תפקידו של עורך דין חברות

מה אתם מתארים לכם כשאתם שומעים את המונח "עורך דין חברות?" האם זה גבר או אישה בחליפה יפה, נושאים תיק, מדלגים במהירות במדרגות של בניין ממשלתי מפואר… לא רבים מאתנו יכולים לדמיין מה בעצם עושה עו ד מקרקעין וחברות כל היום. במאמר הנוכחי תלמדו מה עושה עורך דין חברות ואיך בעצם לבחור את עורך הדין הנכון?

מה תפקידו של עורך דין חברות ותאגידים?

ראשית, נאמר באופן כללי שתפקידו של כל עורך דין הוא לייעץ ללקוחותיו לגבי זכויותיהם וחובותיהם על פי החוק.

כאשר עורך דין תאגיד נשכר על ידי תאגיד, עורך הדין מייצג את הישות התאגידית, הוא לא מייצג את בעלי המניות או עובדיו אלא את התאגיד. זה עלול להיות מבלבל אבל צריך להבין שתאגיד הוא ישות משפטית שנוצרת על פי חוק, בדרך כלל לצורך ניהול עסקים. מתייחסים לתאגיד כישות או "אדם" נפרדים לפי החוק – הם נפרדים מבעליו או מבעלי המניות שלו.

עורכי דין לתאגידים צריכים לוודא שהתאגידים עומדים בכללי התאגידים.

כללי התאגידים הם רבים מכיוון שתאגידים כפופים לתקנות מדינתיות ופדרליות מורכבות, הם כוללים את כל הסוגיות המשפטיות המקיפות תאגיד. רוב המדינות למשל, דורשות מתאגידים לקיים פגישות קבועות, כגון אספות שנתיות של בעלי מניות ועוד דרישות אחרות. עורך דין חברות צריך לוודא עמידה של החברה בדרישות אלה.

מעוניינים לקרוא על התנגדות לתמ"א 38?

תפקידו של עורך דין חברות
תפקידו של עורך דין חברות

מהו אופי העבודה של עורכי דין לתאגידים?

אם אתם בעלי חברה, רוב העבודה שעורך הדין יעשה עבורכם נחשבת עסקית באופייה. זה אומר שהם לא מבלים את רוב זמנם בבתי המשפט אלא ההיפך, עבודת עורך הדין מחייבת סיוע לתאגיד להימנע מהתדיינות משפטית.

ליתר דיוק, עורכי דין של חברות ותאגידים יתנו לכם שירותי:

  • חוזים: סקירה, ניסוח וניהול משא ומתן על הסכמים משפטיים מחייבים מטעם התאגיד, החל מהסכמי חכירה ושכירות ועד רכישות בהיקף של מיליארדי דולרים.
  • מיזוגים ורכישות: ביצוע בדיקת נאותות, ניהול משא ומתן, ניסוח ופיקוח כללי על עסקאות הכוללות מיזוג עם חברה אחרת או רכישת חברה אחרת.
  • ניהול ובקרה: סיוע ללקוחות ליצור את המסגרת לאופן שבו הפירמה מכוונת ומבוקרת, כגון על ידי ניסוח תקנון, יצירת תקנון, ייעוץ לדירקטורים ונושאי משרה בתאגידים על זכויותיהם וחובותיהם ומדיניות אחרת המשמשת לניהול החברה.
  • הון סיכון: סיוע לתאגידים סטארט-אפים או קיימים למצוא הון להקמת או הרחבת העסק, שיכול להיות כרוך במימון פרטי או ציבורי.
  • ניירות ערך: ייעוץ ללקוחות לגבי ציות לדיני ניירות ערך, הכולל את התקנות המורכבות שמטרתן מניעת הונאה, הכשרת פנים ומניפולציות שוק, כמו גם קידום שקיפות, בתוך חברות ציבוריות.

במקרים רבים, עורכי דין של חברות ותאגידים עובדים במשרדי עורכי דין גדולים או בינוניים שיש להם מחלקות מיוחדות וייעודיות לדיני תאגידים. לעורכי דין של חברות ותאגידים רבים יש התמחויות או תחומים של דיני תאגידים שהם מתמקדים במיוחד בהם כגון מיזוגים ורכישות, הון סיכון או ניירות ערך.

מעוניינים לקרוא גם על דייר סרבן?

אופי העבודה של עורכי דין חברות
אופי העבודה של עורכי דין חברות (אילוסטרציה)

איך תבחרו את עורך הדין התאגידי שלכם?

הדרך להיות עורך דין תאגידים אינה שונה כל כך מהדרך לעיסוק בכל תחום אחר במשפטים. כדי להפוך לעורך דין תאגידי, צריך להיות קודם כל עורך דין מורשה. לרבים מעורכי הדין התאגידיים יש ניסיון קודם בעסקים, אך זה לא הכרחי. כמובן שעדיף למצוא עורך דין חברות בעל הבנה וניסיון עסקי.

היתרון והבידול של משרד עורך הדין שלנו

עורכי הדין שלנו הם בעלי כישורי תקשורת וניהול משא ומתן מצוינים. מיומנויות אלו באות לכלל שימוש במידה רבה בעבודה היומיומית שלנו בדיני חברות.

עורכי דין חברות שלנו מטפלים, לעיתים קרבות, בסוגיות רבות ומגוונות הנוגעות בין היתר ל: דיני בנקאות ופיננסים, חוקים מסחריים, חוקי התחרות, חוקי הבנייה, חוקי עבודה, חוקים סביבתיים, דיני קניין רוחני, חוק בינלאומי, דיני קניין, דיני נזיקין, נימוקים להתנגדות לתמ"א ועוד. עורכי הדין שלנו הם בעלי ניסיון רב בעבודה מול חברות ותאגידים.

מהם דיני החברות?

דיני חברות ותאגידים הם עיסוק מגוון ביותר ואינטגרלי לתעשיות המשפטיות ולעסקים. זהו אחד התחומים הדינמיים בעיסוק המשפטי, ועוסק בין היתר בנושאים הבאים:

ארגון מחדש של חברות על ידי מכירת מניות ונכסים, רישום חברות בבורסה, מיזוג חברה, מפקח על המקרקעין ועוד.

תאמו עכשיו פגישה עם עורכי הדין המקצועיים שלנו.

עורך דין מקרקעין קולודני

על משרד עורך דין מקרקעין – קולודני ושות’

משרד עורך דין מקרקעין ונוטריון קולודני ושות’ נוסד בשנת 2007 וייצג עד היום מאות לקוחות פרטיים ועסקיים במגוון רחב של תיקים וסוגיות משפטיות כגון מכר דירה, רכישת דירה, סוגיות במקרקעין וכיו”ב. המשרד מצטיין במאבק ללא פשרות עבור לקוחותיו, ובשירות מסור ואישי עד השלמת המשימה.

המשרד מעניק שירותים משפטיים במגוון תחומים כולל ייצוג בעסקאות מקרקעין, מכר ורכישת דירה וכן שירותי נוטריון:

5/5
עורך דין
יצירת קשר

למשרד מגוון לקוחות מתחומים שונים, היכנסו להמלצות הלקוחות כדי להתרשם מדעתם על משרד עורכי דין קולודני.

תחומי עיסוק

מאמרים

יצירת קשר

חיפוש באתר

פתח צ'ט
1
שלום וברכה
שלום וברכה
אפשר לעזור?
Call Now Button