הגשת היתר לתכנית

אם אתם יזמים, יש לכם מגרש או מקום מסוים שאתם מעוניינים לבנות, תוספת בנייה או לא משנה מה… התהליך מתחיל בהכנת פרוגרמה – הגדרה מדויקת של הצרכים, ההתאמות הנדרשות וכו' ואיך מתרגמים את זה לשפת המעשה. השלב הבא הוא הגשת היתר לתכנית אדריכלית (גרמושקה) לשם הגשת בקשה להיתר בנייה. עם החומר אתם ניגשים למי שאמור לאשר את התוכנית – או הוועדה המקומית לתכנון ובנייה, או רשות הרישוי. זה תלוי בהגדרות של תוכניות המתאר וההגדרה של ייעודי המבנה.

אז מה כלול בהיתר הבנייה, ומה התהליך שתצטרכו לעבור עד שתקבלו את ההיתר ביד ותוכלו להתחיל לבנות במגרש שבבעלותכם? במאמר הנוכחי נתאר לכם את השלבים לקבלת היתרי בנייה למקרה הכללי ולמקרים ספציפיים של היתרים לממ"ד, למרפסת, לתמ"א, התנגדות לממ"ד וכו'.

הגשת היתר לתכנית בנייה – המדריך המלא

מי שמוסמך בישראל לתת היתרי בנייה הוא בעיקר הוועדה המקומית לתכנון ובנייה שמצאת בדרך כלל בבניין העירייה או המועצה המקומית ומאוישת בנציגי ציבור שנבחרו למועצת העיר ובאנשי מקצוע כמו מהנדס העיר, אדריכל ועוד. ישנם מקרים מיוחדים שבהם הסמכות להנפקת היתרי בנייה עוברת לרשות הרישוי. וכל זאת על פי חוק התכנון והבנייה. היתר הבנייה שאושר אומר שנבדקו ונלקחו בחשבון כל הדרישות הכלליות וכן האינדיבידואליות הקשורות למבנה המתוכנן, מיקומו וייעודו.

גם הריסת מבנה וכן תוספת למבנה מחייבים על פי חוק קהלת היתר בנייה. ועד כאן לגבי היתר של מבנה שעומד בקריטריונים של תכנית המתאר, אולם אם הוא חורג מהשימוש המותר על פי תוכנית המתאר או שמדובר בבקשת הקלה על הנאמר בתוכנית המתאר, זה כבר מצריך אישור מוועדת התכנון והבנייה המחוזית. אנו מתמחים בנבכי החוקים של התכנון והבנייה ויכולים לייצג וללוות אתכם בכל הוועדות.

הגשת היתר לתכנית
אצלנו תקבלו הדרכה וליווי להגשת היתר לתכנית

מה תפקידו של עורך דין היתר לממ"ד

ומה קורה באשר למי שמחפש עורך דין היתר לממ"ד? כלומר יש לו בית ישן שנבנה לפני שהחלו להוסיף ממ"דים במבני המגורים והוא מעונין להוסיף ממ"ד. השלב הראשון הוא בדיקת היתכנות על ידי אדריכל/ית המתמחה בכל פרטי החוק, כולל תקני הממ"ד המופיעים במסמכי פיקוד העוקף (תקנה אחודה). האדריכלית (או אתם בעצמכם או בעזרת משרד עו"ד מקרקעין) תגיש את התוכנית לוועדה המקומית לתכנון ובנייה אשר אמורה לאשר (או שלא…) את ההיתר. אם מדובר בהגשה מיוחדת, כגון שהממ"ד חורג מקווי הבניין, או שיש התנגדות לקווי בניין, אתם מוזמנים לפנות אלינו – משרד עורך דין היתר לממ"ד – על מנת שנוכל להנחות אתכם לגבי הצעדים האפשריים.

עורך דין היתר לממ"ד
עורך דין היתר לממ"ד

עו"ד היתר למרפסת – יש כזה דבר!

ומה באשר לעו"ד היתר למרפסת? האפשרויות הרבות שישנם היום להוספה של מרפסת הפכה את תופעת תוספת המרפסת לטרנד. רבים הם האנשים הרוצים ליהנות ממרפסת שמש נעימה, אך הם מרוצים במקום מגוריהם ואין להם כל רצון לעבור דירה רק בגלל מרפסת השמש, או שהם רוצים להוסיף מרפסת בגלל הרצון להעלות את ערך הדירה.

ניתן כיום לחבר מרפסת חיצונית קונסטרוקטיבית, מפלדה (יותר נפוץ) או מבטון, וליהנות מכל העולמות. השאלה היא מה עם היתר בנייה בהוספת מרפסת? משרדנו מתמחה בייעוץ וליווי משפטי להיתר בנייה למרפסת. הבשורה בעניין זה היא שזה לא מצריך כיום ביורוקרטיה רבה. אפשר בקלות יחסית ובהכוונה משפטית נכונה להשיג את ההיתר. הדבר יכול להיות מאוד מעשי אם אתם כבר מתכננים להוסיף ממ"ד לבית – 'על הדרך' אפשר להוסיף גם מרפסת – דברו עם עורך דין היתר למרפסת.

עו''ד היתר למרפסת
עו"ד היתר למרפסת. שתהייה לך מרפסת משלך

בקשת היתר לתמ"א 38

על תוכנית תמ"א 38 בטח שמעתם… מהי בדיוק התוכנית הזאת. לא, זאת לא סתם תוספת בנייה… מדובר בתוכנית מתאר ארצית לחיזוק מבנים קיימים מפני רעידות אדמה. איך מגישים בקשת היתר לתמ"א 38? אנו מאוד ממליצים שכבר בשלבי ההתחלה תתחברו לעורך דין מומחה בתחום, והאמינו לנו, מעבר לכיסוי המשפטי שיהיה לכם תחסכו גם כסף רב. ולא משנה אם אתם היזם / קבלן או אחד מדיירי הבניין וכו'. בוודאי ובוודאי כשיש התנגדות מצד אחד השכנים, כגון התנגדות לגובה בניין, או דייר סרבן וכדו'.

בקשת היתר לתמ"א 38 אפשר לעשות באתרי האינטרנט של העיריות או המועצות המקומיות או פיזית בעירייה. כדי לא לגרום לעיכובים מיותרים יש צורך להגיש את המסמכים הנדרשים ובאופן תקין. צרו עמנו קשר כדי שנגיש עבורכם הגשת היתר לתכנית ותהליך ההמשך, עד לקבלת ההיתר ביד.

בקשת היתר לתמ"א 38
מישהו שעוזר לכם בבקשת היתר לתמ"א 38
עורך דין מקרקעין קולודני

על משרד עורך דין מקרקעין – קולודני ושות’

משרד עורך דין מקרקעין ונוטריון קולודני ושות’ נוסד בשנת 2007 וייצג עד היום מאות לקוחות פרטיים ועסקיים במגוון רחב של תיקים וסוגיות משפטיות כגון מכר דירה, רכישת דירה, סוגיות במקרקעין וכיו”ב. המשרד מצטיין במאבק ללא פשרות עבור לקוחותיו, ובשירות מסור ואישי עד השלמת המשימה.

המשרד מעניק שירותים משפטיים במגוון תחומים כולל ייצוג בעסקאות מקרקעין, מכר ורכישת דירה וכן שירותי נוטריון:

5/5
עורך דין
יצירת קשר

למשרד מגוון לקוחות מתחומים שונים, היכנסו להמלצות הלקוחות כדי להתרשם מדעתם על משרד עורכי דין קולודני.

תחומי עיסוק

מאמרים

יצירת קשר

חיפוש באתר

פתח צ'ט
1
שלום וברכה
שלום וברכה
אפשר לעזור?
Call Now Button