הצלחה בתביעה כנגד קבלן על ליקויי בנייה

אם רכשתם לאחרונה דירה מקבלן, על פי חוק יש לכם שנה לבדק בית. כלומר, שנה שבה הקבלן חייב לספק לכם תיקונים לכל רכיב בבית שיש בו פגם. לאחר מכן עדיין יש לו אחריות על שלימות הרכיבים (האלומיניום, הכלים הסניטריים וכו'), אך ברמה פחותה מכך. אם הקבלן לא מתקן את הליקויים לאחר שפניתם אליו בבקשה והפניתם את תשומת לבו לליקוי, מומלץ ללכת על תביעה משפטית (ועוד יותר מכך מומלץ שהבקשה לתיקון הליקוי תהיה מתועדת בהודעה כתובה / הקלטה וכדומה). לשם תביעת הקבלן עליכם להיות מלווים בידע הנדסי ומשפטי, כך תגדילו את הסיכוי להצליח בתביעה ובסכום גבוה. אתם יכולים להיעזר בנו לשם כך.

למאמר בנושא מתנגדים לתמ"א כנסו

הצלחה בתביעה כנגד קבלן על ליקויי בנייה, כיצד?

התביעה שנגיש עבורכם על ליקויי בנייה תכלול רכיב של עלות התיקון וכן פיצוי על עוגמת נפש שנגרמה, אם נגרמה, כתוצאה מהליקוי. כמו כן ישנם ליקויי בנייה שאינם ניתנים לתיקון, ליקויים אלו מתמחרים בתביעה לפי שווי ירידת ערך שהליקוי גורם לדירה. לצורך אמידת שווי הנזק יש צורך לפעמים להיעזר במהנדס בדק בית שעבר הכשרה מיוחדת לגילוי ואיתור ליקויי בנייה ולשומת שווים בסכום סופי, מעבר להיותו מהנדס מוסמך ובעל ניסיון הנדסי פרקטי בשטח.

למאמר בנושא דייר סרבן תמא 38/2 כנסו

הצלחה בתביעה כנגד קבלן על ליקויי בנייה
הצלחה בתביעה כנגד קבלן על ליקויי בנייה

ממה מורכבת תביעה מוצלחת של ליקויי בנייה

ליקויי בנייה יש להם כמה היבטים משפטיים וכדי למקסם את סיכויי ההצלחה של התביעה יש צורך להתייחס לכל ההיבטים:

  • מכירה מוצר פגום, המהווה עילה לתביעה כמו כל מוצר פגום שנרכש בכל חנות, במידה ובעל החנות אינו מעוניין להחליף ללקוח את המוצר או לפחות לתקן.
  • הפרת חוזה. הקבלן מתחייב בחוזה לבנות את הבית לפי תקני הבנייה הישראליים והבינלאומיים ולפי המפרט הכללי (או לפי מפרט אחר, לרוב לפי המפרט הכללי, שהוא מפרט בנייה שחובר על ידי משרד הבטחון להגדרת סטנדרט הבנייה במתקני משרד הביטחון והוא הפך להיות המפרט המקובל בארץ גם לבנייה אזרחית) בתביעה שכזו כוללים גם הפרות חוזה נוספות של הקבלן, אם ישנם.
  • ליקויים הגורמים לסיכון בטיחותי לשוהים בבית. ליקויים אלו מהווים סיכון תמידי ורציף ליושבי הבית ולשוהים בו, והם עולים ומתעלים על כל שיקול של הפרת חוזה או מכירת מוצר פגום. כלומר, חומרתו של ליקוי העלול לגרום לנזק גופני, אם קיים ליקוי שכזה, הוא ליקוי חמור שדורש מן הסתם גם פיצוי גבוה יותר ותיקון הליקוי לאלתר.

אולם למרות שהדברים נראים לכאורה פשוטים ומובנים מאיליהם, לא מומלץ לגשת לתביעה שכזו ללא ייעוץ וליווי של עורך דין מקרקעין ונדלן מומחה.

במשרד עוה"ד קולודני ושות' יש לנו ניסיון רב בתביעות של ליקויי בנייה, הן מצד הדיירים והן כמייצגים של קבלנים (כמו גם בעניין תקנות המפקח על המקרקעין ועוד) אנו יכולים לייצג אתכם נכונה ולהביא לפיצויים גדולים עבור הליקויים בביתכם החדש. כמו כן יש לנו שיתופי פעולה עם מהנדסי בדק בית המחברים את דו"ח הליקויים ואנו פתוחים לשיתופי פעולה נוספים של מהנדסי בדק בית. אנו עובדים עם המומחים ביותר בתחום על מנת להביא לדייר את הפיצוי המגיע לו ואת תיקון הליקוי בהקדם תוך מתן פיצוי הולם על עוגמת הנפש ועל שהייה מחוץ לבית בשעת תיקון הליקוי – אם נדרש. אתם מוזמנים כבר עכשיו לתאם פגישה לייעוץ מומחה של עורך דין מטעם המשרד המתמחה בתחום זה.

למאמר בנושא התנגדות דייר לתמ"א 38/2 כנסו

תביעה מוצלחת של ליקויי בנייה
תביעה מוצלחת של ליקויי בנייה
עורך דין מקרקעין קולודני

על משרד עורך דין מקרקעין – קולודני ושות’

משרד עורך דין מקרקעין ונוטריון קולודני ושות’ נוסד בשנת 2007 וייצג עד היום מאות לקוחות פרטיים ועסקיים במגוון רחב של תיקים וסוגיות משפטיות כגון מכר דירה, רכישת דירה, סוגיות במקרקעין וכיו”ב. המשרד מצטיין במאבק ללא פשרות עבור לקוחותיו, ובשירות מסור ואישי עד השלמת המשימה.

המשרד מעניק שירותים משפטיים במגוון תחומים כולל ייצוג בעסקאות מקרקעין, מכר ורכישת דירה וכן שירותי נוטריון:

5/5
עורך דין
יצירת קשר

למשרד מגוון לקוחות מתחומים שונים, היכנסו להמלצות הלקוחות כדי להתרשם מדעתם על משרד עורכי דין קולודני.

תחומי עיסוק

מאמרים

יצירת קשר

חיפוש באתר

פתח צ'ט
1
שלום וברכה
שלום וברכה
אפשר לעזור?
Call Now Button