למה צריך ייפוי כוח מתמשך

למה צריך ייפוי כוח מתמשך

למה צריך ייפוי כוח מתמשך? במאמר הנוכחי הבאנו הסבר על חוק ייפוי כוח מתמשך וכן תפקידו של האפוטרופוס הכללי בייפוי כוח מתמשך ועד מתי נמשך ייפוי כוח מתמשך.

למה צריך ייפוי כוח מתמשך

למה צריך ייפוי כוח מתמשך? אדם מבוגר או אדם שחלה במחלה סופנית חלילה וחושש כי בהחמרת המחלה בשלביה המתקדמים הוא לא יוכל לקבל החלטות בעצמו או לבצע פעולות הקשורות לענייניו האישיים והניהול הכספי שלו זקוק לייפוי כוח מתמשך. ייפוי כוח מתמשך שכר טרחה הוא ייפוי כוח שאותו אדם ממנה אצל עורך דין בעת היותו בדעה צלולה שתיכנס לתוקף אם וכאשר הוא יאבד את הכושר הפיזי, הנפשי או המנטאלי שלו. בייפוי הכוח הממנה צריך לפרט בדיוק למה צריך ייפוי כוח מתמשך, כלומר האם הוא רוצה שהממונה יקבל החלטות בכל ענייניו האישיים, הרפואיים והרכושיים או רק לחלקם או לאחד מהם. וזאת התשובה לשאלה למה צריך ייפוי כוח מתמשך.

למה צריך ייפוי כוח מתמשך
הקדישו כמה דקות כדי לדעת למה צריך ייפוי כוח מתמשך

ייפוי כוח מתמשך הסבר כללי

בעניין ייפוי כוח מתמשך הסבר מפורט בהמשך לאמור לעיל. ייפוי הכוח המתמשך נכנס לתוקף כאשר הממנה מפסיק להבין בעניינים המצוינים בייפוי הכוח (אישיים, רפואיים, רכושיים או חלקם כגון תביעת קבלן אם צריך). נדרש בייפוי כוח מתמשך הסבר מפורט של הממנה לגבי מתי הוא יהיה מוגדר 'לא מבין' כדי להגדיר את כניסת ייפוי הכוח לתוקף. בהיעדר הסבר מפורט של הממנה תיקבע 'חוסר ההבנה' על פי חוות דעת איש מקצוע מומחה בתחום בהתאם לחוק הכשרות המשפטית והאפוטרופסות התשכ"ב 1962. לחילופין יכול הממנה ייפוי כוח מתמשך הסבר אחר לגבי התחלת תוקף המינוי. כגון לתלות את התחלת תוקף המינוי בתאריך מסוים קבוע מראש, או לחייב את הממונה ליידע אדם מסוים הנאמן עליו (שאת פרטיו יפרט בטופס המינוי) בדבר כניסת המינוי לתוקף.

ייפוי כוח מתמשך הסבר
ייפוי כוח מתמשך? פנו אלינו לקבלת הסבר מפורט

חוק ייפוי כוח מתמשך

פרטים נוספים שיש לפרט בעת המינוי על פי חוק ייפוי כוח מתמשך: הממנה יפרט אם ברצונו לתת הוראות מקדימות למיופה הכוח. כמו כן הוא יפרט אם ברצונו למנות את מיופה הכוח לאחראי עליו גם בעניינים שבהם חוק ייפוי כוח מתמשך מצריך הסכמה מפורשת. וכן יפרט האם הוא מסמיך את מיופה הכוח לתת הסכמה לאשפוז במחלקה פסיכיאטרית / בבית חולים פסיכיאטרי, לשחרור מבית החולים הפסיכיאטרי, או לבדיקה גופנית וטיפול וכן בדיקות לפני ביצוע עסקת מקרקעין או שליחת מכתב התראה ליקויי בנייה כשישנם ליקויי בנייה בבית שקנה. בנוסף עליו לציין אם כל האמור הוא אף אם בשעת מעשה הוא עצמו יתנגד לכך.

חוק ייפוי כוח מתמשך (2)
מה אומר חוק ייפוי כוח מתמשך

האפוטרופוס הכללי ייפוי כוח מתמשך, עד מתי?

את הטופס מפקידים בידי האפוטרופוס הכללי ייפוי כוח מתמשך (ולא בידי המפקח על הבתים המשותפים) חתום בידי הממנה, מיופה הכוח ועורך הדין. האפוטרופוס הכללי ייפוי כוח מתמשך יכול להורות על פקיעת תוקף ייפוי הכוח אם מיופה הכוח כבר לא יהיה כשיר. האפוטרופוס הכללי ייפוי כוח מתמשך יצהיר כי על פי חוק אין מיופה הכוח כשיר עוד לשמש כמיופה כוח (זה מצוי במקרה שמונה/ מונתה בת/ ן זוג מבוגרת, שתוך כדי הטיפול גם היא/ הוא חלתה/ חלה). לחילופין אם יודיע מיופה הכוח לקרובי משפחתו של הממנה או לממנה עצמו כי אינו מעוניין עוד לשמש כמיופה כוח. או לחילופין, בעת מילוי הטופס הממנה יכול לקבוע פקיעת תוקף ייפוי הכוח בנסיבות אחרות כראות עיניו.

האפוטרופוס הכללי ייפוי כוח מתמשך (2)
האפוטרופוס הכללי קבע עד כמה יימשך ייפוי כוח מתמשך

מחפשים עורך דין התנגדות לתכנית מתאר והתנגדות לתכנית בניין עיר? כנסו לקישור!

עורך דין מקרקעין קולודני

על משרד עורך דין מקרקעין – קולודני ושות’

משרד עורך דין מקרקעין ונוטריון קולודני ושות’ נוסד בשנת 2007 וייצג עד היום מאות לקוחות פרטיים ועסקיים במגוון רחב של תיקים וסוגיות משפטיות כגון מכר דירה, רכישת דירה, סוגיות במקרקעין וכיו”ב. המשרד מצטיין במאבק ללא פשרות עבור לקוחותיו, ובשירות מסור ואישי עד השלמת המשימה.

המשרד מעניק שירותים משפטיים במגוון תחומים כולל ייצוג בעסקאות מקרקעין, מכר ורכישת דירה וכן שירותי נוטריון:

5/5
עורך דין
יצירת קשר

למשרד מגוון לקוחות מתחומים שונים, היכנסו להמלצות הלקוחות כדי להתרשם מדעתם על משרד עורכי דין קולודני.

תחומי עיסוק

מאמרים

יצירת קשר

חיפוש באתר

פתח צ'ט
1
שלום וברכה
שלום וברכה
אפשר לעזור?
Call Now Button