סכסוך שכנים נזילה ורטיבות

סכסוך שכנים נזילה ורטיבות – עורך דין נזילות הוא הכרח כאשר נקלעים למצב בו יש נזילה מהשכנים או נזק משכנים כתוצאה מהזנחת בעיה עקב שכן מסרב לתקן נזילה.  נזילות מים מהשכנים הם עניין נפוץ ועולה הרבה השאלה, במצב של נזילה מהשכן – מה עושים כאשר שכן מסרב לתקן רטיבות ? או כאשר יש נזילה לשכן שטוען שמגיעה מהדירה שלך.

נזקי מים בדירות מגורים עקב נזילה מהשכנים – סכסוך שכנים נזילה ורטיבות 

נזקי מים בדירות מגורים - סכסוך שכנים נזילה ורטיבות
נזקי מים בדירות מגורים – סכסוך שכנים נזילה ורטיבות

כאשר שכן מסרב לתקן נזילה חשוב לפנות כבר בשלב הראשוני אל עורך דין נזילות – נזקי מים נחשבים לליקויים הנפוצים ביותר בתחום נזקי הרכוש. נזילת מים במבנה איננה רק מטרד אלא מהווה סכנה של ממש. היקף הנזקים מנזילות מים למבנה משתנה ונע בטווח שבין פגיעה קלה ברכוש עד לנזקים מסכני חיים כמו חדירת מים אל מערכות החשמל וקריסת קירות, וזאת בעיקר לאורך זמן כאשר שכן מסרב לתקן רטיבות. ככלל, דירה רטובה היא דירה שאינה ראויה למגורים.

עורך דין נזילות – סכסוכי שכנים נזילה ורטיבות

החיים בבית משותף מייצרים ממשק רחב בין השכנים בשלל סוגיות. הקרבה והצורך בשיתוף פעולה במקרים רבים מביאה את הסיטואציה של החיים בבית המשותף לחוויה שלעתים עשויה להיות לא פשוטה. סכסוכים אלה עשויים לבוא לידי ביטוי במגוון תחומים כמו לדוגמא: סכסוך על גדר משותפת, חנייה בבית משותף, סכסוכי רעש, סכסוכים על תחזוקת הבניין, סכסוך על תשלומי ועד, סכסוך על השימוש בחצר המשותפת ועוד. במרבית המקרים חשים כלל הצדדים כי הם אלה שנפגעו או לחילופין שהצד השני מרוויח יותר.

סכסוכי שכנים נזילה ורטיבות
סכסוכי שכנים נזילה ורטיבות

נזק משכנים – סכסוכי שכנים נזילות ורטיבות

נזילה לשכן – נזק משכנים בליקויי רטיבות, במצב בו יש נזילה לשכן בקיר שגורמת לרטיבות בקיר הבית השכן, עשויים ליקויי הרטיבות במקרים רבים ליצור נזקים משמעותיים ולהביא לנזקים של ממש. בשונה מיתר הסכסוכים לא מדובר בהטרדה קלה או בתחושת חוסר נעימות אלא פגיעה ברכוש השכן תוך אפשרות לסיכון חייו. בשל כך, להבדיל מסכסוכים שונים בהם "הבלגה" על מטרדים שיוצרים השכנים עושיה להשתלם בשל הרצון ליצור שכנות טובה, בנזקי רטיבות יש לטפל במהירות האפשרית על מנת למנוע פגיעה במבנה הדירה והבית וכן למנוע סיכון חיים של ממש.

נזילה מהשכנים – איך מגישים תביעה מהשכנים עקב סכסוך שכנים נזילה ורטיבות

איך מגישים תביעה מהשכנים עקב סכסוך שכנים נזילה ורטיבות
איך מגישים תביעה מהשכנים עקב סכסוך שכנים נזילה ורטיבות

נזילות מים מהשכנים – הבסיס המשפטי לתביעות סכסוך שכנים שנובעות מתוך נזילה לשכן או מהשכן ורטיבות הינו תביעה לרשלנות המעוגנת פקודת הנזיקין. בתביעה מסוג זה יידרש להוכיח השכן שנפגע כי מקור הנזילה שיוצר לו את הנזק הינו השכן וכי לאותו שכן קיימת החובה לתקן את הנזק. במקרים רבים כאשר מדובר בנזילות ובייחוד כאשר מדובר בדירות הממוקמות אחת מעל השנייה, יכול הצד התובע להסתייע בעקרון המשפטי "הדבר מדבר עצמו" אשר קובע על העברת נטל הראייה עבור הנתבע. באופן הזה מתהפך הנטל כך שחובת ההוכחה המוטלת על הנתבע, עובר לחובתו של התובע, דבר אשר יסייע ביותר לצד התובע.

זילה מהשכן מה עושים ? המקור לכלל העברת נטל הראייה בתביעות נזילות

סכסוך שכנים נזילה ורטיבות סע' 38 לפקודת הנזיקין הוא המקור הנורמטיבי להעברת נטל הראייה בתביעות מים. הקביעה לפיה תביעות בנוגע לנזקי מים כלולות במסגרת הסעיף איננה מופיעה בלשון הסעיף אלא הוכרה על ידי בית המשפט העליון בפס"ד ע"א 302/67‏ ‏ חברת מפ"י בע"מ, ו-6 אח' נ' משק אשר אשכנזי ושות'‏.  לשון הסעיף:

חובת הראיה ברשלנות לגבי  דברים מסוכנים

  1. בתובענה שהוגשה על נזק והוכח בה שהנזק נגרם על ידי דבר מסוכן, למעט אש או חיה, או על ידי שנמלט דבר העלול לגרום נזק בהימלטו, וכי הנתבע היה בעלו של הדבר או ממונה עליו או תופש הנכס שמתוכו נמלט הדבר – על הנתבע הראיה שלא היתה לגבי הדבר המסוכן או הנמלט התרשלות שיחוב עליה.
מה עושים כאשר יש נזילה שמקורה בשכן
מה עושים כאשר יש נזילה שמקורה בשכן

מה עושים כאשר יש נזילה שמקורה בשכן

  1. מנסים לברר את מקור הנזילה ומתעדים כל שלב בהתגבשות הנזק.
  2. בשלב הראשוני מומלץ לנסות לפנות בנימוס לשכן וזאת על מנת לפתור את הבעיה ללא התערבות משפטית.
  3. אם השכן מסרב לשתף פעולה, יש להסתייע בעורך דין מומחה לסכסוכי שכנים.
משרדנו ניהל עשרות תביעות של סכסוכי שכנים הנוגעים לנזילות מכל הסוגים
משרדנו ניהל עשרות תביעות של סכסוכי שכנים הנוגעים לנזילות מכל הסוגים

משרדנו ניהל עשרות תביעות של סכסוכי שכנים הנוגעים לנזילות מכל הסוגים:

  1. נזילות משכן מקומה עליונה ותחתונה
  2. נזילות קיר משותף
  3. רטיבות שמקורה בבריכת השכנים
  4. נזילות בשל השקייה

בין אם מדובר על נזילת שכן או ליקוי בניה עו"ד הוא הכרחי לפתרון מהיר וממוקד. עורך דין נזילות יוכל לעזור לך לשמור על הנכס שלך ועל יחסים טובים ככול הניתן עם השכנים. חשוב להמנע מריבים מיותרים שלרוב ניצתים כאשר יש נזילה מהשכנים ובפרט כאשר יש נזילות מים מהשכנים ומדובר על שכן מסרב לתקן נזילה מסיבה כזו או אחרת. הרבה פעמים יש סכסוך כאשר שכן מסרב לתקן רטיבות במחשבה שאין זה אחריותו ולכן חשוב לפנות אל עורך דין נזילות שיוכל לפשט את המצב המשפטי מול הצדדים. נזק משכנים לצערנו הוא עניין נפוץ וחשוב לפתור זאת על הצד הטוב ביותר ובמהרה.

אם מצאתם את עצמכם במצב של  נזילה מהשכן מה עושים ? תחילה חשוב לפנות לייעוץ משפטי ולמלא את השלבים הנדרשים על מנת להגן על זכויתיכם. אנו מטפלים בנושא נזילות מים מהשכנים ומצבים של שכן המסרב לתקן נזילה ונוכל לסייע לכם ביעלות ומהירות.

משרד נעם קולודני ושות' עו"ד סכסוכי שכנים מומחה בתביעות סכסוך שכנים ובתביעות נזילות. נשמח לעמוד לשירותך בכל נושא.

עורך דין נזילות | סכסוך שכנים נזילה ורטיבות | נזילה מהשכנים | נזק משכנים | נזילות מים מהשכנים | נזילה מהשכן מה עושים | שכן מסרב לתקן נזילה | שכן מסרב לתקן רטיבות | נזילה לשכן

עורך דין בניה לא חוקית

עורך דין מקרקעין קולודני

על משרד עורך דין מקרקעין – קולודני ושות’

משרד עורך דין מקרקעין ונוטריון קולודני ושות’ נוסד בשנת 2007 וייצג עד היום מאות לקוחות פרטיים ועסקיים במגוון רחב של תיקים וסוגיות משפטיות כגון מכר דירה, רכישת דירה, סוגיות במקרקעין וכיו”ב. המשרד מצטיין במאבק ללא פשרות עבור לקוחותיו, ובשירות מסור ואישי עד השלמת המשימה.

המשרד מעניק שירותים משפטיים במגוון תחומים כולל ייצוג בעסקאות מקרקעין, מכר ורכישת דירה וכן שירותי נוטריון:

5/5
עורך דין
יצירת קשר

למשרד מגוון לקוחות מתחומים שונים, היכנסו להמלצות הלקוחות כדי להתרשם מדעתם על משרד עורכי דין קולודני.

תחומי עיסוק

מאמרים

יצירת קשר

חיפוש באתר

פתח צ'ט
1
שלום וברכה
שלום וברכה
אפשר לעזור?
Call Now Button