איך מגישים התנגדות לבקשת היתר בנייה

במאמר זה נדבר אודות איך להגיש התנגדות לבקשת היתר בנייה, כאשר אתם מרגישים כי הבנייה העתידית תפגע בכם בצורה כלשהי. כיום ניתן לעשות את ההתנגדות בקלות ובמהירות על ידי הגשת התנגדות באופן מקוון באתר האינטרנט של מינהל התכנון, לאחר שמאתרים את תכנית הבנייה הספציפית.

איך מגישים התנגדות לבקשת היתר בנייה

מי יכול להגיש את ההתנגדות? כל מי שחש נפגע בצורה כלשהי בתוכנית הבנייה שמועמדת לאישור, רשאי להגיש התנגדות עד 60 יום מעת פרסום התוכנית. ישנם תוכניות בנייה שבהם מאריכים את זמן ההתנגדות. ניתן להאריך עד 3 חודשים את מועד הגשת ההתנגדויות. בכדי להגיש את ההתנגדות צריכים להיכנס לאתר מידע תכנוני לאתר שם את התוכנית שעליה ברצונכם להגיש את ההתנגדות, לאחר מכן תצטרכו להזדהות כפי שמזדהים בכל מערכת הזדהות ממשלתית, לצרף את המסמכים הרלוונטיים ואז שולחים את ההתנגדות באופן מקוון.
מהם המסמכים שצריכים להיות מצורפים עם הבקשה:
• קובץ ובו פירוט הסיבה והסבר להתנגדות.
• תצהיר של עורך דין מקרקעין ונדלן המאמת את הנתונים המובאים בהתנגדות.
• במידה והמתנגדים מיוצגים על ידי עו"ד תכנון ובנייה, צריך לצרף ייפוי כוח חתום.

שימו לב! בפירוט הסיבה להתנגדות, מומלץ לא לכתוב ולהסגיר פרטים אישיים היות וההתנגדות מפורסמת באתר האינטרנט וחשופה לציבור. עם שליחת הבקשה תקבלו במייל אישור על קבלת בקשת ההתנגדות וכן תקבלו מספר סימוכין. לאחר שהבקשה תיבדק והיא תימצא תקינה היא תפורסם באתר. מינהל התכנון יכול לדחות את ההתנגדות או לקבל אותה וכן הוא יכול לקבל אותה חלקית או לשנות בעקבותיה את התכנון.

איך מגישים התנגדות לבקשת היתר בנייה
איך מגישים התנגדות לבקשת היתר בנייה

התנגדות לתכנון ובנייה בנושאים פרטיים או ציבוריים

לאחר שמסתיימת תקופת הגשת ההתנגדויות יישלח למתנגדים זימון במייל לדיון בהתנגדויות. הדיון פתוח לקהל הרחב. לאחר מכן יקבלו מגישי הבקשה הודעה על ההחלטה הסופית של המינהל בצירוף נימוקים להחלטתם. אם ההתנגדות היא בנושאים אישיים או קנייניים כגון פגיעה ביכולת מימוש או בשווי צריך המתנגד להגיש את ההתנגדות באופן פרטי (כלומר לא כקבוצה) ולציין את פרטיו האישיים: מס' זהות, שם פרטי ומשפחה, טלפון נייד ומייל.

אם מדובר בהתנגדות לנושאים ציבוריים כגון: תוכנית בנייה הפוגעת בטבע, בנוף, באיכות החיים, באיכות הסביבה או בשמירת אתרים ניתן להגיש בקשה קבוצתית, כאשר אחד מהקבוצה מייצג את כל הקבוצה והוא מגיש את הבקשה יחד עם הצהרה של עורך דין. על ההתנגדות יהיו חתומים כל המתנגדים. אם מדובר ביותר מ-20 מתנגדים, הם צריכים להיות מוגשים בתוך קובץ אקסל.
שימו לב: הוראות החוק הרלוונטיות לנושא ההתנגדות מופיעות בחוק התכנון והבניה, תשכ"ה-1965 ובמידה וקיימת אי התאמה בין הנאמר כאן לדברי החוק, מה שקובע כמובן, אלו דברי החוק ואין בכל האמור כאן בכדי להוות ייעוץ משפטי מחייב. מידע מחייב ממשרדנו ניתן רק בעת התקשרות מחייבת ועל פי הסכמת והזמנת הלקוח לליווי וייעוץ אישיים ופרטניים.

התנגדות לתכנון ובנייה בנושאים פרטיים או ציבוריים
התנגדות לתכנון ובנייה בנושאים פרטיים או ציבוריים

סיכום בעניין הגשת התנגדויות

משרדנו מתמחה בחוק התכנון והבנייה, בהגשת התנגדויות לתוכניות בנייה, בהתנגדות דייר לתמ"א 38/2, בפסקי דין רעש שכנים, בליטיגציה של נדל"ן ובליטיגציה מסחרית. אנו מייצגים כבר שנים רבות אנשים שנפגעים או עלולים להיפגע מאישור של תכנית בנייה לוועדות תכנון ובנייה בכל הארץ. בין אם מדובר באנשים פרטיים ובין אם מדובר בקבוצות של אנשים הטוענים לפגיעה בטבע וכדומה.

לסיכום: וועדת התכנון והבנייה המביאה תוכנית בנייה לאישור חייבת לפרסם את הדבר בעיתונים באתר האינטרנט ועוד. מי שרואה עצמו נפגע מתוכנית העתידה להיות מאושרת בוועדת התכנון והבנייה, רשאי להגיש התנגדות. את ההתנגדות ניתן להגיש עד 60 יום (חודשיים) מעת פרסום התוכנית. בתגובה לכך, וועדת התכנון והבנייה הרלוונטית תקיים דיון בהתנגדויות בהשתתפות הצדדים הנוגעים לדבר. אם הוועדה דוחה את ההתנגדות ניתן להגיש ערר. הערר כרוך בתשלום של אגרה.

ולא רק בוועדת התכנון והבנייה ניתן להגיש התנגדות, אם מדובר בתוכנית שהופקדה אצל הותמ"ל (וועדה הארצית למתחמים מועדפים לדיור) צריך להגיש את ההתנגדות לותמ"ל. כמו כן אם מדובר בתכנית לתשתית לאומית של הוועדה הארצית, צריך להגיש השגה לוועדה הארצית, מדובר בפרוצדורה מעט שונה מאשר הגשת התנגדות לוועדת התכנון והבנייה.

סיכום בעניין הגשת התנגדויות
סיכום בעניין הגשת התנגדויות לוועדת תכנון ובנייה
עורך דין מקרקעין קולודני

על משרד עורך דין מקרקעין – קולודני ושות’

משרד עורך דין מקרקעין ונוטריון קולודני ושות’ נוסד בשנת 2007 וייצג עד היום מאות לקוחות פרטיים ועסקיים במגוון רחב של תיקים וסוגיות משפטיות כגון מכר דירה, רכישת דירה, סוגיות במקרקעין וכיו”ב. המשרד מצטיין במאבק ללא פשרות עבור לקוחותיו, ובשירות מסור ואישי עד השלמת המשימה.

המשרד מעניק שירותים משפטיים במגוון תחומים כולל ייצוג בעסקאות מקרקעין, מכר ורכישת דירה וכן שירותי נוטריון:

5/5
עורך דין
יצירת קשר

למשרד מגוון לקוחות מתחומים שונים, היכנסו להמלצות הלקוחות כדי להתרשם מדעתם על משרד עורכי דין קולודני.

תחומי עיסוק

מאמרים

יצירת קשר

חיפוש באתר

פתח צ'ט
1
שלום וברכה
שלום וברכה
אפשר לעזור?
Call Now Button