מכתב התראה ליקויי בניה

תביעת קבלן על ליקויי בניה מתחילה במכתב התראה ליקויי בנייה. תביעת קבלן ליקויי בניה ובכלל תביעות ליקויי בניה הם מוצא אחרון, אך אסור להזניח את האופציה הזו או בכל מה שקשור לעורך דין מקרקעין

מתי ניתן להסתפק עם מכתב התראה ליקויי בנייה

ליקויי בנייה בבית חדש הם לא נעימים, ובמקרים מסוימים הם גורמים לפגיעה בדיירי הבית. ליקויי בנייה חמורים עלולים אף לגרום לתאונות ופגיעות בנפש. מצד שני גם איחור בלוח הזמנים עלול להיות ליקוי בניה או חריגה מהחוזה (ראו גם עשרת הדברות לבחינת חוזי רכישת דירה). אם קניתם בית ואתם סובלים מליקוי בניה אל לכם לחשוש פנו אלינו ונתחיל תהליך של עורך דין תביעה נגד קבלן. התהליך מתחיל בשליחת מכתב התראה ליקויי בנייה לקבלן. לאחר שהקבלנים מקבלים מכתב התראה ליקויי בנייה הם עשויים לפעול בכמה דרכים, יש קבלנים שיתייחסו ברצינות – יתקנו את הליקויים הניתנים לתיקון, ועל מה שלא ניתן לתיקון הם יפצו את הדייר בפיצוי כספי או אחר.

מכתב התראה ליקויי בנייה
מכתב התראה ליקויי בנייה

מתי יש צורך בהכנת תביעת קבלן על ליקויי בניה 

רוב המקרים הם לא כאלה, רק קבלנים בעלי שם טוב בשוק שחשוב להם לשמר על שמם יתנהגו בצורה הנ"ל. לרוב זה לא קורה – אל תחיו באשליות! רוב המקרים מצריכים הכנת תביעת קבלן על ליקויי בניה. וגם הם מתפצלים לשניים (דיכוטומית), יש קבלנים שיתקנו את הניתן לתיקון אך ממה שלא ניתן לתיקון הם ינסו להתעלם או להסיר מאשמתם. זהו מקרה קל יותר שלא תמיד יגיע למצב של תביעת קבלן על ליקויי בניה. במקרים החמורים יתעלם הקבלן לגמרי מהליקויים ואז אין מנוס אלא לגשת להכנת תביעת קבלן על ליקויי בניה.

תביעת קבלן על ליקויי בניה
שאלות בעניין תביעת קבלן על ליקויי בניה? פנו אלינו!

תביעות ליקויי בניה – היכן הן הכי שכיחות

בתביעות ליקויי בניה תובעים הן את היזם והן את הקבלן ואת מנהל העבודה, כל מי שיכול להיות קשור לליקוי יהיה חלק מתביעות ליקויי בניה, כולל גם שותפים בחברת היזמות או הקבלנות אשר היו אחראים לבדוק ולמנוע את ליקויי הבניה. שכן אין ספק שגם היזם אחראי על בניה תקינה העומדת בלוחות הזמנים, בתקני הבנייה ובבנייה איכותית (גם מה שלא כלול בתקינה).

רבים מתביעות ליקויי בניה הם בבנייני שימור או פרויקטים של תמ"א 38 – פינוי בינוי שבהם יש אינטראקציה של הקבלן הן עם דיירי הבניין הקיימים והן עם הדירות החדשות שהוסיף. האינטראקציה הזאת וחוסר המחויבות כביכול של היזם כלפי הדיירים הקיימים גורמים לעתים קרובות לבנייה לקויה של התוספת שנשארת בבעלות הדיירים הקיימים מה שמאלץ אותם להגיע לאופציית התביעות ליקויי בנייה. לא סתם נתקלים הקבלנים בהתנגדות לפרוייקט תמ"א 38.

תביעת ליקויי בניה
רוצים להכין תביעת ליקויי בניה? פנו אלינו!

איזה קבלן לא נתבע במסגרת תביעת קבלן ליקויי בניה

מי שבדרך לא נתבע בתביעת קבלן ליקויי בניה הוא קבלן השלד, ליקויי בניה מתייחסים בדרך כלל לליקויים הנראים לעין, כגון מעקה נמוך, ריצוף לא מפולס או לא תואם אחד לשני, זרם מים חלש, קורוזיה וחלודה ברכיבי אלומיניום וכדומה. ישנם מקרים שיתבעו תביעת קבלן ליקויי בניה גם את קבלן השלד, כגון מרפסת שלא בנויה בשיפוע מתאים, יריעות גג לא עשויות כראוי וכדומה שהם עבודות הקשורות לקבלן השלד.

אך בדרך כלל כאמור, תביעת קבלן ליקויי בניה יותר נפוצה היא בתביעה נגד קבלן על ליקויי בנייה בעבודות הפנים או נגד קבלן מפתח. לסיום, בין אם נפגעתם מליקויי בנייה ובין אם תבעו אתכם על ליקויי בנייה התייעצו עמנו, אנו ניתן לכם ייעוץ וליווי אישיים ומקצועיים. 

תביעת קבלן ליקויי בניה
תביעת קבלן ליקויי בניה

 

 

 

  

 

עורך דין מקרקעין קולודני

על משרד עורך דין מקרקעין – קולודני ושות’

משרד עורך דין מקרקעין ונוטריון קולודני ושות’ נוסד בשנת 2007 וייצג עד היום מאות לקוחות פרטיים ועסקיים במגוון רחב של תיקים וסוגיות משפטיות כגון מכר דירה, רכישת דירה, סוגיות במקרקעין וכיו”ב. המשרד מצטיין במאבק ללא פשרות עבור לקוחותיו, ובשירות מסור ואישי עד השלמת המשימה.

המשרד מעניק שירותים משפטיים במגוון תחומים כולל ייצוג בעסקאות מקרקעין, מכר ורכישת דירה וכן שירותי נוטריון:

5/5
עורך דין
יצירת קשר

למשרד מגוון לקוחות מתחומים שונים, היכנסו להמלצות הלקוחות כדי להתרשם מדעתם על משרד עורכי דין קולודני.

תחומי עיסוק

מאמרים

יצירת קשר

חיפוש באתר

פתח צ'ט
1
שלום וברכה
שלום וברכה
אפשר לעזור?
Call Now Button