אחריות קבלן על ליקויים בדירה

בקניית דירה חדשה מקבלן, לעיתים קורה שיש בה ליקויי בנייה. במקרים רבים יש אחריות קבלן על ליקויים בדירה. וכל עוד חלה על ליקויי בניה אחריות קבלן, הרי שניתן לקבל מהקבלן פיצוי ותיקון הליקוי על חשבונו. לצורך למידה על הגבולות של אחריות קבלן דירה חדשה ממולץ לפנות לעורך דין המתמחה בנדל"ן וליקויי בנייה.

למרות הדעה הרווחת כי רכישת דירה מקבלן היא העסקה הנכונה, הטובה והפשוטה ביותר בשוק הנדל"ן – לעתיים קרובות, ההפך היא הנכון. רכישת דירה מקבלן טומנת בחובה לא מעט סיכונים לרוכשים החל מחשש לאי השלמת המבנה ועד לליקויי בניה אשר יהפכו את השהות והמחיה בדירה החדשה לבלתי נסבלת.

אחד הסעיפים שרוכשי דירות רבים, משום מה לא מייחסים לו חשיבות רבה, הוא סעיף אחריות הקבלן. בסעיף זה מרוכזים כל תחומי האחריות של קבלנים מבצעים, או קבלן יזם, בכל הנוגע לליקויים ותקלות במבנה לאחר מסירתו לרוכש.

ליקויי בניה אחריות קבלן
ליקויי בניה אחריות קבלן

אחריות קבלן ליקויים בדירה

ראשית כל חשוב לציין כי רוכשי דירות רבים אינם יודעים כי במקרה של ליקוי בהופיע במהלך תקופת הבדק או האחריות ואינו מתוקן על ידי הקבלן זו עבירה על החוק. על כן, חשוב לציין כי ככל שמדובר על ליקויי בנייה, בתוקף תקופת הבדק או האחריות, הקבלן צריך לטפל בהם.

מסיבה ברורה, קורה לא פעם שהדיירים בוחרים לתקן לבד את הליקויים או מערבים גורם חיצוני אך הם אינם יודעים כי באופן זה הם פוגעים באחריות הקבלן ובדרך זו הם גם פוטרים אותו מהאחריות. במידה ונתגלה ליקויי בדירתכם, חובה לדרוש מהקבלן לתקן אותם ובהקדם האפשרי.

במידה והקבלן מתעכב שלא לצורך ואינו מקדם את תיקון הליקוי יש לבצע כמה צעדים חשובים. ראשית, עדיף לפנות אל עורך דין לענייני בנייה מנוסה, אשר עשוי לסייע רבות בתהליך. מומלץ לוודא עם הקבלן אם הוא מתכוון לטפל בליקוי בהקדם – אם הוא אינו עושה זאת ורק מתיש אתכם, עליכם למהר ולתעד את הליקויי.

לאחר מכן, יש לפנות לקבל חוות דעת של איש מקצוע מומחה ולהודיע רשמית לקבלן כי הנכם מעוניינים לבצע את התיקון. במידה וגם לאחר מכן הקבלן אינו מסייע לכם, תוכלו להגיש תביעת פיצויים כנגד הקבלן ולכלול את כל הנזק וההוצאות שנגרמו לכם לאורך הזמן.

אחריות קבלן על ליקויים בדירה
אחריות קבלן על ליקויים בדירה

ליקויי בניה אחריות קבלן

אחת ההמלצות לרוכשי דירה מקבלן היא לבדוק את הדירה היטב, עוד בטרם קבלת המפתח והכניסה אליה. ולעיתים אפילו בעת חתימה על זכרון דברים בעסקת מקרקעין, אם רכישת הדירה מתבצעת כאשר הדירה כבר בנויה ועומדת.

ישנם מספר ליקויי בניה שנחשבים לנפוצים ויש לבדוק אודותיהם בהקדם האפשרי. למשל, סימני רטיבות. לעיתים קשה להבחין בסימני רטיבות בדירות חדשות אך מסתבר כי ליקוי מסוג זה נפוץ למדי. על כן מומלץ לשים לב במיוחד לסימני רטיבות.

ליקוי נוסף הוא בריצוף הדירה, הסתובבו בחלל הדירה ובדקו היטב את הרצפות: האם הן מתנדנדות, סדוקות, שקועות או שבורות. כמו כן, בדקו אם יש הפרשי גובה בין הרצפות, אם יש שינוי בצבע של האריחים וכדומה. בנוסף, אם מדובר בדירה בנויה, חשוב לבדוק את היתרי הבניה, ולוודא כי לא נעשתה בנייה לא חוקית.

עוד חשוב לציין כי במידה ויש ריח לא נעים בדירה או זרימת מים חלשה, ציינו זאת בפני הקבלן כמה שיותר מהר. למעשה, ככל שתקדימו לציין את הליקוי בפני הקבלן – כך הוא יהיה מחויב לכם יותר מכיוון שהאחריות תהייה תקפה והוא לא יוכל להתחמק ממנה.

אחריות קבלן דירה חדשה
אחריות קבלן דירה חדשה

אחריות קבלן דירה חדשה

כאשר קבלן המשווק פרויקט של דירות חדשות מוכר דירה ללקוח, הוא למעשה נושא באחריות על תיקון ליקויי בניה שמתגלים בה. קורה לא פעם כי דיירים נכנסים לדירתם החדשה, וגם בדירות כאלה, הנחשבות לחדשות "מהניילון" נמצאים ליקויים ובעיות שונות.

על פי רוב, ניתן להיעזר בעורך דין מקרקעין, אשר הידע והניסיון שלו יכולים לשמש בעזרנו. עורך הדין ידע מה כדאי לבדוק, וכיצד ניתן לבדוק זאת, ויעשה את הבדיקות הנכונות עבורכם. יתרה על כן, עורך הדין ידע למי לפנות על מנת לבצע את הבדיקות בצורה טובה ואמינה, שכן הניסיון שלו אומר שהוא עובד עם בעלי המקצוע הנכונים.

במקרים בהם הקבלן מסרב לתקן את הליקויים שהתגלו בדירה החדשה ניתן לפעול ב- 2 מישורים במקביל:

  1. הגשת תלונה לרשם הקבלנים – רשם הקבלנים משרד הבינוי והשיכון הוא הגוף אשר מטפל בתלונות על קבלנים רשומים אשר נמצאים בפנקס הקבלנים. הגשת התלונה לרשם הקבלנים היא אמצעי לחץ אשר נועד להעניש את הקבלן מבחינה משמעתית מול רשם הקבלנים.
  2. הגשת תביעה כספית לפיצוי – לעיתים קרובות, משום שרשם הקבלנים אינו מטפל במחלוקות כספיות בין הצדדים, האפשרות היחידה לקבל פיצוי מתאים מקבלן היא באמצעות הגשת תביעה באמצעות עורך דין אשר מתמחה בנושא.

אתם מוזמנים לעקוב אחר עמוד הפייסבוק שלנו

עורך דין מקרקעין קולודני

על משרד עורך דין מקרקעין – קולודני ושות’

משרד עורך דין מקרקעין ונוטריון קולודני ושות’ נוסד בשנת 2007 וייצג עד היום מאות לקוחות פרטיים ועסקיים במגוון רחב של תיקים וסוגיות משפטיות כגון מכר דירה, רכישת דירה, סוגיות במקרקעין וכיו”ב. המשרד מצטיין במאבק ללא פשרות עבור לקוחותיו, ובשירות מסור ואישי עד השלמת המשימה.

המשרד מעניק שירותים משפטיים במגוון תחומים כולל ייצוג בעסקאות מקרקעין, מכר ורכישת דירה וכן שירותי נוטריון:

5/5
עורך דין
יצירת קשר

למשרד מגוון לקוחות מתחומים שונים, היכנסו להמלצות הלקוחות כדי להתרשם מדעתם על משרד עורכי דין קולודני.

תחומי עיסוק

מאמרים

יצירת קשר

חיפוש באתר

פתח צ'ט
1
שלום וברכה
שלום וברכה
אפשר לעזור?
Call Now Button