עסקת נדלן יד שניה

בכל הנוגע לעסקאות נדלן, כדאי להיעזר בשירותיו של עורך דין ליווי עסקת נדלן יד שניה. עו"ד מקרקעין, אשר מכיר את התחום, ידע לשאול את השאלות הנכונות בנוגע לעסקה, ולתת את העצות המתאימות. בנוסף, ניסיונו של מי שעוסק בתחום משחק תפקיד חשוב בכל הנוגע לתנאים מסביב לעסקה ולנכס המדובר.

מצאתם את בית חלומותיכם? החלטתם ללכת על רכישה דירה מיד שניה? אז קודם כל שיהיה במזל טוב. לרבים מאיתנו רכישת דירה מיד שניה היא העסקה הגדולה ביותר שנעשה במהלך חיינו ורובנו מתרגשים מאוד ונרגשים לקראת העסקה.

ליווי עסקת נדלן
ליווי עסקת נדלן לרוב יתבצע על ידי עורך דין מתחום המקרקעין

עסקת נדלן יד שניה

רכישת דירה מיד שניה טומנת בחובה סכנות רבות שרבים אינם מודעים אליהן, הסכנות יכולות לנבוע מבעיות ברישום הדירה בטאבו או ברשות מקרקעי ישראל, חריגות בניה שקיימות בדירה, עיקולים שרובצים על הנכס, ועוד.

על כן יש חשיבות גדולה לכך שעורך דין מקרקעין עם נסיון רב יהיה מעורב בתהליך, יבדוק את כל הפרטים הקטנים של העסקה, ויוביל את הרוכשים לחוף מבטחים. מעורבותו של עורך הדין חשובה עוד לפני חתימה על זכרון דברים בעסקת מקרקעין, שכן בעצם חתימה עליו ישנה התחייבות חוזית כלשהי.

עסקת מקרקעין הינה מורכבת וכוללת לרוב סכומי כסף משמעותיים, התחייבויות רציניות של הרוכש וכל התהליך מלווה בהסכם מכר מקרקעין. לכן החשיבות הגדולה במעורבות של עו"ד המתמחה בדיני מקרקעין ונדל"ן. החל מתחילת התהליך – הבדיקות בטרם עריכת ההסכם – ועד השלמתו.

יש לציין, מנסיוננו כמשרד עורכי דין מקרקעין בתל אביב, עסקאות מכר של דירות מיד שנייה הן עסקאות משמעותיות. ישנם סעיפים רבים לבדוק, והתהליך הינו מורכב מכפי שרבים מודעים לו (נפרט בהמשך). על כן, אנו ממליצים בכל לשון – פנו לסיוע של עורך דין המתמחה בתחום! זה יכול לחסוך לכם ממון רב ודאגות רבות.

עסקת נדלן יד שניה
עסקת נדלן יד שניה – אין לזלזל בה.

ליווי עסקת נדלן

עסקאות הנדל"ן הנפוצות ביותר הן אלו הנחתמות לגבי נכסים יד שניה, בין אם עבור שימוש פרטי או מסחרי. כל עסקת נדל"ן מעוגנת בחוזה, האמור להבטיח את זכויות המוכר או המשכיר מצד אחד וזכויות הקונה או השוכר מנגד. וכמו שהזכרנו – כמעט לכל עסקת נדל"ן נחתם זכרון דברים לפני כן.

מאחר ועסקאות נדל"ן כרוכות בהוצאות או הכנסות גבוהות, לא מומלץ להסתפק בחוזים סטנדרטיים, כלליים, שאינם מקיפים חלק גדול מהסעיפים הנדרשים בשעת מחלוקת. עריכת הסכם ייחודי מונעת סכסוכים עתידיים ומאפשרת השגת תנאים אופטימליים, הכוללים, בין היתר, תיכנון מס נכון.

בנוסף, על פי רוב בעסקאות נדל"ן שכאלו, בתור הרוכשים, נרצה לעצב ולשנות את הנכס לפי דרישתנו. לשם כך נידרש, כמובן, לפנות למעצב פנים או אפילו לאדריכל לרוב. מה שאנשים רבים שוכחים הוא שגם לענייני תכנון ובניה יש פן משפטי, ולכן כדאי להיעזר גם בשירותיו של עורך דין תכנון ובניה מנוסה.

הזכרנו את השלבים בתהליך של עסקת נדל"ן, ובכן, השלב הראשון הוא קיום מו"מ – המוכר והקונה מנהלים מו"מ על הסכומים, הסדרי תשלומים וכו' כאשר עורך הדין יכול לתווך ולהציע מתווים שונים שיסייעו להגיע לפשרה ולמימוש העסקה בהקדם ולשביעות רצון הצדדים.

עורך דין ליווי עסקת נדלן

במקרים רבים של קניה או מכירת דירה בישראל, המוכר צריך לשלם מס שבח ולעיתים גם היטל השבחה, ואילו הרוכש חייב במס רכישה. קיימים חוקי מיסוי שונים שיכולים להפחית או לבטל חלק מהמיסים. עו"ד המתמחה בתחום יכול לסייע בביצוע תכנון מס מתאים שיוזיל את העלויות הללו.

עורך דין ליווי עסקת נדלן
עורך דין ליווי עסקת נדלן קולודני ושות'

השלב הבא בעיסקה הוא בדיקות לגבי מצב הנכס כוללות את זהות המוכר, מעמדו ביחס לנכס וזכויותיו בו. המידע הנ"ל מתקבל מרשויות שונות. במקומות אלו גם רשומים עיקולים וחובות (במידה וקיימים). בדיקות נוספות הן בהיבט תכנוני – האם יש חריגות בנייה, כתבי אישום, צווי הריסה על שם בעל הנכס ועוד.

לאחר הבדיקות ננסח את הסכם המכר. זהו ליבה של העסקה ואת ההסכם המפורט מכין עורך הדין ובו הוא משלב את כל האלמנטים הדרושים, הסכמות, התחייבויות ההדדיות, סכומים, הסדרי תשלומים, בטחונות וכדומה. החתימה על החוזה נערכת, לרוב, מול עורך הדין על מנת לוודא שהיא מתבצעת כראוי.

לאחר שהרוכש מעביר תשלום ראשון לבא כוח של המוכר, עורך הדין רושם הערת אזהרה לטובת הרוכש ולאחר מכן מעביר את הכסף למוכר. לאחר מכן המוכר משלים את תשלומי כל החובות החלים על הנכס ובכלל זה חשבונות חשמל, ארנונה, מים, וועד בית וכדומה. בנוסף, יש לחסל את המשכנתא (אם קיימת).

במידה והמוכר לא השלים את כל התחייבויותיו הטכניות או המציא את האישורים הנדרשים יופקד סכום כסף בנאמנות אצל עורך הדין עד להשלמת כל אלו. לאחר שהושלמו כל השלבים, וסכום העסקה שולם על ידי הקונה במלואו (או כפי שסוכם), יגיע שלב מסירת החזקה בנכס לקונה.

אתם מוזמנים לעקוב אחר עמוד הפייסבוק שלנו

עורך דין מקרקעין קולודני

על משרד עורך דין מקרקעין – קולודני ושות’

משרד עורך דין מקרקעין ונוטריון קולודני ושות’ נוסד בשנת 2007 וייצג עד היום מאות לקוחות פרטיים ועסקיים במגוון רחב של תיקים וסוגיות משפטיות כגון מכר דירה, רכישת דירה, סוגיות במקרקעין וכיו”ב. המשרד מצטיין במאבק ללא פשרות עבור לקוחותיו, ובשירות מסור ואישי עד השלמת המשימה.

המשרד מעניק שירותים משפטיים במגוון תחומים כולל ייצוג בעסקאות מקרקעין, מכר ורכישת דירה וכן שירותי נוטריון:

5/5
עורך דין
יצירת קשר

למשרד מגוון לקוחות מתחומים שונים, היכנסו להמלצות הלקוחות כדי להתרשם מדעתם על משרד עורכי דין קולודני.

תחומי עיסוק

מאמרים

יצירת קשר

חיפוש באתר

פתח צ'ט
1
שלום וברכה
שלום וברכה
אפשר לעזור?
Call Now Button