למה חוק התכנון והבנייה מחייב להציב שלט

במאמר זה נביא לכם את כל המידע אודות המודעה שאתם צריכים לתלות – לפי חוק התכנון והבנייה – באתר בו אתם מתכננים לבנות. מודעות התכנון והבנייה צריכות להתפרסם בעיתונים יומיים במדור תחת הכותרת "מודעות בענייני התכנון והבנייה". לרוב מפורסמים המודעות ב-3 עיתונים נפוצים. אם מדובר באזור בו יש הרבה מדוברי שפה אחרת שאינה עברית (כגון ערבית או רוסית בכמות של יותר מ-10% מהאוכלוסייה המקומית) צריך לפרסם בעיתון יומי באותה שפה.

למה חוק התכנון והבנייה מחייב להציב שלט

בכדי להוכיח שאכן פרסמתם בעיתונים יש לשלוח לוועדת התכנון את גזירי העיתון שבהם פרסמתם. בנוסף למודעה בעיתון מחייב החוק להציב שלט במקום בולט באתר הבנייה העתידי ולהודיע על כך שהוגשה בקשה לבנייה במקום. את השלט צריכים לתעד ולהעביר תצלום ממנו לוועדת התכנון והבנייה.

כשמציבים שלט באתר הבנייה העתידי צריך כאמור לתעד את השלט ובנוסף לצרף תצהיר מאת עורך דין – עדיף ממשרד עורכי דין מקרקעין – המאשר את נכונות הדברים. זאת בכדי למנוע מצב שבו יוצב השלט רק לזמן התמונה… כי על פי חוק השלט צריך להיות מוצב במשך כל זמן שניתן על פי חוק להגיש התנגדויות.

כמו כן, על פי חוק התכנון והבנייה צריך לשלוח דואר רשום או במסירה אישית לכל שכן אודות הבקשה לבנייה באתר הגובל אתם (כך נמנע גם סכסוכי שכנים). כל מי שמחזיק בזכות בנכס באותו מגרש או במגרש הגובל עם המגרש נשוא הבקשה נחשב לגובל אשר צריך על פי חוק לקבל הודעה על הכוונה לבנות שם. את נוסח הפרסום, המודעות והמכתבים תקבלו – אתם או עורך דין לענייני בניה מטעמכם – מהוועדה המקומית לתכנון ובנייה.

יש חלק מוועדות התכנון והבנייה שיתנו לכם כשירות גם את רשימת הגובלים שצריכים לקבל את המכתבים. את אישורי המסירה לגובלים צריך לצרף לתיעודי העיתון והשלט ולהגישם לוועדה. הסיבה לצורך להציב את השלט, המודעה ולמסור את ההודעות לשכנים הגובלים היא בכדי ליידע אותם אודות הבקשה ולאפשר להם להגיש התנגדות לוועדה, במידה והבנייה במקום עלולה לפגוע בהם בדרך כלשהי. כמובן שהוועדה לתכנון ובנייה מעלה לדיון רק התנגדויות ענייניות. כל וועדה מקומית לתכנון ובנייה רשאית לקבוע דרישות ספציפיות בנוגע להודעות ולשילוט, מעבר לדרישות הבסיסיות של החוק.

למה חוק התכנון והבנייה מחייב להציב שלט
למה חוק התכנון והבנייה מחייב להציב שלט ומודעות לשכנים?

סיכום על דרישות השילוט לפי חוק התכנון והבנייה

סיכום ביניים של דרישות חוק התכנון והבנייה בנוגע להצבת שילוט ושליחת מודעות בעת בקשת היתר בנייה: צריך לפרסם ב-3 עיתונים, עיתון יומי, שבועי ועיתון הפונה לאוכלוסייה המקומית (בשפה שלהם). יש להציב שלט במקום לכל זמן שהחוק מאפשר הגשת התנגדות וכמו כן צריך לשלוח מכתבים רשומים או במסירה אישית למי שגובל למגרש. את נוסח המודעה מקבלים מהוועדה המקומית לתכנון ובנייה.

בוועדות התכנון והבנייה יש גם דרישות לגבי גודל השלט שצריך לתלות באתר הבנייה. כמו כן, כל וועדה מקומית רשאית להוסיף דרישות מיוחדות לגבי השילוט והמודעות. עד כאן הסיכום. ולהרחבת הידיעה, כדאי לדעת כי דרישת המודעות והשילוט מופיעות בסעיף 149 לחוק התכנון והבנייה. החוק אומר שכל מי שמגיש בקשה לבצע שימוש השונה מתוכנית המתאר המקומית  או המחוזית חייב לפרסם את הדבר בערוצים הנ"ל. כמו כן כל מי שמגיש בקשה להקלה או בקשה לשימוש חורג חייב על פי חוק לפרסם את הדבר.

רק לאחר הפרסום כחוק, ניתן לקבל את אישורי הבנייה. מעבר לכך שהחוק דורש את הצבת המודעות, פרסום המודעות הוא מומלץ, עקב כך שמי שלא ראה או קיבל את המודעה והיה צריך לקבל על פי חוק, יכול לתבוע אתכם על אי פרסום המודעה ובכך לעכב את כל תהליך הבנייה, גם אם טענתו היא בלתי מוצדקת. עצם העניין שלא פרסמתם הוא פלילי ויכול להיות עילה לתביעה.

לכן עדיף לפעול לפי דרישות החוק. אך גם במידה ולא פעלתם בדיוק לפי החוק והסתבכתם או שהסתבכתם בבנייה לא חוקית בבניין משותף וכדומה, אתם יכולים לפנות אלינו וננסה לעזור לכם בכל דרך אפשרית. כמו כן בכל שאלה או בעיה משפטית שיש לכם בעניין חוק התכנון והבנייה אנו עומדים לרשותכם.

דרישות השילוט לפי חוק התכנון והבנייה
דרישות השילוט לפי חוק התכנון והבנייה
עורך דין מקרקעין קולודני

על משרד עורך דין מקרקעין – קולודני ושות’

משרד עורך דין מקרקעין ונוטריון קולודני ושות’ נוסד בשנת 2007 וייצג עד היום מאות לקוחות פרטיים ועסקיים במגוון רחב של תיקים וסוגיות משפטיות כגון מכר דירה, רכישת דירה, סוגיות במקרקעין וכיו”ב. המשרד מצטיין במאבק ללא פשרות עבור לקוחותיו, ובשירות מסור ואישי עד השלמת המשימה.

המשרד מעניק שירותים משפטיים במגוון תחומים כולל ייצוג בעסקאות מקרקעין, מכר ורכישת דירה וכן שירותי נוטריון:

5/5
עורך דין
יצירת קשר

למשרד מגוון לקוחות מתחומים שונים, היכנסו להמלצות הלקוחות כדי להתרשם מדעתם על משרד עורכי דין קולודני.

תחומי עיסוק

מאמרים

יצירת קשר

חיפוש באתר

פתח צ'ט
1
שלום וברכה
שלום וברכה
אפשר לעזור?
Call Now Button