מיתוסים על רווחיות של פרויקט תמא

כל הבניינים מסביבכם כבר עברו פרויקט התחדשות עירונית, רק אתם לא! לכולם יש כבר ממ"דים, רק לכם לא! פרויקט התחדשות עירונית (תמ"א 38) נועד לחזק את הבניין מפני רעידות אדמה והתקפת טילים. הפרויקט מבוצע על ידי קבלנים פרטיים שבעצם מרוויחים כסף מהדירות שהם מוסיפים לבניין. אבל לא תמיד שווה לקבלן להשקיע בבניין ומה שקורה הוא שהבניין נופל בין הכיסאות ואינו עובר תהליך של חיזוק ושיפוץ. לפעמים הקבלנים פוסלים את ההצעה רק מהסתכלות ראשונית. אם גם אתם נקלעתם למצב זה קראו את המאמר הבא.

3 מיתוסים על רווחיות של פרויקט תמא 38

יותר ויותר דיירי ותושבי בניינים ותיקים רוצים להעביר את הבניין פרויקט התחדשות עירונית, אך התשובה שהם מקבלים מיד בפנייה הראשונה ליזם / קבלן כלשהו היא שזה לא נראה משתלם.

נשמע לכם מוכר? האם גם אתם ניסיתם לפנות ליזמים וסורבתם?

על 3 מיתוסים של קבלנים, יזמים ודיירים בנוגע לחידוש וחיזוק בניינים ואיך להתגבר עליהם בהצלחה – במאמר שלפניכם.

מוזמנים לקרוא, ליישם ולשתף.

ניפוץ מיתוסים על דיני מקרקעין ונדלן
ניפוץ מיתוסים על חוסר רווחיות של פרויקט תמ"א

מיתוס: אם הגג שייך לבעלי דירות הגג אין ליזם רווחים

האמת היא שזה לא תמיד נכון, צריך לבדוק במסמכי רישום המקרקעין את זכויות הבנייה העתידיות של בעלי דירות הגג. כלומר גם אם הבעלות על הגג שייכת להם, זה לא אומר באופן טריוויאלי שגם הבנייה העתידית וכל הקומות שמעל, שייכות להם. על כל מקרה מומלץ להתייעץ עם עורך דין סכסוך שכנים.

מיתוס: בבניין ששטח הבנייה שלו קטן מדי לא שווה ליזם לעשות תמ"א

האמת היא: שצריך לבדוק באופן מקצועי, יחד עם אנשי מקצוע, כמה זכויות בנייה יש בנכס. אולי ישנם זכויות שבהסתכלות ראשונית לא ראו אותם, אך יחד עם איש מקצוע ניתן לגלות זכויות בנייה נוספות. או למשל לשקול אופציה של הגשת בקשה לשינוי תב"ע, זה יכול לקחת כמה שנים, אבל בניגוד ליזם שצריך רווחים מיידיים, לדיירי הבניין יש את אורך הרוח להמתין עד לאישור תב"ע ואז לפנות ליזם. פנו לעורך דין נדלן תל אביב.

מיתוס: אם שטח הבנייה קטן מדי וכבר נבדקו האופציות הנ"ל, אין שום אפשרות לעשות תמ"א בבניין

האמת היא: שעדיין ישנה אפשרות, שאולי שמעתם עליה ואולי לא, של ניוד זכויות. כלומר הקבלן יבנה לכם את החיזוק הנדרש והמעלית ובתמורה לכך הוא יקבל מהרשות העירונית זכויות בנייה במקום אחר בעיר. אפשרות זו יעילה רק במידה שמדובר בקבלן גדול שמנהל כמה פרויקטים במקביל.

ואנו לא יכולים כמובן בלי לסכם:

יותר ויותר דיירי בניינים ותיקים רוצים להעביר את הבניין פרויקט התחדשות עירונית, אך התשובה שהם מקבלים היא שזה לא משתלם.

כמו שיכולתם ללמוד מהמאמר, כדי שניתן יהיה בכל זאת לעשות בבניין פרויקט תמ"א של חיזוק תשתיות, חשוב לבדוק בדיקה מעמיקה ברישום המקרקעין מהם זכויות הבנייה העתידיות של בעלי הזכויות בגג (במידה שהגג לא שייך לכל דיירי הבניין בשווה). וכמו כן, ניתן לבדוק באופן מקצועי אם ישנם זכויות בנייה נוספות או להתייעץ עם עורך דין מקרקעין ונדלן לגבי הגשת בקשה לשינוי תב"ע ולבסוף צריך לנסות את האפשרות של ניוד זכויות.

הצעד הבא שלכם לבדיקת היתכנות משפטית וחוקית לבניית פרויקט תמ"א הוא

לתאם פגישת ייעוץ במשרדנו – משרד עורך דין ליקויי בניה בצפון.

רוצים לקבל מאתנו עוד הרבה טיפים מועילים ועצות שוות בדיני המקרקעין? כנסו עכשיו לדף המאמרים באתרנו. (כמו למשל בעניין היתר לבריכת אינטקס.)

עורך דין מקרקעין קולודני

על משרד עורך דין מקרקעין – קולודני ושות’

משרד עורך דין מקרקעין ונוטריון קולודני ושות’ נוסד בשנת 2007 וייצג עד היום מאות לקוחות פרטיים ועסקיים במגוון רחב של תיקים וסוגיות משפטיות כגון מכר דירה, רכישת דירה, סוגיות במקרקעין וכיו”ב. המשרד מצטיין במאבק ללא פשרות עבור לקוחותיו, ובשירות מסור ואישי עד השלמת המשימה.

המשרד מעניק שירותים משפטיים במגוון תחומים כולל ייצוג בעסקאות מקרקעין, מכר ורכישת דירה וכן שירותי נוטריון:

5/5
עורך דין
יצירת קשר

למשרד מגוון לקוחות מתחומים שונים, היכנסו להמלצות הלקוחות כדי להתרשם מדעתם על משרד עורכי דין קולודני.

תחומי עיסוק

מאמרים

יצירת קשר

חיפוש באתר

פתח צ'ט
1
שלום וברכה
שלום וברכה
אפשר לעזור?
Call Now Button