עורך דין תוספות בניה

ככלל, עבור עורך דין תוספות בניה הן עניין ביורוקרטי לחלוטין. על מנת להשיג עבור תוספות בניה אישורים ומסמכים הנדרשים, יש לפנות לגורמים הרלוונטיים, בכל תוספת בניה עירייה צריכה לאשר את התוספת, ולהוציא על כך מסמך. ההליך הוא מורכב, אבל כאשר יודעים לאן לפנות – ניתן לבצעו בצורה יחסית פשוטה.

לשם ההליך, עדיף לפנות לשירותיו של עורך דין מקרקעין אשר יש לו את הידע, הכלים והניסיון בהתמודדות עם השגת היתרים לתוספות בניה.

תוספות בניה אישורים
להשיג עבור תוספות בניה אישורים זה הליך לא פשוט

עורך דין תוספות בניה

תוספת בניה היא תוספת שטחים למבנה קיים. לכאורה, נראה כי הוצאת היתר בניה לתוספת בניה הינו הליך פשוט מאוד אך הדבר כרוך בקבלת אישורים ועמידה בתקנים רבים המוגדרים לפי החוק.

על פי חוק, לא לכל מבנה ניתן לעשות תוספת בניה. כמו כן, התנגדות שכנים להיתר בניה היא לא אירוע נדיר. קבלת היתר בנייה עבור תוספת תישקל על ידי הרשויות במקרים הבאים:

  • לא נוצלו מלוא זכויות הבנייה בנכס – טרם בניית כל בית או דירה, מתקבל אישור בנייה מן הוועדה המקומית לתכנון ובנייה. במידה ובזמן הבנייה לא נוצל מלוא השטח (או זכויות אחרות) ניתן במועד מאוחר יותר לבקש לנצלן עבור תוספת בנייה.
  • עדכון תב"ע – כאשר בתוכנית בניין עיר (תב"ע) מעודכנת ניתנות זכויות נוספות לבנייה.
  • שטח שירות – ניתן להוסיף תוספת בנייה כאשר מדובר בשטח שירות. שטח שירות מוגדר כאחד מן הבאים: מרתף (עד גובה 2.5 מטר), מחסן, חניה, חדר כביסה, חדר או שטח המשמש לאכסון ותפעול כמו חדר אשפה או חדר ציוד לחימום מים.
  • תוספת ממ"ד – לאחר מלחמת המפרץ, הותקנה תקנה אשר מתייחסת לממ"ד כשטח שירות ומטרתה תמרוץ בעלי בתים ודירות להוסיף ממ"ד לנכס. בעקבות התקנה ניתנה אפשרות להוסיף לכל דירה או בית ממ"ד (מרחב מוגן דירתי) גם אם שטחו אינו כלול באחוזי הבניה המותרים לנכס.

התנגדות שכנים, אותה הזכרנו קודם, עשויה להיות עבור מגוון מקרים, אשר חלקם אפילו אינם נחשבים כתוספת בניה. התנגדות להרחבת מרפסת, להוספת שטח חניה או אפילו לשינוי הנוף, כולם מקרים בעלי תקדימים רבים.

תוספת בניה עירייה
בכל מקרה של תוספת בניה עירייה עשויה לדרוש מסמכים להוכחת פרטים שונים

תוספות בניה אישורים ומסמכים

מן ההיבט הבירוקרטי, ראשית עליכם לברר שאכן יש לכם זכויות בנייה ולהשיג את האישורים הנדרשים. את הזכויות האלה יש לבדוק באגף ההנדסה של הרשות המקומית, שם נשמרים ארכיוני בנייה של כל מבנה בשטח הרשות המקומית, והם כוללים פירוט של היקף וזכויות הבנייה.

אם אכן ישנן זכויות בנייה שלא מומשו, יש לקבל עבורן היתרי בנייה מהוועדה המקומית לתכנון ובנייה. את הבקשה להיתרי בניה יש להגיש על בסיס תוכנית אדריכלית הכוללת פירוט של נתונים כמו שטח בנייה, סוג חומרים ופרטי החלקה. כמו כן, לצד התוכנית האדריכלית יש להגיש גם אישורים רלוונטיים כדוגמת אישור בעלות.

השלב הבא יהיה תכנוני, ובו עליכם להגדיר מהי תוספת הבנייה הרצויה ומהן מטרותיה.

האם המטרה היא להשביח את הנכס ולנצל את מלוא זכויות הבנייה שלו? האם אתם זקוקים לחדר מגורים נוסף, ממ”ד, מרפסת שמש או עליית גג? והאם עליית הגג תשמש יחידת הורים, חדר משחקים או יחידת אירוח (צימר)? כל האפשרויות האלה ישפיעו ישירות על תכנון תוספת הבנייה.

במהלך השלבים הנ"ל כדאי לשים לב לא לעורר התנגדות שכנים להיתר בניה, שכן התנגדות כזו עשויה להאריך ולסאב את התהליך, ולגרום להרבה בעיות בדרך. לאחר מכן יגיע השלב המקצועי, שבו עליכם לבחור את החברה שתעזור לכם להגשים את החזון, לנצל את זכויות הבנייה, לתכנן וליישם את תוספת הבנייה בפועל.

בשלב זה, המהנדסים יבדקו את בטיחות הבנייה והחומרים ויתאימו את שיטת הבנייה, והאדריכלים יכינו תוכנית אדריכלית מפורטת. התוכניות האלה ישמשו את הצוות המקצועי בשלב הבנייה. בשלב זה כדאי גם להתייעץ עם עורך דין תכנון ובניה, על מנת לוודא את שלמות התוכניות.

עורך דין תוספות בניה

תוספת בניה עירייה

כל תוספת בניה שבעל בית או בעל דירה מעוניין לבצע חייבת לעמוד בתקני הבניה של מדינת ישראל. תוספות בנייה מצריכות הגשת תוכניות, לעבור ביקורות ולקבל אישורי בניה. לאחר שנעשו כל הבדיקות ויש את כל האישורים הנדרשים המאפשרים תוספת בנייה, ניתן להתחיל לבצע את השיפוץ.

על פי רוב, קבלני שיפוצים בעלי ניסיון יוכלו לבצע תוספות בניה כגון הרחבה של חדרים ספציפיים בבית או הוספת חדרים נוספים על פי רצונכם תוך התאמה ועמידה בתקנים. כך תוכלו להימנע משיפוץ הנגרר למשך זמן רב בגלל חוסר באישורים ואי עמידה בתקנים.

כאשר מדובר בבית פרטי אותו נרצה להרחיב, תוספות בניה יכול להיות הפתרון המושלם. אנשים רבים, אשר השקיעו כסף ברכישת דירה ובמהלך השנים עם הרחבת המשפחה מצאו עצמם חיים בצפיפות, מחליטים להגדיל את הנכס ולבצע תוספת בניה שתעניק להם מרחב גדול יותר לחיות בו ובמקביל, תעלה את ערך הנכס.

אתם מוזמנים לעקוב אחר עמוד הפייסבוק שלנו

עורך דין מקרקעין קולודני

על משרד עורך דין מקרקעין – קולודני ושות’

משרד עורך דין מקרקעין ונוטריון קולודני ושות’ נוסד בשנת 2007 וייצג עד היום מאות לקוחות פרטיים ועסקיים במגוון רחב של תיקים וסוגיות משפטיות כגון מכר דירה, רכישת דירה, סוגיות במקרקעין וכיו”ב. המשרד מצטיין במאבק ללא פשרות עבור לקוחותיו, ובשירות מסור ואישי עד השלמת המשימה.

המשרד מעניק שירותים משפטיים במגוון תחומים כולל ייצוג בעסקאות מקרקעין, מכר ורכישת דירה וכן שירותי נוטריון:

5/5
עורך דין
יצירת קשר

למשרד מגוון לקוחות מתחומים שונים, היכנסו להמלצות הלקוחות כדי להתרשם מדעתם על משרד עורכי דין קולודני.

תחומי עיסוק

מאמרים

יצירת קשר

חיפוש באתר

פתח צ'ט
1
שלום וברכה
שלום וברכה
אפשר לעזור?
Call Now Button