איך חוסכים במיסים בעסקת מקרקעין

אתם רוצים למכור את הדירה שלכם ולהשתדרג, אל תשכחו לחשב, או יתר נכון לקזז מהתמורה שתקבלו עבור הדירה את מס השבח. ובכל זאת איך ניתן לחסוך בעלויות מס השבח או לפחות לגרום שהעלות לא תהייה כל כך מורגשת בכיס.

איך חוסכים במיסים בעסקת מקרקעין

מאת משרד עורך דין מקרקעין ועורך דין ליטיגציה קולודני ושות'

יותר ויותר אנשים מוכרים את דירתם ומחשבים את דרכם הלאה, כלומר, היכן לרכוש את הדירה הבאה וכו'. אבל פתאום קופצת עליהם הוצאה שלא תוכננה, הלא היא מס השבח…

האם גם אתם מתכננים למכור את דירתכם ולא חשבתם על מס שבח?

איך חוסכים במיסים בעסקת מקרקעין
איך חוסכים במיסים בעסקת מקרקעין

במאמר הנוכחי תקראו על 3 אפשרויות לחסוך במס שבח

מוזמנים לקרוא, ליישם ולשתף עם חברים או שכנים המעוניינים גם הם למכור את דירתם.

  1. הגשת חוות דעת שמאי מומחה.

היות וסכום היטל ההשבחה הוא יחסית גבוה וכתוצאה מכך ההשפעה של ההיטל על מס השבח גם היא גבוהה. לכן כשאתם מוכרים את הדירה מומלץ להגיש חוות דעת שמאי מומחה מטעמכם, ואז גם אם בסופו של דבר היטל ההשבחה שייקבע יהיה גבוה יותר, עדיין יהיה לכם חיסכון במיסים.

  1. לפני מכירת הדירה, לפעמים כדאי לכם לנצל זכויות בנייה לא מנוצלות, כך תחסכו במס השבח וגם תקבלו תמורה גדולה יותר עבור הנכס. ככל שיש לכם יותר זכויות בנייה שלא ניצלתם יהיה המהלך שווה יותר מבחינה כלכלית.

אך כמובן שתצטרכו לקחת בחשבון את העלות של היתרי הבנייה, וגם את העיכוב במכירת הדירה שהדבר יגרום לכם (גם אם כבר מצאתם קונה פוטנציאלי, אם עדיין לא חתמתם על חוזה או על זכרון דברים במקרקעין, הקונה לא יחכה מדי הרבה זמן…).

אולם חשוב לציין שבמידה ומדובר בנכס ישן מאוד, והקונה הפוטנציאלי ירצה לרכוש את הנכס בשביל להרוס את המבנה, לא ישתלם לכם לנצל את זכויות הבנייה, היות ומחיר הדירה והכסף שתקבלו עליה מהקונה לא יעלה, והחיסכון היחיד יהיה בסכום של מס השבח שגם כך יתקזז עם עלויות הבנייה.

אז מה כן ניתן לעשות בדירה העומדת להריסה? המשיכו לסעיף 3.

  1. במידה שהדירה ישנה מאוד והוא כאמור עומד להריסה, שווה לכם לשקול מכירת הדירה בעסקת קומבינציה (עסקת קומבינציה היא עסקה בה מוכר בעל הקרקע חלק מהמגרש שבבעלותו ובתמורה לכך, הקונה מתחייב לבנות עבור המוכר שטחים מסוימים במגרש)

איך חוסכים במיסים בעסקת קומבינציה? החוק מאפשר להגדיר עסקת קומבינציה כעסקת "מכר חלקי", מה שמאפשר לחשב את התמורה החייבת במס, לאחר קיזוז אומדן עלויות הבנייה.

בפרויקט ששווי הדירות גבוה באופן משמעותי מעלות הבנייה הדבר משתלם במיוחד, היות והמס מחושב רק לפי עלות הבנייה ולא לפי שוויין הסופי בשוק.

לסיכום – איך חוסכים במס שבח?

יותר ויותר אנשים מוכרים את דירתם ומחשבים את דרכם הלאה, כלומר, היכן לרכוש את הדירה הבאה וכו'. אבל פתאום קופץ עליהם מס השבח…

כמו שיכולתם ללמוד מהמאמר, כדי לחסוך במס שבח, מומלץ להביא חוות דעת מומחה של שמאי מטעמכם, לשקול בניית זכויות בנייה לא מנוצלות (לאחר התייעצות עם משרד עו"ד מקרקעין אם הדבר אכן משתלם) ואם מדובר בדירה ישנה כדאי לכם לשקול את מכירת המגרש בעסקת קומבינציה.

הצעד הבא שלכם לחסכון במס שבח הוא לתאם פגישת ייעוץ במשרדנו על מנת לקבל את מלוא המידע.

תוכלו להתייעץ אתנו גם על כל דיני המקרקעין כמו בניה לא חוקית בבית משותף או היתר לבריכה בחצר הבית ועוד.

נדגיש, כי אין בכל הנ"ל משום ייעוץ משפטי מקצועי, התנהלות על פי הנ"ל ללא התייעצות אישית היא על אחריות הקורא בלבד.

עורך דין מקרקעין קולודני

על משרד עורך דין מקרקעין – קולודני ושות’

משרד עורך דין מקרקעין ונוטריון קולודני ושות’ נוסד בשנת 2007 וייצג עד היום מאות לקוחות פרטיים ועסקיים במגוון רחב של תיקים וסוגיות משפטיות כגון מכר דירה, רכישת דירה, סוגיות במקרקעין וכיו”ב. המשרד מצטיין במאבק ללא פשרות עבור לקוחותיו, ובשירות מסור ואישי עד השלמת המשימה.

המשרד מעניק שירותים משפטיים במגוון תחומים כולל ייצוג בעסקאות מקרקעין, מכר ורכישת דירה וכן שירותי נוטריון:

5/5
עורך דין
יצירת קשר

למשרד מגוון לקוחות מתחומים שונים, היכנסו להמלצות הלקוחות כדי להתרשם מדעתם על משרד עורכי דין קולודני.

תחומי עיסוק

מאמרים

יצירת קשר

חיפוש באתר

פתח צ'ט
1
שלום וברכה
שלום וברכה
אפשר לעזור?
Call Now Button