התנגדות לבניית מרפסת

התנגדות לבניית מרפסת של שכן או התנגדות לבניית מרפסת בבית משותף הוא נושא שיש להכיר על בוריו וזאת על מנת למצות את הזכויות שלך בעניין זה. התנגדות דיירים לבניית מרפסת כמו גם התנגדות לבניית מרפסות בבתים משותפים הוא עניין נפוץ למי שעוסק בתחום עורך דין תכנון ובניה

התנגדות לבניית מרפסת בבית משותף

התנגדות לבניית מרפסת בית משותף
התנגדות לבניית מרפסות בבית משותף

התנגדות לבניית מרפסת או כמוכרת לא פעם, התנגדות לבניית מרפסת בבית משותף יש תקנו וחוקים רבים שיש להכיר. התנגדות דיירים לבניית מרפסת היא דבר נפוץ שחוזר על עצמו בעיקר כאשר ישנם זכויות בנייה משותפות. ככול ומדובר על בניין ישן יותר כך הסיכויים שיתבצעו בו או יתכננו לבצע בו הרחבות כאלה ואחרות. בעוד שחלק יבקשו לסגור מרפסת על מנת להרחיב את פנים הבית הרבה ובעיקר בעשורים האחרונים יבקשו מפלט וישיבה באוויר הפתוח על ידי פתיחת מרפסת שמש.

העניים אכן פחות נפוץ בבניינים חדשים וזה מפני שמראש נבנים היום לרוב מרפסות שמש ולכן אין כמעט דירה חדשה  בבית משותף שאין בה מרפסת ואף מרווחת. למרות שהרצון והצורך למרפסת ידוע ומובן הסוגיה של התנגדות דיירים לבניית מרפסת היא נפוצה ולא פעם מובילה לנושא של סכסוכי שכנים ומצבים סבוכים ומורכבים הן מבחינה אישית והן מבחינה משפטית. קולודני עו"ד סכסוכי שכנים בעל ניסיון רב בנושא ומכיר את הנטיה של שני תחומים אליו ללכת יד ביד. איך מתמודדים עם התנגדות לבניית מרפסת בבית משותף?

התנגדות דיירים לבניית מרפסת

התנגדות לבניית מרפסות
התנגדות דיירים לבניית מרפסת

התנגדות לבניית מרפסת בבית משותף – התנגדות דיירים לבניית מרפסת היא כאשר דייר או כמה דיירים יוזמים צעדים על מנת לבנות מרפסת בביתם וזאת כאשר אינם משתפים פעולה אם שאר הדיירים או מרימים פרויקט משותף ואף אינם מעוניינים בכך.  האם קומץ הדיירים בדוגמה זו יכולה להוציא לפועל את בניית המרפסת בדירתם, חרף אי הסכמת שאר דיירי הבניין?

על פי סעיף 77 ב' לחוק המקרקעין נקבע שאפשר להצמיד חלק מהרכוש המשותף לדירה  על מנת להרחיבה כל עוד יש את הסכמת שלושת רבעים מכלל הדיירים שהם בעלי שני שליש מהרכוש המשותף. בו בעת נאמר באותו הסעיף כי אפשרי לקבוע (כחלק מתקנון הבניין)  שהנאמר בסעיף 77 הנ"ל יבוטל וכן יהיה צורך בהסכמה של מאה אחוז מהדיירים. אך יש לציין כי בקביעת בית המשפט המחוזי על מנת לבטל את תוכן חלקו הראשון של הסעיף, שבו אין צורך בהסכמת מאה אחוז הדיירים יש להורות על קביעה מפורשת בעלת משמעות אחת ברורה וחד משמעית.

התנגדות לבניית מרפסות

התנגדות דיירים לבניית מרפסת
התנגדות לבניית מרפסת

התנגדות לבניית מרפסות הוא נושא מורכב ומוכר לכל עו"ד מקרקעין מוכר בתחומו.  שינם נקודות רבות שיש לשים עליהן דגש, ביניהן יש לדעת כי  מי מעניק את היתר הבנייה לתוספת של מרפסת, הרשות המקומית תדרוש שתהיה אחידות בחזית של הבניין. על פי מידע זה אין ליצור נראות שאינה אחידה, לדוגמה מרפסות שאינן ברצף או אזורים בהם אין מרפסת לעומת אזורים שיש בהן וזאת מפני שזה יוצר מראה שאינו אחיד כלל בחיצוניות הבניין. אף על פי שינן דירות שאינן חלק מבניית המרפסת ואינם מעוניינים בכך יהיה צורך בלייצר מרפסת "דמה" מרפסת שאינה לשימוש אך ממבט חיצוני על הבניין מספקת את המראה האחיד הנדרש.

למרות שיש ערך רב מבחינה נדל"נית להוספת מרפסת ישנם דיירים שאינם מעוניינים בכך ונוצר פער גדול בשובי הנכס בים הדירות שהשתתפו בפרויקט הוספת המרפסת לבין כאלו שלא. לרוב הדיירים שאינם מעוניינים בפרויקט שכזה יתנגדו בכל תוקף לכך שיצא לפועל ולכן התנגדות לבניית מרפסת הוא נושא מוכר מאוד בכל הקשור אל בנייה ומקרקעין. פנו אלינו בהקדם על מנת לקבל ייעוץ וליווי לאורך כל שלב בדרך. משרדנו משרד עורכי דין מקרקעין מתמחה בנושא זה כבר שנים ובעל כל הכלים הנדרשים על מנת לצלוח את תיקכם.

למידע נוסף יש לפנות בהודעה או בשיחה ונענה לכם לכל שאלה ותהייה, אנו עוסקים בכל הנושאים הנלווים לתחום זה ומספקים שירות ממוקד ויעיל.  בנוסף אנו מספקים שירות של נוטריון ברמת גן וסביבתה ומכירים לעומק את כל החוקים והתקנות בתחום כמו גם בעלי ניסיון עשיר וותק

התנגדות לבניית מרפסת | התנגדות לבניית מרפסת בבית משותף | התנגדות דיירים לבניית מרפסת | התנגדות לבניית מרפסות

עורך דין מקרקעין קולודני

על משרד עורך דין מקרקעין – קולודני ושות’

משרד עורך דין מקרקעין ונוטריון קולודני ושות’ נוסד בשנת 2007 וייצג עד היום מאות לקוחות פרטיים ועסקיים במגוון רחב של תיקים וסוגיות משפטיות כגון מכר דירה, רכישת דירה, סוגיות במקרקעין וכיו”ב. המשרד מצטיין במאבק ללא פשרות עבור לקוחותיו, ובשירות מסור ואישי עד השלמת המשימה.

המשרד מעניק שירותים משפטיים במגוון תחומים כולל ייצוג בעסקאות מקרקעין, מכר ורכישת דירה וכן שירותי נוטריון:

5/5
עורך דין
יצירת קשר

למשרד מגוון לקוחות מתחומים שונים, היכנסו להמלצות הלקוחות כדי להתרשם מדעתם על משרד עורכי דין קולודני.

תחומי עיסוק

מאמרים

יצירת קשר

חיפוש באתר

פתח צ'ט
1
שלום וברכה
שלום וברכה
אפשר לעזור?
Call Now Button