למכור את הבית בצורה יעילה ורווחית

מוכרים דירה? מתלבטים אם אתם צריכים ליווי משפטי? חושבים אם שווה לחסוך בהוצאה של עורך דין? ובעצם במה זה שונה ממכירה של רכב? אולי אפשר לפנות לעורך דין רק כשמתגלות בעיות או קונפליקטים בלתי פתורים עם הקונה, או אולי רק אם יתפתח סכסוך שכנים כתוצאה מהמכירה? בכתבה הבאה תראו למה רוב מוכרי הדירות כן לוקחים ליווי משפטי מתחילת תהליך הקנייה.

רוצים למכור את הבית בצורה יעילה ורווחית?

מכירת דירה היא קודם כל עסקה של הרבה כסף, שיש לה השלכות לעוד שנים רבות. מטבע הדברים, בעסקה שכזו, כל צד מנסה למשוך את תנאי המכירה לטובתו. וכבר בעריכת החוזה ישנם סעיפים שיכולים לשנות את ערך העסקה בעשרות אלפי שקלים לטובת הצד המנצח. זה יכול להיות בסעיף פשוט ולכאורה שולי המדבר על קנס על איחור במסירת הדירה. אדם מן השורה שאינו בקי בנבכי החוק לא יתייחס לעניין הזה ברצינות, אך לבסוף כאמור, אם ייאלץ להישאר בדירתו אפילו יום אחד (ומדובר במקרים שקורים כל יום) ישלם המוכר על כך ביוקר – והכול לפי החוזה וה'חוק היבש'.

כמו כן, אם למשל הוא הוסיף בבית חדר ללא היתר זה עלול לגרום לירידת ערך של הדירה, עורך דין בניה לא חוקית שיעמוד לצדו ייאבק בשבילו כבר בשלב חתימת החוזה וכך יימנעו סכסוכים מיותרים מבעוד מועד.

למכור את הבית בצורה יעילה ורווחית
למכור את הבית בצורה יעילה ורווחית

עורך דין מקרקעין מסור מנסח את החוזה ומתריע מפני עסקה לא הגונה

עורך דין שילווה את המוכר משעת המכירה ינסח את החוזה, ימקסם את הרווח והתועלת מהמכירה וידאג שהחוזה יהיה מאוזן. הוא גם יכניס מראש הגנות מפני ניסיונות ניצול לרעה מצד הקונה, כגון בדוגמת הקנס שהבאנו לעיל. וכידוע, חוכמה נמדדת לפי היכולת למנוע בעיות מראש ופחות לפי היכולת לפתור אותם לאחר שכבר נוצרו. עורך דין מקרקעין מומחה ומסור אף יתריע בפני המוכר על עסקה שמעלה חשד כלשהו באשר לאמינות הקונה או לכוונותיו. ביכולתו של עורך דין מקצועי לעורר את תשומת לב המוכר לכל השיקולים ולכל ההשלכות של המכירה, אף בהיבטים אלמנטריים שנופלים בין הכיסאות כגון בניית בריכה ללא היתר בניה.

עורך דין מקרקעין
עורך דין מקרקעין מסור מנסח את החוזה

עורך דין מקרקעין יכול לעזור בתכנון מס

למען האמת, מרבית מוכרי הדירות פונים לעורך דין לאחר הסכמת הקונה והמוכר בעל פה על ביצוע המכירה, או לאחר חתימה על זיכרון דברים. אולם המומלץ ביותר הוא לפנות אל עורך הדין עוד לפני הבעת ההסכמה בין הצדדים. במקרה זה עורך הדין יוכל להפנות את המוכר, בטרם המכירה, לבדיקות רלוונטיות שיכולות לחסוך כסף רב. משרד עו"ד מקרקעין שילווה את המוכר לפני החתימה יסייע בידי המוכר לעשות תכנון מס ולשלם פחות מסים.

רק ניתן כאן דוגמה קטנה של תכנון מס מהצד של הקונה דווקא: האם חשבתם על כך שאדם שרוכש דירה ראשונה בסכום מסוים המוגדר בחוק משלם עוד עשרות אלפי שקלים כמס רכישה – סכום שהוא וודאי לא הכניס לחישוב עלות הקנייה וגם לא לגובה הסכום שהוא הגיש לבנק לבקשת משכנתא, באמצעות תכנון נכון ניתן לחשב את הדברים (לפעמים שווה להעדיף דירה שעולה כמה אלפי ₪ פחות, רק כדי לא לשלם עוד עשרות אלפי ₪ מס), וזוהי רק דוגמה אחת…

עורך דין מקרקעין יכול לעזור בתכנון מס
עורך דין מקרקעין יכול לעזור בתכנון מס

תפקידו של עורך דין מקרקעין במכירת דירה יד שנייה

כשמתקשרים עם עורך הדין רק לאחר החתימה על זיכרון הדברים ובשלב לפני חתימת החוזה, שזה כאמור לא מאוחר מדי, תפקידו של עורך הדין מצד המוכר הוא לנסח את החוזה (או לעבור על חוזה מוכן שמביא עמו הקונה), לדאוג לכך שהחוזה יהיה מאוזן ולפחות לא לרעתו של המוכר – הלקוח שלו. לאחר מכן עליו להחתים את שני הצדדים ולדאוג להעביר את הזכויות לקונה. בהמשך הוא צריך לבדוק שהכול נעשה במועדו – התשלומים וכל סעיף רלוונטי בחוזה וללוות את המוכר על כל בעיה משפטית או וויכוח שמתגלע בין הצדדים, עד להעברת הזכויות המלאה. עד כאן על קצה המזלג אודות תפקידו של עורך דין מקרקעין במכירה של דירה יד שנייה. לפרטים נוספים ולמידע נוסף בעניין עורך דין ליטיגציה מסחרית צרו עמנו קשר.

תפקידו של עורך דין מקרקעין
מה תפקידו של עורך דין מקרקעין?
עורך דין מקרקעין קולודני

על משרד עורך דין מקרקעין – קולודני ושות’

משרד עורך דין מקרקעין ונוטריון קולודני ושות’ נוסד בשנת 2007 וייצג עד היום מאות לקוחות פרטיים ועסקיים במגוון רחב של תיקים וסוגיות משפטיות כגון מכר דירה, רכישת דירה, סוגיות במקרקעין וכיו”ב. המשרד מצטיין במאבק ללא פשרות עבור לקוחותיו, ובשירות מסור ואישי עד השלמת המשימה.

המשרד מעניק שירותים משפטיים במגוון תחומים כולל ייצוג בעסקאות מקרקעין, מכר ורכישת דירה וכן שירותי נוטריון:

5/5
עורך דין
יצירת קשר

למשרד מגוון לקוחות מתחומים שונים, היכנסו להמלצות הלקוחות כדי להתרשם מדעתם על משרד עורכי דין קולודני.

תחומי עיסוק

מאמרים

יצירת קשר

חיפוש באתר

פתח צ'ט
1
שלום וברכה
שלום וברכה
אפשר לעזור?
Call Now Button