה – מי עוקב אחר איכות העבודה או החומרים של הקבלן? בתביעה ליקוי בניה צריך להגדיר בדיוק באופן קונקרטי מה הפגם והשאלה היא מה הפרמטר הקובע, הרי תמיד ישנם הבדלים בתפיסות עולם בין אנשי מקצוע לגבי איכות של רכיב מסוים או לגבי צורת עבודה של מוצר מסוים, על אחת כמה וכמה בעולם הבנייה.

התשובה טמונה בחוזה, בדרך כלל כיום מוסיפים בחוזה סעיף האומר שהעבודה צריכה להיעשות בהתאם למפרט הכללי. מהו המפרט הכללי? המפרט הכללי נקרא גם הספר הכחול, הוא מפרט שחובר על ידי משרד הביטחון לצורך בניית המבנים של המשרד ומתעדכן תדיר בשינויים בענף הבנייה, במפרט מפורטים החומרים ושיטות העבודה לפרטי פרטים לגבי כל האלמנטים של המבנה. מכאן החשיבות הרבה להשתמש בשירותי עורך דין תביעה נגד קבלן עוד משלב חתימת החוזה, ולאו דווקא כאשר נמצאים בסיטואציה המצריכה הכנת תביעה ליקוי בניה.

תביעה ליקוי בניה
תביעה ליקוי בניה

תביעה בגין ליקויי בנייה

אולם בכל זאת אנו מומחים גם בליווי תביעה בגין ליקויי בנייה גם כשלא היינו בתמונה מהתחלת העסקה. לתביעה בגין ליקויי בנייה אנו מצרפים חוות דעת של מומחים מתחום ההנדסה או האדריכלות, או מומחי איטום ואנשי בדק מוסמכים. ישנם מקרים רבים שאנו נכנסים לתמונה לאחר שכבר הוזמן איש בדק לבית ונתן את חוות דעתו, ואז הקבלן מסרב לתקן או שהוא תיקן תיקוני 'פלסטר', תיקון לא תואם ולא עמיד, גם אז ניתן להגיש תביעה בגין ליקויי בנייה נגד הקבלן ולדרוש פיצוי מלא על הליקויים ועל עוגמת הנפש שגרם.

תביעה בגין ליקוי בניה
תביעה בגין ליקוי בניה

כתב תביעה ליקויי בנייה

במקרים אלה של קבלן שלא תיקן כראוי ובכלל בכל כתב תביעה ליקויי בנייה, רצוי מאוד לתעד כל התכתבות עם הקבלן וכל תיקון שהקבלן עשה, בין תיעוד כתוב ובין מצולם ככל המתאפשר. כאשר הדברים מתועדים ניתן לערוך כתב תביעה ליקויי בנייה 'עם הרבה בשר'. שכן כל דבר מתועד ולא נדרש זמן נוסף לאסיפת הוכחות. ובכל מקרה בכל כתב תביעה ליקויי בנייה עדיף להתייעץ עם עורך דין מומחה בתחום, זה יכול הבדל של הרבה כסף לטובתכם.

קראו כאן: מדוע לא לחתום על זכרון דברים 

כתב תביעה ליקויי בנייה
כתב תביעה ליקויי בנייה

תביעת ליקויי בניה דוגמא

נביא בעניין תביעת ליקויי בניה דוגמאות שונות מה יכולות עילות לתביעה על ליקויי בניה, תביעת ליקויי בניה דוגמא ראשונה היא הדוגמא הקלאסית של מישהו שחתם על חוזה עם היזם, רכש דירה למגורים ומצא בה פגמים וליקויים שאינם מאפשרים לו לגור שם כלל או שמפחיתים מאיכות הדיור שלו. תביעת ליקויי בניה דוגמא נוספת היא צד שלישי, כגון רטיבות שנוצרה כתוצאה משיפוץ בדירה עליונה. דוגמא נוספת היא תביעה לקבלת דירה חלופית עקב ליקויים שלא ניתן לתקן בנוכחות הדיירים, או תביעה על סכום כספי קצוב עקב ליקוי שלא ניתן לתקן. וכן תביעה על הפסד ימי עבודה או הפסד כספי אחר שנגרם בעקיפין כתוצאה מהליקוי, או למשל תביעה נגד קבלן שיפוצים בכל אלה ועוד אתם מוזמנים להתייעץ עמנו.

קראו כאן: על המיסים החלים על דירה שהתקבלה בירושה בהיבטי מיסוי מקרקעין.

תביעת ליקויי בנייה דוגמא
תביעת ליקויי בנייה דוגמא

 

 

 

עורך דין מקרקעין קולודני

על משרד עורך דין מקרקעין – קולודני ושות’

משרד עורך דין מקרקעין ונוטריון קולודני ושות’ נוסד בשנת 2007 וייצג עד היום מאות לקוחות פרטיים ועסקיים במגוון רחב של תיקים וסוגיות משפטיות כגון מכר דירה, רכישת דירה, סוגיות במקרקעין וכיו”ב. המשרד מצטיין במאבק ללא פשרות עבור לקוחותיו, ובשירות מסור ואישי עד השלמת המשימה.

המשרד מעניק שירותים משפטיים במגוון תחומים כולל ייצוג בעסקאות מקרקעין, מכר ורכישת דירה וכן שירותי נוטריון:

5/5
עורך דין
יצירת קשר

למשרד מגוון לקוחות מתחומים שונים, היכנסו להמלצות הלקוחות כדי להתרשם מדעתם על משרד עורכי דין קולודני.

תחומי עיסוק

מאמרים

יצירת קשר

חיפוש באתר

פתח צ'ט
1
שלום וברכה
שלום וברכה
אפשר לעזור?
Call Now Button