נזילה מהשכן צו עשה

מתי נשתמש במקרה נזילה מהשכן צו עשה מהמפקח ומתי נפנה לאופציית התביעה המשפטית הסוגיה של נזילה מהשכנים היא סוגיה מורכבת. במאמר הבא נעשה לכם קצת סדר בעניין נזילות מים מהשכנים וכן לגבי נזילה מהגג מי משלם וכן מה עושים כאשר שכן מסרב לתקן נזילה.

נזילה מהשכן צו עשה של המפקח עדיף, או תביעה בבית משפט עדיפה?

נזילה מהשכנים היא בעיה שכיחה בדירות מגורים רבות ברחבי הארץ. בעיה שעלולה לגרום לנזקים רחבי היקף לשכנים שמלמטה, לעתים רק לדירה שנמצאת בדיוק מתחת הדירה שבה יש הנזילה, אולם לעתים נזילות מים מהשכנים גורמות גם להתפשטות הנזקים לדירות נוספות שבקומה מתחתה. פעמים רבות ניתן לזהות את מקור הנזילה מהשכנים ואז ניתן לבקש לתקן את הנזילה מהשכן צו עשה כאשר אינו מעונין. אולם לעתים בנזילות מים מהשכנים קשה עד בלתי ניתן לזהות מה מקור הבעיה, כי השכן לא רואה כלום אצלו בבית. ובדרך כלל במקרים אלו יסרב השכן לבצע תיקון או אף בדיקה בדירתו, כל עוד אין הוכחה הוא לא ירצה לשלם מכיסו סכום כסף כה גדול.

נזילה מהשכן צו עשה
נזילה מהשכן צו עשה

קראו בעניין ייפוי כוח מתמשך בבנק.

נזילה מהשכנים

והאמת שלא תמיד ניתן לזהות מקור של נזילות מים מהשכנים, אם אין סימנים למעלה אצל השכן יהיה קשה מאוד לזהות אם מדובר בנזילה מהשכנים או ממי גשמים. ואם מהשכנים אז מאיזה שכן.  סוגיה מורכבת נוספת בעניין זה היא השאלה בנזילה מהגג מי משלם. שהרי אם מדובר בדייר של קומה שהיא לא העליונה הדיון הוא בין הדייר לשכן שמעליו, אבל כאשר מדובר בדייר בקומה העליונה כאשר הגג הוא רכוש משותף נשאלת השאלה כאמור, מי צריך לשלם? לכאורה התשלום צריך ליפול על הקופה המשותפת של וועד הבית או להתחלק בשווה בין השכנים – תלוי בייעוד של קופת הוועד, אך מצד שני מכיוון שזה לא מציק לאף אחד מלבד אותו דייר כמובן שהם יתחמקו מלשלם.

נזילה מהשכנים
נזילה מהשכנים

קראו כאן למה צריך ייפוי כוח ייפוי כוח מתמשך.

נזילות מים מהשכנים

גם אם נפתור את הוויכוח בין השכנים או שכבר נסכם בנזילה מהגג מי משלם עדיין מניסיוננו, ינסה השכן לעשות תיקון 'קוסמטי' וכמה שיותר זול, ומצדו הוא 'עשה את שלו' אך בשל התיקון הרעוע, הבעיה תחזור על עצמה, ולשכן כבר לא יהיה נעים 'לנדנד'. (השפה והמילים מוכרות לנו לצערנו מהשטח, מדובר בציטוטים מקוריים של מקרים אמתיים ומצערים). בנוסף, מה שפחות ידוע בסיפור הזה הוא שכשיש נזילה מהשכנים למעלה בגג, חוץ מהנזק החזותי שנוצר זמן רב לאחר שהחור בצנרת נוצר, יש גם נזק חמור פי כמה, המים שיצאו מהצינור חלחלו לתוך החול והתפשטו על פני כל החול שתחת הריצוף של השכן שהוא בעצם התקרה שלכם, רטיבות זו (שנקראת רטיבות קפילרית) תמשיך להציק לכם עד שלא תיפתר הבעיה.

נזילות מים מהשכנים
נזילות מים מהשכנים

נזילה מהגג מי משלם

ולכן מעבר לשאלה לגבי נזילה מהגג מי משלם, יש גם את השאלה כמה משלמים, כלומר האם השכן צריך לשלם גם את התיקון של הרטיבות הקפילרית (כיום יש פטנטים שאינם מצריכים הרמת הריצוף לשם כך) או שהוא יכול להסתפק בתיקון קונקרטי של הנזילה בצנרת ותו לא. יש כמה דרכים להתמודד עם בעיה זו, יש לנו ניסיון רב ואנו נייעץ לכם. בגדול נאמר שישנם כמה דרכים להתמודדות משפטית עם הבעיה, אחת האפשרויות – בין בנזילה מהגג ובין בנזילה מהשכן צו עשה מהמפקח על בתים משותפים יכול לעשות את העבודה מצוין. מצד שני יש גם את האופציה של תביעה משפטית. כל אפשרות היא עדיפה למקרה מסוים אחר. אנו נוכל לייעץ לכם לגבי הדרך העדיפה.

נזילה מהגג מי משלם
נזילה מהגג מי משלם

 

עורך דין מקרקעין קולודני

על משרד עורך דין מקרקעין – קולודני ושות’

משרד עורך דין מקרקעין ונוטריון קולודני ושות’ נוסד בשנת 2007 וייצג עד היום מאות לקוחות פרטיים ועסקיים במגוון רחב של תיקים וסוגיות משפטיות כגון מכר דירה, רכישת דירה, סוגיות במקרקעין וכיו”ב. המשרד מצטיין במאבק ללא פשרות עבור לקוחותיו, ובשירות מסור ואישי עד השלמת המשימה.

המשרד מעניק שירותים משפטיים במגוון תחומים כולל ייצוג בעסקאות מקרקעין, מכר ורכישת דירה וכן שירותי נוטריון:

5/5
עורך דין
יצירת קשר

למשרד מגוון לקוחות מתחומים שונים, היכנסו להמלצות הלקוחות כדי להתרשם מדעתם על משרד עורכי דין קולודני.

תחומי עיסוק

מאמרים

יצירת קשר

חיפוש באתר

פתח צ'ט
1
שלום וברכה
שלום וברכה
אפשר לעזור?
Call Now Button