עורך דין התנגדות לתמא 38

אם חיפשתם עורך דין התנגדות לתמא 38 – הגעתם למקום הנכון! משרדנו מטפל בהליכי תמא 38 או פינוי בינוי ביעילות ובמסירות, עם התוצאות הטובות ביותר עבור לקוחותינו, מזה שנים ארוכות. למשרד ניסיון רב על הליכים כגון תמ"א 38 והליכי שדרוג מבנים בכלל.

תמ"א 38/2, או בשמה המלא תכנית מתאר ארצית לחיזוק מבנים מפני רעידות אדמה, היא תכנית מתאר לחיזוק מבנים אשר חולשת על כל שטחה של מדינת ישראל, וניתן להוציא מכוחה היתרי בנייה לצורך ביצוע פרויקטים שישיגו את מטרותיה.

בשנת 2011, הוציא מבקר המדינה דאז, דו"ח לפיו עשרות ואף מאות אלפי מבנים במדינת ישראל נמצאים בסכנת קריסה באם תחול רעידת אדמה חזקה בישראל שהסיכויים להתקיימותה גבוהים מאוד. לפי הדו"ח הוצגה גם תמונה קודרת לפיה העורף לא מוכן למצב חירום והתגשמותה של נבואת הזעם היא רק עניין של זמן.

עורך דין התנגדות לתמא 38
עורך דין התנגדות לתמא 38

עורך דין התנגדות לתמא 38

כאשר הטעמים להתנגדות לתמ"א 38 מבוססים, מעוגנים במציאות, יחד עם חוות דעת מקצועיות מתאימות, טענות מפורטות שנתמכות בפסקי דין ובתקדימים קודים – הסיכויים גדלים ומשתפרים. לכן, כאשר נשקול הגשת התנגדות לתוכנית תמ"א 38, כדאי להכין אותה מראש עם טענות מבוססות.

לא מעט התנגדויות וערערים שמוגשים מצליחים להשפיע על פרויקטים מתוכננים באמצעות שינוי תכנית החניות, הוספת החניות, הקטנת מספר הדירות, צמצום השטחים שאושרו לבנייה במסגרת הפרויקט, הקטנת קווי בניין וכיו"ב.

אופן הצגת הטיעונים והעילות השונות אשר הובילו לבקשת שינוי החלטותיה של הוועדה, מחייב היכרות מעמיקה עם תחום דיני התכנון והבנייה מצד אחד והיכרות מעמיקה עם סמכויותיהן של וועדות התכנון והבנייה מצד שני. לכן מומלץ להיעזר בשירותי עורך דין נדל"ן לשם הגשת ההתנגדות.

מהו הליך תמא 38 ומה חשוב לדעת לגביו

על פניו, פרויקט מסוג תמ”א 38, אמור להטיב עם כלל הדיירים במבנה וזאת לנוכח העובדה שעבודות התמ”א משביחות את הנכס שבבעלותם ואף מעלים את שוויו.

על פי החוק, כל אחד מדייר הבניין המיועד לתמ”א 38, ראשי להתנגד לאישור התכנית אשר הוצגה בפניו וזאת במידה והסיבות להתנגדותו הן על רקע נימוקים אדריכליים והנדסיים מקצועיים. לפיכך, העילות להתנגדות חייבות להיות מבוססות על התכנית שלמעשה הוגשה לוועדות התכנון והבנייה המקומיות.

חשוב לציין שמלבד הדיירים במבנה המיועד לעבודות התמ”א, גם בעלי דירות באזור רשאים להגיש בקשת התנגדות וזאת על רקע טענות שהתכנית אינה מותאמת לאופי הבנייה באזור או בטענה כי התכנית המוצעת עלולה להסתיר להם את הנוף הנשקף מדירותיהן במבנים הסמוכים, בסיוע עורך דין תכנון ובניה.

התנגדות לתמא 38
התנגדות לתמא 38

אלטרנטיבה – פינוי בינוי

פרויקטים של פינוי-בינוי נועדו לשדרג אזורים עירוניים ישנים או מוזנחים לאזורי מגורים חדישים, מטופחים ומתקדמים, במטרה לשפר את רמת הדיור ואיכות החיים של התושבים ותוך כך לנצל באופן אופטימלי את הקרקעות בערים ולשמור על ריאות ירוקות ושטחים פתוחים.

בפרויקט פינוי-בינוי, דיירי הבניינים באזור הנבחר מתפנים מרצונם לטובת מגורים חלופיים זמניים, שאותם מממנים היזמים. הבניינים הישנים נהרסים, ובמקומם נבנים בנייני מגורים מודרניים, שבהם מקבלים הדיירים דירות חדשות, חדישות וגדולות יותר.

הדירות מגיעות לרוב עם מפרט טכני עשיר הכולל מעלית, חדרי ביטחון, מחסנים, מקומות חניה פרטיים, חדרי אופניים, חדרי שירות שנים ועוד ועוד. לרוב כולל הפרויקט שורת הטבות נוספות לדיירים ובהן שיפור מראה השכונה, הוספת גני משחקים, שיפוץ הרחוב, הגינות הציבוריות ואפילו הקמת מרכזי קניות ובילוי.

בפרוייקט של פינוי בינוי השאלה אינה מתייחסת למבנה עצמו אלא לשטח עליו יושב המבנה. גודל השטח יקבע את היתכנות התהליך. לעיתים מתאחדים מספר בעלי מבנים על מנת להגדיל את השטח הקיים דבר שמקל על קבלת אישורים מול הועדה המקומית במשרד הבינוי והשיכון.

תמא 38 או פינוי בינוי

ההחלטה לגבי אופי הפרויקט היא מורכבת, וכמו שהצגנו מעלה – שני סוגי הפרויקטים שונים במהותם ובהיקפם. מעבר לכך שעשויות לעלות התנגדויות שונות לכל אחת מהאופציות, קיימים הבדלים מהותיים בין ההליכים.

בעוד פרויקט תמ"א 38 יכול להחשב יותר נגיש ונוח, תוצאותיו והערך המוסף לבעלי הדירות הוא נמוך יותר מהחלופה. מאידך, בעוד שהערך לבעלי הדירות מפרויקט פינוי בינוי הוא גבוה מאד, שכן כל הסביבה עוברת שיפור, ההליך מורכב ומסואב, ודורש שני מעברי דירה – אחד בתחילתו ואחד בסופו.

כך או כך, אם נרצה לנסח התנגדות מנומקת לפרויקט, אשר תהיה בעלת הסבירות הגבוהה ביותר להתקבל, עדיף להיעזר בשירותי משרד עורכי דין ליטיגציה במקרקעין מנוסה, אשר ידע לתלות את ההתנגדות בתקדימים הנכונים ובטענות הטובות ביותר על פי המקרה.

תמא 38 תעניק לכם הגדלה של שטח הבית ברוב המקרים בכ 15% תלוי בגודל הדירה. תוספות הבנייה יעניקו לכם מרפסת חדשה, חנייה נוספת במקרים מסוימים אך לרוב ללא, ושיפור מראה החזית והעורף של הבניין דבר שיעלה את שווי הנכס בעשרות אחוזים.

לעומת זאת בפרוייקט מסוג פינוי בינוי ייתכן הגדלה משמעותית יותר של הנכס כולל תוספות של חניה, מרפסת, שטח סביבת המגורים בה מתקיים הפרויקט, תלוי בגודל התב”ע (תוכנית בניה עירונית).

תמא 38 או פינוי בינוי
תמא 38 או פינוי בינוי

מוזמנים לעקוב אחר עמוד הפייסבוק שלנו

עורך דין מקרקעין קולודני

על משרד עורך דין מקרקעין – קולודני ושות’

משרד עורך דין מקרקעין ונוטריון קולודני ושות’ נוסד בשנת 2007 וייצג עד היום מאות לקוחות פרטיים ועסקיים במגוון רחב של תיקים וסוגיות משפטיות כגון מכר דירה, רכישת דירה, סוגיות במקרקעין וכיו”ב. המשרד מצטיין במאבק ללא פשרות עבור לקוחותיו, ובשירות מסור ואישי עד השלמת המשימה.

המשרד מעניק שירותים משפטיים במגוון תחומים כולל ייצוג בעסקאות מקרקעין, מכר ורכישת דירה וכן שירותי נוטריון:

5/5
עורך דין
יצירת קשר

למשרד מגוון לקוחות מתחומים שונים, היכנסו להמלצות הלקוחות כדי להתרשם מדעתם על משרד עורכי דין קולודני.

תחומי עיסוק

מאמרים

יצירת קשר

חיפוש באתר

פתח צ'ט
1
שלום וברכה
שלום וברכה
אפשר לעזור?
Call Now Button