מתי מתנגדים לתכנית בניה

מתי מתנגדים לתכנית בניה – לשאלה מתי מתנגדים לתכנית בניה יש תשובות רבות, לרוב ההתנגדות תהיה כאשר יש חשד להשפעה על השכנים או השפעה של הבניה על הסביבה, לרוב כאשר מדובר על בניינים, פרויקטים מסחריים אך גם פרטיים.

מתי מתנגדים לתכנית בניה?

איך להתנגד לתכנית בניה
התנגדויות לתכנית בניה

התנגדות לתוכניות בניה הרבה פעמים מתרחשת כאשר מגיע לידיעתנו כי יש יוזמה לפיתוח ובנייה באזור בו גרים. יש פעמים בהם שמחים על יוזמות אלו אך לא פעם אלו תכניות בנייה שעלולות לפגוע ולהקשות על מצבנו. במצב כזה יש תחושה של חוסר אונים אל מול רשות התכנון והבנייה אך המצב לא חייב להיות כך.

מה האפשרויות?

חוק שעל פיו מתכננים את תכניות הבנייה בישראל נקרא חוק התכנון והבנייה ובשלב התכנון הוא לא מחייב את השיתוף של הציבור בתהליך התכנוני עצמו אלא רק בסוף השלמת תכנון התוכנית, יש לכל אחד שרוצה להתנגד ושמרגיש כי בניה זו תפגע בו באופן מסויים את האפשרות לעשות זאת. לכן ישנה השפעה לעתים גדולה ומשמעותית גם אם חלקית לציבור על התכנית התכנונית הסופית. לא פעם השינויים בתוכניות בעקבות המתנגדים משפרים את התוכנית כולה תוך צמצום הפגיעה במתנגדים לה. בעוד שהציבור לא ראשי להגיש התנגדות לתכנית מתאר ארצית, יש ביכולתו להגיש התנגדות לתוכניות מתאר מחוזיות כמו כן תוכנית מתאר מקומית או מפורטת.

מהם השלבים שיש לעבור בהגשת התנגדות במידה והחלטת להתנגד לתכנית מסויימת ומהם תהליכי ההתנגדות? יש להכיר כי מחובתו של הגוף המתכנן פרויקט בניה פרטי או מסחרי, קטן או גדול מימדים, ליידע את הציבור כך שיהיה יכול להתנגד לה במידה וירצה בכך. את ההתנגדות יהיה להגיש אל מוסד התכנון שידון בה ויש להגישה מנומקת בכתב ומפורטת.

איך להתנגד אל תוכניות בנייה
מתנגדים לתוכניות בנייה

עורכי דין ליקווי בניה – חשוב לקחת ליווי וייצוג עורך דין המתמחה בכך על מנת להעלות את סיכויי ההתנגדות והצלחת הליך הבקשה. יש לעשות את ההבדלה בין אם הבקשה היא כי המוסד המתכנן ידחה את התוכנית כולה או האם לשנות בה דברים מסויימים על מנת לצמצם פגיעה במגיש ההתנגדות. כאשר מגיעים למעמד הגשת ההתנגדות יש לוודא כי מצורף אליה תצהיר חתום בפני עו"ד.  לדיון בסוף תקופת ההפקדה יזומנו המתנגדים על מנת שישמיעו את טענותיהם ובמקביל גם היזמים של התוכנית הרלוונטית על מנת שיוכלו להגיב אל טענות המתנגדים שרשאים להגיב עליהן. מוסד התכנון יוכל לאשר כמו גם לדחות כל התנגדות, כמו גם לאשר או לפסול על הסף את התכנית  או לאשר אותה תוך הכנסת שינויים כאלו ואחרים.

מתי נדע?

על המוסד התכנוני ליידע את המתנגדים על שהחליט בנושא בין אם נתקבלה ההתנגדות או נדחתה. הרבה פעמים יוכל המתנגד, במידה ולא קיבלו את התנגדותו להגיש ערר למוסד בדרגה גבוה יותר שיבדוק ויחליט מחדש בהליך ההתנגדות. יש מקרים בהם אין ברירה ויוכל רק  להגיש עתירה אל ביהמש"פ

מי יכול להתנגד?

התנגדויות לתכנית בניה
איך מתנגדים לתכנית

לכמו שהוזכר להעיל כל אדם אשר נפגע או חושב כי עלול להיפגע מתכנית מתאר מקומית או מחוזית יוכל להתנגד לה.  חוץ מאנשים פרטיים גם גוף ציבורי יכול ורשאי להתנגד לתוכניות. לעתים גופים כגון משרד ממשלתי ורשויות מקומיות או ארגון מקצועי חברתי שקיבל אישור משרד הפנים ויוכל להתנגד מסיבות כאלו ואחרות.

בעוד שהתנגדות שהיא לתוכנית מתאר מחוזית יש להגיש אל המועצה הארצית, התנגדויות לתוכניות מתאר מקומיות יש להגיש אל לוועדה המחוזית במחוז בו יש את השטח לתוכנית הבנייה. (יש בנוסף להמציא העתקים ולשלוח אל הוועדה המקומית ).  הדרך הנכונה המעלה את סיכויי ההצלחה בהליך היא לקחת עורך דין שזה עיקר נסיונו. התנגדות נעשית על ידי מסמך כתוב ולא ניתן למצוא שבלונה קבועה מראש מפני שמשתנה ממקרה למקרה אך כך או כך יהיה עליו להכיל את הפרטים הכלליים כמו שמות המתנגדים, כתובתם, מספרי טלפון, ת.ז וכדומה.

יש לתאר את הקשר ביניהם לבין התוכנית המופקדת וכיצד לטענתם תכנית זו עלולה לפגוע בהם ולצרף תצהיר עו"ד מאומת.

ישנם פרטים רבים שיש להכיר בהליכים מסוג זה ומומלץ מאוד לעשות כל שלב באופן יסודי ומעמיק על מנת לא לפגוע בסיכויים לצלוח את התנגדות התכנית הרלוונטית. אנו בעלי ניסיון של שנים בתחום סכסוכי שכנים והתנגדויות לתכנית בניה בפרט, ומכירים לעומק את כל המחסומים והקשיים, כמו גם בקיאים באופן ההתנהלות מול הגופים הרלוונטים. פנו אלינו בכל שלב אם אתם מעוניינם בהתנגדות לתכנית, מומלץ בשלב הראשוני. למידע נוסף והמלצות ניתן להכנס לקישור – המלצות

עורך דין מקרקעין קולודני

על משרד עורך דין מקרקעין – קולודני ושות’

משרד עורך דין מקרקעין ונוטריון קולודני ושות’ נוסד בשנת 2007 וייצג עד היום מאות לקוחות פרטיים ועסקיים במגוון רחב של תיקים וסוגיות משפטיות כגון מכר דירה, רכישת דירה, סוגיות במקרקעין וכיו”ב. המשרד מצטיין במאבק ללא פשרות עבור לקוחותיו, ובשירות מסור ואישי עד השלמת המשימה.

המשרד מעניק שירותים משפטיים במגוון תחומים כולל ייצוג בעסקאות מקרקעין, מכר ורכישת דירה וכן שירותי נוטריון:

5/5
עורך דין
יצירת קשר

למשרד מגוון לקוחות מתחומים שונים, היכנסו להמלצות הלקוחות כדי להתרשם מדעתם על משרד עורכי דין קולודני.

תחומי עיסוק

מאמרים

יצירת קשר

חיפוש באתר

פתח צ'ט
1
שלום וברכה
שלום וברכה
אפשר לעזור?
Call Now Button