המיסים החלים על דירה שהתקבלה בירושה בהיבטי מיסוי מקרקעין

מס השבחה על דירה בירושה הוא עניין מורכב שיש להכיר לפני שפועלים בעניין מס ירושה על דירה – מידע על מס רכישה דירה בירושה ומה ניתן לעשות כל מנת לטפל בכל נושא מס על דירה בירושה בצורה הטובה ביותר עבורך. 

משרד עורכי דין בניה ותכנון וירושה –  השכרת דירה שהתקבלה בירושה ומה ההשלכות לכך? מתי משלמים מס על ירושת דירה ומה חשוב לעשות כשמקבלים דירה בירושה – הרבה חושבים כי אין מס על ירושה דירה או בית וכדומה, אך כאשר מדובר על קבלת דירה בירושה ישנו מס רכישה על דירה בירושה כמו גם חשוב להכיר את נושא רכישת דירה מיורשים

מס השבחה על דירה בירושה

מס ירושה על דירה
מס השבחה על דירה בירושה

חוק מיסוי המקרקעין קובע מדרגות מס לתשלום בכל עסקת מקרקעין – מכירה או רכישה של נכסי נדל"ן. מה קורה במקרים של נכסי נדל"ן שעוברים בירושה? על כך – במאמר שלפניכם.

מס ירושה על דירה  – קבלת דירה בירושה

סכסוך שכנים – על אף שקבלת דירה בירושה כמוה כמכירת הנכס ורכישתו – על פי סעיף 4 של חוק מיסוי המקרקעין, הפעולה של רישום הנכס על שם הזוכה, או היורש, אינה נחשבת עסקת נדל"ן והיא פטורה מתשלום כל מס, כולל מס שבח בגין השבחת הנכס מיום רכישתה על ידי בעליה המקוריים, או מס רכישה על שווייה על ידי מי שירש אותה. ניתן לרשום את הנכס על שם היורשים באמצעות הצגת צו ירושה או צו קיום צוואה מבלי להכיל חבות מס כלשהיא בשל האירוע.

בכל מקרה של ספק או קושי בהתנהלות בנכסים שהתקבלו בירושה – מומלץ להיוועץ באנשי מקצוע, כמו עו"ד ירושה וצוות עורכי הדין המקצועיים בתחום המקרקעין של משרד קולודני ושות', לניהול יעיל של רישום הנכס החדש תוך תשלום מיסים בהתאם.

חלוקת הירושה בין מספר יורשים – השכרת דירה שהתקבלה בירושה

מס השבחה על דירה בירושה
מס ירושה על דירה

התנגדות לתכנית בניה – רכישת דירה מיורשים – באופן טבעי, ואלא אם קיימת צוואה כתובה אשר תחלק את הנכסים באופן שונה מזה הנקבע על ידי חוק הירושה – כלל הירושה תתחלק שווה בשווה בין כל היורשים – כלומר, אם בירושה נכללים למשל שני נכסי נדל"ן, כל אחד מהיורשים יקבל חלק שווה בכל אחד מן הנכסים.

עולה לא אחת הרצון לחלק את נכסי הירושה באופן שונה – למשל, נכס אחד שיינתן במלואו ליורש אחד, ונכס אחר שיינן במלואו ליורש אחר. בהינתן הסכמה בין היורשים, אין קושי לבצע שינוי רישום בעלות בהתאם לבחירת היורשים, אולם באופן טבעי, מדובר במכירה וברכישה של חלקים מהנכס – אירועים המחייבים בתשלום מס.

על פי סעיף 5 (ג) (4) בחוק מיסוי מקרקעין, יש לחלק את הנכסים בפועל ובאפיקים הרשמיים עם קבלת הירושה באופן המוסכם (כלומר, לרשום מראש את הבעלות על הנכסים בהתאם לחלוקה בין היורשים). במידה ורישום כזה יבוצע עם קבלת הירושה – אירוע הרישום יהיה פטור מחבות כלשהיא במס על פי חוק מיסוי מקרקעין. החלוקה החדשה יכולה להיות בכל תצורה שיש בגינה הסכמה בין היורשים – כל עוד מדובר בהעברת נכסי העיזבון מיד ליד. כלומר, היורשים יכולים להעביר מאחד לשני תמורה בגין הזכות בנכס מתוך כספי העיזבון או זכות בנכס אחד בתמורה לזכות בנכס אחר – וכל זאת, ללא תשלום מס מקרקעין כלל.

מס רכישה דירה בירושה – מס שבח ברכישת דירה בירושה

מס על דירה בירושה
מס רכישה דירה בירושה

מס שבח הינו מס המשולם בעת מכירתו של נכס נדל"ני, והוא מחושב על פי ההפרש בין שווי הנכס הנדל"ני בעת רכישתו לשוויו בעת מכירתו בגין הרווחים המגולמים בסכום המכירה. על םי חוק מיסוי מקרקעין, ישנם פטורים על תשלום מס שבח, למשל, בעת המכירה של דירת מגורים יחידה (כלומר, כאשר בעלי הדירה מוכרים את דירתם היחידה, זו שהם משתמשים בה למגורים). על פי סעיף 49 (ב)(5) לחוק מיסוי המקרקעין, הזכות לפטור מס שבח בגין מכירת דירה שהתקבלה בירושה נשמרת. אם הדירה היתה דירתו היחידה של המוריש – אירוע המכירה של הדירה יזכה לפטור מתשלום מס שבח במכירה, וזכות היורשים לפטור ממס שבח על מכירה של דירתם הם – לא תיפגע.

קבלת דירה בירושה – הטיפול בירושה ובחלוקת רכוש

חוק מיסוי מקרקעין וחוקי ירושה אחרים קובעים מסגרת מאורגנת, ובמקרים רבים גם פטורה ממס, להעברת נכסים בין המוריש ליורשים באופן נוח ועל פי כל הסכמה ביניהם. ביחד עם זאת, חשוב להסתייע בעורך דין ירושה ו/או עורך דין מקרקעין, להבטחת ההסדרה של הרישום והעברת הזכויות בכלל הנכסים שהורשו ובניצול הזכאות לפטור מתשלום מיסים. פנו אלינו לקבלת ליווי מקצועי בתחום הטיפול בנכסים שהתקבלו בירושה

עורך דין מקרקעין קולודני

על משרד עורך דין מקרקעין – קולודני ושות’

משרד עורך דין מקרקעין ונוטריון קולודני ושות’ נוסד בשנת 2007 וייצג עד היום מאות לקוחות פרטיים ועסקיים במגוון רחב של תיקים וסוגיות משפטיות כגון מכר דירה, רכישת דירה, סוגיות במקרקעין וכיו”ב. המשרד מצטיין במאבק ללא פשרות עבור לקוחותיו, ובשירות מסור ואישי עד השלמת המשימה.

המשרד מעניק שירותים משפטיים במגוון תחומים כולל ייצוג בעסקאות מקרקעין, מכר ורכישת דירה וכן שירותי נוטריון:

5/5
עורך דין
יצירת קשר

למשרד מגוון לקוחות מתחומים שונים, היכנסו להמלצות הלקוחות כדי להתרשם מדעתם על משרד עורכי דין קולודני.

תחומי עיסוק

מאמרים

יצירת קשר

חיפוש באתר

פתח צ'ט
1
שלום וברכה
שלום וברכה
אפשר לעזור?
Call Now Button