בקשת היתר להקלה

היתר בנייה סטנדרטי הוא היתר בנייה שאין בו בקשת היתר להקלה מיוחדת מעבר לזכויות הבנייה שמופיעות בתב"ע. אולם כשנוצר צורך להקלה מהזכויות הרשומות בתב"ע כגון שרוצים להגיש בקשת היתר לקווי בניין או להפוך קרקע שמיועד לשטח ציבורי לשטח למגורים או להיפך, נדרשת בקשת היתר לתכנית בנייה הכוללת הקלות או שימושים חורגים.

הגשת בקשה להיתר הכוללת הקלות היא בדיוק כמו הגשת בקשת היתר סטנדרטית עם עורך בקשה, עם הגשת תכניות, עם מידע להיתר, וכל שאר ההוראות הנוגעות לבנייה הספציפית, כמו כן עורך הבקשה וכל אנשי המקצוע הרלוונטיים חותמים על הבקשה, הטופס מוגש במערכת רישוי זמין וכו'. ההבדל הוא שכאן מצרף עורך הבקשה פירוט של ההקלה שהוא מבקש והוא צריך גם לנמק את הסיבה מדוע הוא נזקק להקלה.

בקשת היתר להקלה

בהגשת בקשה להיתר הכוללת הקלות יש צורך לפרסם את דבר הגשת הבקשה בעיתונות ובשטח שעליו מוגשת הבקשה וכן לבעלי העניין ומי שגובלים לשטח. לאחר הפרסום יש צורך לשלוח הוכחת פרסום לפי סעיף 149 החתומה בידי עורך דין, בהוכחה צריכה להופיע רשימת כל בעלי העניין והגובלים שאליהם נשלח הפרסום. גם את הוכחת הפרסום מגישים היום במערכת רישוי זמין.

רק לאחר הגשת כל המסמכים במערכת רישוי זמין מתחילה הוועדה לדון בפרטי הבקשה וההקלה. יצוין כי כאשר מגישים בקשה להיתר הכוללת בקשה להקלה לא יתאפשר להגיש את הבקשה בהליך מקוצר כפי שניתן בשאר בקשות ההיתרים על פי חוק התכנון והבנייה, תיקון 101. במקרה שלנו כאמור, הדבר הוא בלתי אפשרי.

בקשת היתר להקלה
בקשת היתר להקלה

הגשת היתר להקלה

לדעתנו, כל דבר שדורש אינטראקציה של האזרח הפשוט עם הרשויות שכוללת יותר מאשר בקשה סטנדרטית מומלץ לעשות בעזרת ליווי של עורך דין. על אחת כמה וכמה כאשר מדובר בבקשה להיתר בנייה וכל שכן כאשר מדובר בהגשת היתר להקלה.

הנה למשל אחד הסעיפים החזקים המוכיחים עד כמה חשוב להתנהל מול הרשויות עם ליווי משפטי מקצועי: החוק קובע כי האחריות על ניסוח ההקלה מוטלת על עורך או מבקש ההיתר. זה אומר בעצם שאם ייגרמו אי הבנות כלשהם או אפילו נזקים כתוצאה מניסוח לא נכון העירייה או הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה לא תישא בתוצאות ולא תצטרך לגלות אחריות על כך. ומבחינתכם זה אומר – 'סוף מעשה במחשבה תחילה', בהגשת בקשה להיתר ובמיוחד בהגשת היתר להקלה, מוטב להתייעץ עם עורך דין נדלן לפני שמסתבכים מאשר לנסות לכבות שריפות לאחר מכן.

בקשת היתר למרפסת

ובלי קשר להקלות בנייה, משרדנו מטפל לא רק בייעוץ משפטי לגבי הגשה להיתרי בנייה עם הקלות אלא גם בבקשות להיתרי בנייה מיוחדים כמו בקשת היתר למרפסת, היתר לתמ"א 38 וכדו'. אז מה עושים כאשר ביום אחד מתחשק לכם להוסיף מרפסת שמש נעימה (או מרפסת סוכה, כפי שזה נקרא אצל שומרי מסורת ודתיים).

השלב הראשון שאתם צריכים לעשות, עוד לפני הפנייה לעורך דין, הוא לפנות לאדריכלית או אדריכל מקצועי שייתנו לכם את המידע הראשוני, מה הזכויות שלכם, מה האלטרנטיבות ועוד. האדריכל יכול לתת לכם מידע לגבי האופציות המעשיות שניתן היום להוסיף מרפסת למבנה קיים. ויש היום טכניקות רבות וטובות לתוספת מרפסת לבית קיים. כמו כן, הוא ייתן לכם את המידע לגבי גודל השטח של המרפסת האפשרי ועוד, ולגבי ההיבט המקצועי והמשפטי של בקשת היתר למרפסת אתם מוזמנים להתייעץ עמנו וכך גם לגבי בקשת היתר לתמ"א 38 וכדו'.

הגשת היתר למרפסת

בכל הנוגע לייעוץ משפטי הנוגע להיתרי בנייה יש לנו ניסיון רב שנים, משרדנו הוא מהמובילים בישראל בתחום היתרי הבנייה. אנו מסייעים ללקוחותינו להוציא היתרי בנייה במהירות המרבית, גם במקרים מורכבים ומסובכים. הן בהיתרי בנייה עם הקלות והן בהיתרי בנייה לתוספות בנייה למבנה קיים, כולל הגשת היתר למרפסת.

אנו נותנים ללקוחותינו עבודה רצינית ואחראית עם עקביות עד להשגת התוצאות הרצויות. בזכותנו התאפשר ומתאפשר להרבה אנשים להגשים את החלומות שלהם להוציא מרפסות שמש נעימה ומרגיעה. אנו מלווים את הלקוח שלנו לאורך כל השלבים של הגשת היתר למרפסת עד לקבלת ההיתר המיוחל. ואם יש צורך, לפני שפג התוקף של הרישיון אנו מבקשים בקשת הארכה. אתם מוזמנים כבר עכשיו לתאם עמנו פגישה ללא התחייבות במשרדנו בנוגע לבקשת היתר לבקשה או להיתרי בנייה בכלל.

עורך דין מקרקעין קולודני

על משרד עורך דין מקרקעין – קולודני ושות’

משרד עורך דין מקרקעין ונוטריון קולודני ושות’ נוסד בשנת 2007 וייצג עד היום מאות לקוחות פרטיים ועסקיים במגוון רחב של תיקים וסוגיות משפטיות כגון מכר דירה, רכישת דירה, סוגיות במקרקעין וכיו”ב. המשרד מצטיין במאבק ללא פשרות עבור לקוחותיו, ובשירות מסור ואישי עד השלמת המשימה.

המשרד מעניק שירותים משפטיים במגוון תחומים כולל ייצוג בעסקאות מקרקעין, מכר ורכישת דירה וכן שירותי נוטריון:

5/5
עורך דין
יצירת קשר

למשרד מגוון לקוחות מתחומים שונים, היכנסו להמלצות הלקוחות כדי להתרשם מדעתם על משרד עורכי דין קולודני.

תחומי עיסוק

מאמרים

יצירת קשר

חיפוש באתר

פתח צ'ט
1
שלום וברכה
שלום וברכה
אפשר לעזור?
Call Now Button