אחריות קבלן על נזילות

לאחר תקופת הבדק חלה אחריות קבלן על נזילות ועל ליקויים אחרים, מה ההבדל בין תקופת הבדק לתקופת האחריות בעניין אחריות הקבלן על נזילות. קראו במאמר על אחריות קבלן נזילות ועוד. (על נזילה מהשכן מסרב לתקן קראו שם במאמר).

הכול על אחריות קבלן על נזילות וליקויים אחרים

במאמר הנוכחי נדבר על אחריות קבלן על נזילות, על תיקון נזילה בצינור ביוב משותף לפי חוק הבתים המשותפים ועל ליקויים בכלל בדירה חדשה. קבלן שמוסר דירה חדשה חייב למסור אותה באופן תקין וראוי למגורים ולאחר מכן הוא חייב לתקן את הליקויים המתגלים על ידי הדייר במשך תקופת מגוריו הראשונים במקום. תיקון טעות נפוצה – האחריות היא לא רק בשנה הראשונה, זה משתנה בין סוגי הליקויים, נרחיב על כך בהמשך. אם הקבלן מסרב לתקן את ליקויי הבנייה ניתן להגיש תלונה לרשם הקבלנים על התחמקותו מאחריות קבלן נזילות. באתר משרד הבינוי והשיכון ניתן למצוא מידע רב נוסף בעניין הזה.

אחריות קבלן נזילות מתחלקת לשניים. 1. תקופת בדק הבית. בתקופה זו הוא צריך לתקן כל ליקוי ללא חובת הוכחה מצד הדייר, אלא להיפך, אם הוא טוען שהליקוי נוצר משימוש לא נכון בדירה ובאשמת הדייר, חובת ההוכחה מוטלת עליו – על הקבלן (נציין כי מי שבאמת רוצה להשתמש בדירה לא לשם דיור עליו להגיש לעירייה בקשה להיתר לשימוש חורג). על משך תקופת האחריות נדבר בהמשך.

אחריות הקבלן על נזילות
אחריות הקבלן על נזילות היא לא רק שנה

אחריות הקבלן על נזילות ועל ליקויים אחרים

התקופה השנייה של אחריות הקבלן על נזילות ועל תיקון הליקויים נמשכת מעת סיום תקופת בדק הבית ועד 3 שנים אחר כך, כנ"ל לגבי ליקויי בניה מחיר למשתכן. בתקופת האחריות חובת ההוכחה כי הנזק נגרם בעטיו של הקבלן מוטלת על הדייר. הדבר משתנה בין סוגי הליקויים ואחריות הקבלן על נזילות אינה שווה לאחריות הקבלן על ליקויים אחרים, כפי שתראו בהמשך. אחריות קבלן על נזילות היא על כל מה שקשור אליו, אם זה חומרים לא נכונים שהוא השתמש בהם בבנייה, אם זה בעובדים לא מתאימים או שלא עשו עבודה תקנית או מספיק איכותית (כפי המפורט בחוזה), וכן לגבי תכנון לא מתאים (תכנון לקוי או לא מתאים לחוזה) או שבאשמתו נוצר ליקוי הגורם לנזילה מהשכן למעלה.

אחריות הקבלן על נזילות
אחריות הקבלן על נזילות – 3 שנים אחרי תקופת הבדק

אחריות קבלן נזילות לאחר תקופת הבדק והאחריות

לאחר תקופת הבדק, אחריות קבלן נזילות וליקויים אחרים חלה רק על ליקויים ונזילות חזקות שפוגעים ביציבות הבניין או בבטיחות שלו. בנוסף, אחריות הקבלן על נזילות לאחר תקופת האחריות חלה כאשר מדובר בנזילה שלא היה ניתן לצפות אותה מראש. היא תחול גם על נזילה שהדייר הודיע לקבלן על הליקוי במשך תקופת הבדק או תקופת האחריות והקבלן לא תיקן את הליקוי. תקופת הבדק והאחריות תקפות לגבי כל מי שרוכש דירה חדשה, איש או אישה וכו' ובלי להתייחס למה שרשום בחוזה בעניין זה, החוק הוא מעל החוזה. תהליך סטנדרטי של מימוש אחריות הקבלן מתחילה בהודעה לקבלן על הנזילה.

את ההודעה יש למסור לו בכתב או בעל פה (עדיף בכתב – אפשר במייל, וואצאפ וכו', העיקר שתהייה הוכחה) תוך שנה מיום הכניסה לבית. אם הקבלן מסרב לתקן או מנסה להתחמק ניתן להגיש תביעה משפטית נגדו. להלן תקופות הבדק לחלק מהליקויים: צנרת, הסקה ומרזבים – שנתיים, רטיבות בקירות, במקלט ובגג – 3 שנים, דודים ומכונות – 3 שנים, שקיעת מרצפות – 3 שנים, סדקים שעוברים מהצד הפנימי של הקיר לצד החיצוני – 5 שנים. זוהי רק רשימה חלקית, להרחבה וכן לגבי נזילה מהשכן צו עשה תוכלו לקרוא כאן באתר וכן להתייעץ עמנו.

אחריות קבלן על נזילות
אחריות קבלן על נזילות
עורך דין מקרקעין קולודני

על משרד עורך דין מקרקעין – קולודני ושות’

משרד עורך דין מקרקעין ונוטריון קולודני ושות’ נוסד בשנת 2007 וייצג עד היום מאות לקוחות פרטיים ועסקיים במגוון רחב של תיקים וסוגיות משפטיות כגון מכר דירה, רכישת דירה, סוגיות במקרקעין וכיו”ב. המשרד מצטיין במאבק ללא פשרות עבור לקוחותיו, ובשירות מסור ואישי עד השלמת המשימה.

המשרד מעניק שירותים משפטיים במגוון תחומים כולל ייצוג בעסקאות מקרקעין, מכר ורכישת דירה וכן שירותי נוטריון:

5/5
עורך דין
יצירת קשר

למשרד מגוון לקוחות מתחומים שונים, היכנסו להמלצות הלקוחות כדי להתרשם מדעתם על משרד עורכי דין קולודני.

תחומי עיסוק

מאמרים

יצירת קשר

חיפוש באתר

פתח צ'ט
1
שלום וברכה
שלום וברכה
אפשר לעזור?
Call Now Button