הגשת התנגדות למספר יחידות דיור

תמ"א 38 הוא כינוי לחיזוק של בניין מפני רעידות אדמה, בתוך פרויקט הכולל גם הוספת דירות וקומות למבנה. אבל לא לכל אחד זה מתאים, יש דיירים שיש להם התנגדות מוצדקת לתוכנית, כגון שהמקום אינו כשיר להוסיף עוד יחידות דיור, מבחינת תשתיות וכדומה. האם זה מוכר לכם? גם לכם זה קורה? האם יש לכם שכנים המעוניינים לבנות תוספת לבניין ואתם לא מעוניינים? אז מה עושים?

שמעתם על הגשת התנגדות למספר יחידות דיור? במאמר זה נדריך אתכם כיצד מגישים התנגדות לתמ"א 38 או התנגדות לסטייה ניכרת מתוכנית המתאר. כדי לאשר את הפרויקט נדרשת הסכמה של רוב דיירי הבניין. אם אתם רוצים להתנגד עליכם להגיש כתב התנגדות לתמ"א 38.

הגשת התנגדות למספר יחידות דיור

קודם כל נתחיל במידע בסיסי: תמ"א 38 היא כאמור תוכנית מתאר ארצית שמטרתה היא תוכנית לחיזוק מבנים מפני רעידות אדמה. במסגרת התוכנית הוחלט על ידי הממשלה להקל בזכויות הבנייה של הבניין ולאפשר לקבלן או ליזם להוסיף על קומות הבניין הקיימות, התוספת שהוא בונה שייכות לו, כלומר הוא יכול למכור את הדירות ולהרוויח לכיסו ובתמורה לכך הוא יחזק את כל הבניין.

התנגדות להוספת יחידות דיור במסגרת פרויקט תמ"א 38 עליכם להגיש תוך 15 יום מיום פרסום ההודעה על הכוונה של חלק מהדיירים להגיש בקשה לרשות המקומית לאשר את הפרויקט. אם לא קיבלתם את ההודעה או שהדיירים המגישים לא פרסמו הודעה כחוק, עליכם להגיש את ההתנגדות מיד עם הגיע הידיעה אליכם. ההתנגדות יכולה להיות מוגשת על ידי כל מי שחושב שהוא עתיד להיפגע כתוצאה מאישור התוכנית, גם אם הוא לא מתגורר בבניין המדובר.

מה יכול להיות התנגדות מוצדקת להיתר בנייה? יש הרבה סיבות שגורמות לאנשים להתנגד לפרויקט שעתיד להיבנות בקרבתם. ההתנגדות יכולה להיות בגלל שאין מספיק חנייה למשל, או שמיקום וזווית המבנה שיתווסף יחסום לכם את האוויר שנכנס דרך החלון. חשוב לדעת שכל התנגדות מוצדקת להיתר בנייה יכולה להתקבל אצל הוועדה המקומית, כלומר לגרום להם להתחשב בהתנגדות, אך היא מתקבלת בעיקר כשמדובר בבקשת הקלה על מה שנקבע בתוכנית המתאר או ממה שהוגדר בתב"ע (תוכנית בניין עיר).

הזכות להתנגדות היא זכות שעומדת הן לבעל הקרקע והן למי ששוכר את הקרקע ועלול להינזק מהבנייה הנוספת. בכדי לאפשר למי שעלול להינזק להתנגד לתוכנית חייב מגיש הבקשה לפרסם את הדבר על ידי פרסום בעיתון וכן על ידי הצבת שילוט במקום.

הגשת התנגדות למספר יחידות דיור
הגשת התנגדות למספר יחידות דיור. איך עושים זאת נכון?

עורך דין התנגדות לבקשה

המציאות העגומה היא שבדרך כלל מתחכמים מגישי הבקשות על החוק. הם אכן מציבים שילוט במקום, אך השילוט אינו מובן. הוא מוקלד בגופנים לא נוחים לקריאה ובטקסט בגודל מזערי, כך שאנשים רגילים מן היישוב מתייאשים מראש או נרתעים מהגשת התנגדות. בכדי שתוכלו להגיש התנגדות ואף להגדיל את סיכויי ההצלחה מומלץ לגשת לעורך דין התנגדות לבקשה של היתר בנייה או של היתר לבריכה מתחום המקרקעין שיש לו התמחות ספציפית בעניין.

ואם תרצו עוד יותר 'להגדיל ראש' ולזרז את הטיפול בתיק כדאי שתגיעו לעורך הדין מוכנים עם כל המסמכים שהוגשו לוועדה לתכנון ולבנייה על ידי מגיש הבקשה, כולל התוכנית האדריכלית (ניתן לפנות אליהם ולדרוש את המסמכים). כמו כן מומלץ מאוד לצרף חוות דעת של אדריכל מקצועי המעיד על הנזק שעלול להיגרם לכם.

אז כאמור, בכדי להגדיל את סיכויי ההצלחה של ההתנגדות, מומלץ לגשת לבית המשפט תוך ייצוג של עורכי דין מקרקעין במיוחד מתחום התכנון והבנייה. ניתן להגיש התנגדות שכזו דרך משרדנו, משרד עורך דין התנגדות לבקשה של קולודני ושות'. לאחר שנבדוק את התיק לעומק, הן את התוכנית האדריכלית והן את כל המסמכים הנלווים, נמליץ לכם לגבי הצעדים הבאים, כלומר אם נדרשת התערבות של אדריכל מקצועי, וכמו כן ישנם מקרים שאנו נמליץ לכם להוסיף חוות דעת של שמאי מקרקעין – בעיקר כאשר הטענה שלכם היא על ירידת ערך של הדירה או של המפקח על המקרקעין.

לאחר מכן נכין את הגשת ההתנגדות בצורה מקצועית ומעשית. השכנים מעוניינים להגיש בקשה להיתר של תוכנית תמ"א ואתם רוצים להגיש הגשת התנגדות למספר יחידות דיור? או בכלל כל היתר בנייה שעלול להזיק לכם בדרך כלשהי? רוצים להגיש התנגדות להיתר לעוגנים זמניים? פנו אלינו עכשיו!

עורך דין התנגדות לבקשה
עורך דין התנגדות לבקשה
עורך דין מקרקעין קולודני

על משרד עורך דין מקרקעין – קולודני ושות’

משרד עורך דין מקרקעין ונוטריון קולודני ושות’ נוסד בשנת 2007 וייצג עד היום מאות לקוחות פרטיים ועסקיים במגוון רחב של תיקים וסוגיות משפטיות כגון מכר דירה, רכישת דירה, סוגיות במקרקעין וכיו”ב. המשרד מצטיין במאבק ללא פשרות עבור לקוחותיו, ובשירות מסור ואישי עד השלמת המשימה.

המשרד מעניק שירותים משפטיים במגוון תחומים כולל ייצוג בעסקאות מקרקעין, מכר ורכישת דירה וכן שירותי נוטריון:

5/5
עורך דין
יצירת קשר

למשרד מגוון לקוחות מתחומים שונים, היכנסו להמלצות הלקוחות כדי להתרשם מדעתם על משרד עורכי דין קולודני.

תחומי עיסוק

מאמרים

יצירת קשר

חיפוש באתר

פתח צ'ט
1
שלום וברכה
שלום וברכה
אפשר לעזור?
Call Now Button