תיקון נזילה בצינור ביוב משותף

תיקון נזילה בצינור ביוב משותף או תיקון נזילה אצל השכן עלולים לגרור לסכסוך שכנים נזילה ורטיבות מיותרים ולא תמיד מומלץ לרוץ לאופציה של תביעה בגין נזילת מים מהשכן, אך כן לקחת אופציה זו בחשבון. כל מה שרציתם לדעת בעניין אחריות על צנרת בבית משותף ועל נזילה מהשכנים.

תיקון נזילה בצינור ביוב משותף – את מי מחייבים?

ישראל מתבגרת ועמה גם הבתים שבה, הדבר מקבל ביטוי, לפחות ברובד המשפטי, בעיקר בתחום הצנרת והאינסטלציה. בעבר היה נהוג לבנות את הצנרת מחומר מתכתי, ברבות השנים החומר מחליד ועלול לגרום לבעיות שונות. בגרסה הקלה ביותר של הבעיה היא מורגשת בטעם מריר של המים אבל ישנם עוד בעיות העולות וצפות ככל שהצנרת מתיישנת, כגון חורים בצנרת, רטיבות, לחות מצטברת, עובש בקירות, נזילה מהשכן למעלה ועוד.

והשאלה היא תיקון נזילה בצינור ביוב משותף, מי צריך לשלם. התשובה היא: אם מדובר בנזילה בצינור בבית עניין התשלום ברור, אם מדובר בנזילה אצל השכן, הסוגיה תהיה מעט יותר מורכבת. אך כאשר מדובר באחריות על צנרת בבית משותף הדבר עלול לגרום ל'מלחמת שכנים' רבת משתתפים ואמוציות.

תיקון נזילה בצינור ביוב משותף
תיקון נזילה בצינור ביוב משותף

טיפים להתמודדות עם נזילה אצל השכן

כמובן שהדיירים המתגוררים בצד שהנזילה נראית לעין יטענו שחובת תיקון נזילה בצינור ביוב משותף חלה על כל הדיירים בשווה, ואילו המתגוררים בכיוונים האחרים יטענו שמבחינתם אין בעיה בצנרת הראשית וכי אין להם אחריות על צנרת בבית משותף. בעניין המשפטי של אחריות על צנרת בבית משותף וכן במקרים של נזילה אצל השכן אנו נוכל לעזור לכם משפטית, אם יהיה צורך אנו נגיש תביעה בגין נזילת מים מהשכן או בעניין הצנרת המשותפת. במקרה הצורך נוציא מהמפקח בגין נזילה מהשכן צו עשה. אך בכל זאת הבאנו לכם טיפים להתמודד עם הבעיה.

נזילה אצל השכן
נזילה אצל השכן

איך מומלץ להכין תביעה בגין נזילת מים מהשכן

כדי להוכיח לשכנים כי הבעיה של הצנרת היא גם בעייתם, הסבו את תשומת ליבם לכך שהזרם בביתם הוא חלש. כמו כן, חשבונות חשמל נפוחים יכולים להוות סימן שהבעיה היא בצנרת של כל הבניין, מים שטעמם מר גם הם יכולים להיות סימן – כבר אמרנו. אלה ההוכחות שתוכלו להוכיח לשכנים ובעצם גם לעצמכם שהבעיה היא בצנרת הראשית הישנה. אלו היו כללי אצבע בקצרה, שעל ידם ניתן להבחין ולברר האם דרוש תיקון נזילה בצינור ביוב משותף או שמדובר בבעיה נקודתית של נזילה אצל השכן.

אולם מתפקידנו אנו עוסקים בענייני תביעה בגין נזילת מים מהשכן ובכלל תביעות בגין צנרת משותפת וכדומה, עם זאת, חשוב לדעת שהחלק המקצועי הוא חשוב מאוד ומסייע מאוד להצלחת התביעה, ככל שתוכלו יותר להוכיח את קביעתכם  בבית המשפט כי מדובר בנזילה מהשכנים למעלה, כך הסיכוי לפסיקה לטובתכם יגדל.

תביעה בגין נזילת מים מהשכן
תביעה בגין נזילת מים מהשכן

אחריות על צנרת בבית משותף

לכן עדיף להגיע מוכן, עם דו"ח של בעל המקצוע שיוכיח את טענתכם בכתב. איש מקצוע אשר חוות דעתו קבילה כהוכחה בבית המשפט הוא בעל תעודה מוסמכת מטעם משרד העבודה והרווחה לביצוע בדיקות בדק בית שהוא בדרך כלל גם מהנדס או עובד בשיתוף פעולה עם מהנדס. אנשי בדק בית בדרך כלל מצוידים גם בציוד טכנולוגי מקצועי לאיתור נזילות ללא הרס. במידה ופסק הדין יהיה לטובתכם, במקרים מסוימים תוכלו גם לקבל החזר על העלות של אבחון ואיתור הבעיה על ידי איש הבדק.

בכל מקרה אל תזניחו את הבעיה, היא לא תיעלם מאליה, הצטברות של רטיבות עלול לגרום לנזק תברואתי וכן לירידת ערך הדירה בדומה לרכישת דירה מכונס נכסים. אנו כאן כדי לייעץ לכם על תביעה בגין נזילת מים מהשכן וכן על תביעת פיצויים תוכנית משביחה או כל סוג של פגיעות בצנרת וליקויים המהווים מפגע לשכנים.

אחריות על צנרת בבית משותף
אחריות על צנרת בבית משותף
עורך דין מקרקעין קולודני

על משרד עורך דין מקרקעין – קולודני ושות’

משרד עורך דין מקרקעין ונוטריון קולודני ושות’ נוסד בשנת 2007 וייצג עד היום מאות לקוחות פרטיים ועסקיים במגוון רחב של תיקים וסוגיות משפטיות כגון מכר דירה, רכישת דירה, סוגיות במקרקעין וכיו”ב. המשרד מצטיין במאבק ללא פשרות עבור לקוחותיו, ובשירות מסור ואישי עד השלמת המשימה.

המשרד מעניק שירותים משפטיים במגוון תחומים כולל ייצוג בעסקאות מקרקעין, מכר ורכישת דירה וכן שירותי נוטריון:

5/5
עורך דין
יצירת קשר

למשרד מגוון לקוחות מתחומים שונים, היכנסו להמלצות הלקוחות כדי להתרשם מדעתם על משרד עורכי דין קולודני.

תחומי עיסוק

מאמרים

יצירת קשר

חיפוש באתר

פתח צ'ט
1
שלום וברכה
שלום וברכה
אפשר לעזור?
Call Now Button