התנגדות לבניית ממד

התנגדות לבניית ממד חוזרת על עצמה בבניינים ובתים משותפים. התנגדות שכנים לבניית ממ"ד ומידע על חוק בניית ממ"ד. האם יש החזר כספי על בניית ממ"ד
ומהו פטור מבניית ממ"ד
 

הוספת ממד בבית משותף – השלכות של בניית ממד בבית משותף וכיצד בניית ממ"ד בבית פרטי יכולה להיות בעייתית גם היא.  האם יש החזר על בניית ממד ומהו המושג מענק ממד ומה ביחס אל חוק בניית ממד ועוד. מידע על בניית ממד בחצר וכן על התנגדות לממ"ד.

התנגדות לבניית ממד – חוק בניית ממ"ד

חוק בניית ממד - הוספת ממד בבית משותף
התנגדות לבניית ממד – בניית ממד בבית משותף בניית ממ"ד בבית פרטי

הוספת ממד בבית משותף           

בניית ממד בבית משותף או בניית ממ"ד בבית פרטי כך או כך, אם אתם לקראת בניית ממ"ד חסכו לעצמכם תסבוכות עתידיות ופנו אל עורך דין מקרקעין המתמקצע בכך. חוק בניית ממ"ד על פיו נדרש רוב של כשישים אחוז מהדיירים המסכימים לשינוי או בנייה בשטח משותף הוא חלק אינטגרלי מנושא זה. בתנאים מסוימים יוכלו הדיירים להתנגד ובתנאים מסוימים תאושר הבניה למרות התנגדות הדיירים. התנגדות שכנים לבניית ממ"ד – על מנת לדעת האם יש התנגדות לבניית ממד יש לפנות אל הדיירים, בעלי הדירות של הבניין הרלוונטי וזאת על מנת לקבל הערכה של אלו המסכימים ואלו המתנגדים במידה ויש. יהיה עליהם לחתום על הצהרה בה הם בוחרים האם הם נמנעים, מסכימים או מתנגדים לבנייה.

*אם יש התנגדות לבניית ממד מצד חלק מהדיירים אך מספר המסכימים עומד בדרישת החוק בו נדרש רוב של שישים אחוז אז ניתן להמשיך לשלב הבא. בין אם מדובר על התנגדות לבניית מרפסת או התנגדות לבניית חדר, ממ"ד וכדומה יש לפעול במהאה ובמדויק.

התנגדות שכנים לבניית ממ"ד

הוספת ממד בבית משותף           

 החזר על בניית ממד ונושא מענק ממד עם עורך דין לענייני סכסוכי שכנים – התנגדות שכנים לבניית ממ"ד היא נפוצה ולכן חשוב כבר בתחילת התהליך למנוע כמה שאפשר התנגדות לבניית ממד על ידי הסבר על הצורך והחשיבות שבהוספה שלו וזאת על מנת להגן ולעמוד בדרישת המדינה לביטחון השוהים בדירה ושתהיה להם היכולת להתמגן בעזרתו במידת הצורך. יש לזכור שמצד אחד אין זה מחובתו של דייר להסכים ולהשתתף בפרויקט בנייה שכזה אך אין ביכולתו לסרב לו אלא אם כן יש לו נימוק ממשי וקביל.

התנגדות שכנים לבניית ממ - החזר על בניית ממד
חוק בניית ממד – מענק ממד בניית ממד בחצר

כאשר רוצים לבצע פרויקט שכזה חשוב לפנות בהקדם אל עו"ד תכנון ובניה המתמקצע בכך ועדיף לפני השלב בו יש התנגדות לבניית ממד על מנת למנוע את הסיבוכים האפשריים ולבצע את ההליכים באופן יעיל ומהיר ככל הניתן. במידה והכל תקין לרוב יינתן  היתר הוספת ממ"ד מיום פתיחת התיק חצי שנה קדימה.  חשוב לקחת לפני בזמן וגם לאחר נקודה זו אנשי צוות המבינים ומכירים את התחום. אין לחסוך על קבלן מקצועי כמו גם עורך דין קבלן ובודקי בטיחות וכיוצא בזה. עורך דין זה בסוף הבניה בקבלת אישור לסוף עבודת הבנייה התואמות את היתר המקור ישלים את התהליך בביצוע תיקון רישום בטאבו ויוסיף לרישום את הממד הבנוי

לא תמיד מתאפשרת בנייה של הוספת ממ"ד למשל כאשר מדובר על בניינים של מגורים, בניין רווי לא ניתן לאשר ממד רק לדירה אחת אלא יש להוסיף ממ"ד לכל דירות הבניין וזאת מפני שממד נבנה כיחידה אחת עד לגג הבניין ומהיסודות שלו ובמידה ואינו נבנה כך אינו מספק את ההגנה שלשמו נוצר. הדרך הנכונה היא לייצר פרויקט בו הדיירים מתאגדים יחד ופונים אל הרשות המקומית לבדיקת האפשרויות לשינויים הנדרשים בתכנית בניין עיר ומוציאים את היתר הבנייה בהתאם לכך.

מתי ניתן לקבל החזר כספי על בניית ממ"ד ?

החזר כספי על בניית ממ - מענק ממד - ממד בניית ממד בחצר
התנגדות שכנים לבניית ממד

הוספת ממד בבית משותף           

שלושה סוגים נפוצים – בניית ממד בבית משותף, בניית ממ"ד בבית פרטי ולא פעם עולה נושא בניית ממד בחצר  

החזר על בניית ממד – ניתן לקבל החזר כספי על בניית ממ"ד כאשר מדובר על תושב ביישוב קו עימות הבונה ממ"ד ודירתו היא חדשה ונרכשה מחברת בנייה או קבלן בנייה וגם אם בנה את דירתו בעצמו.  כמו גם במידה ומדובר על הרחבה של דירה כפוף למסמך המראה היתר בנייה שהונפק לאחר התאריך: 19.12.2010 והלאה ועל פיו ישנו אישור לבניית ממ"ד קדמי. במידה ומדובר על רכישה של דירה חדשה, ניתן לממש את מענק רק במידה וחוזה הרכישה נחתם לאחר 19.12.2010.

מהו פטור מבניית ממ"ד?

במידה ומדובר על בית ישן לא יהיה חובת בנייה של ממד ולעומת זאת כאשר מדובר  בבנייה חדשה כל בית ודירה מחויבים בבניית ממ"ד. בגין בנייה של ממ"ד ישנו פטור של היטל ההשבחה גם אם הממ"ד הינו חלק מבנייה שהיא חדשה ולא רק במידה ומדובר על תוספת לבית או דירה ישנה

במידה ואתם זקוקים לייעוץ בנושא, הסדרת רשומים וליווי התמודדות עם התנגדות לבניית ממד פנו אל משרדינו בהקדם. בנוסף לנושאי בנייה ומקרקעין אנו מספקים שירותי נוטריון רמת גן והסביבה כמו גם פתרון סכסוכי שכנים וכדומה.

התנגדות לבניית ממד | התנגדות שכנים לבניית ממ"ד | חוק בניית ממ"ד | החזר כספי על בניית ממ"ד | פטור מבניית ממ"ד | הוספת ממד בבית משותף | בניית ממד בבית משותף | בניית ממ"ד בבית פרטי | החזר על בניית ממד | התנגדות לממ"ד   

מענק ממד

בניית ממד בחצר

עורך דין מקרקעין קולודני

על משרד עורך דין מקרקעין – קולודני ושות’

משרד עורך דין מקרקעין ונוטריון קולודני ושות’ נוסד בשנת 2007 וייצג עד היום מאות לקוחות פרטיים ועסקיים במגוון רחב של תיקים וסוגיות משפטיות כגון מכר דירה, רכישת דירה, סוגיות במקרקעין וכיו”ב. המשרד מצטיין במאבק ללא פשרות עבור לקוחותיו, ובשירות מסור ואישי עד השלמת המשימה.

המשרד מעניק שירותים משפטיים במגוון תחומים כולל ייצוג בעסקאות מקרקעין, מכר ורכישת דירה וכן שירותי נוטריון:

5/5
עורך דין
יצירת קשר

למשרד מגוון לקוחות מתחומים שונים, היכנסו להמלצות הלקוחות כדי להתרשם מדעתם על משרד עורכי דין קולודני.

תחומי עיסוק

מאמרים

יצירת קשר

חיפוש באתר

פתח צ'ט
1
שלום וברכה
שלום וברכה
אפשר לעזור?
Call Now Button