סכסוכי חניות בבית משותף

סכסוכי חניות בבית משותף הוא עניין נפוץ. לרוב כאשר מדובר על חלוקת חניות בבית המשותף ישנו סכסוך עקב המורכבות שמביא עמו נושא חלוקת חניות ברכוש המשותף – התמודדות עם סכסוכים לעניין חניה ברכוש המשותף הוא עניין קריטי לגבי המשך ניהול הנכס שברשותך, חניה ברכוש המשותף כמו גם חניה עוקבת ברכוש המשותף הם נושאים שיש לטפל בהם במיומנות רבה. כתבה בנושא חניה בבניין משותף

סכסוכי חניות בבית משותף

סכסוכי חניות בבית משותף
חלוקת חניות בבית המשותף

סכסוכים לעניין חניה ברכוש המשותף – לא פעם נוצרות מחלוקות בכל הקשור אל הניהול החלוקה והשימוש של רכוש משותף בבית המשותף. בין אם מדובר על חלוקת חניות ברכוש המשותף או שטחים משותפים בבניין עצמו. התנגדות לתוכנית בניה – לא פעם יש מהדיירים שרוצה להוסיף ולהרחיב על ידי תוספות בניה את הדירה שלו, ולעשות שינויים בבניין הקיים, לעתים מדובר על הקמת מעלית וכדומה. חשוב שהדיירים הגרים בבניין משותף לא יכנסו אל סכסוכי חניות בבית משותף ועל מנת להתנהל במסגרת בבית המשותף, חשוב למצוא דרך להשתמש ברכוש המשותף ולהגיע אל ההרחבות הרצויות בדרך נכונה

חלוקת חניות בבית המשותף – מה זה בית משותף ?

לפני סכסוך חניה – תחילה חשוב להכיר מה מכילה ההגדרה של  "רכוש משותף". הגדרת רכוש משותף בכפוף לחוק המקרקעין, תשכ"ט-1969 אומר שכל רכוש משותף הוא כל חלקי הבית המשותף, פרט לחלקים הרשומים כדירות. בנוסף להגדרה זו ישנם דברים ספציפיים המוגדרים כרכוש משותף והם: גג, הקרקע של הבית המשותף, חדר מדרגות וקירות חיצוניים, מקלט, מעליות ועוד.

לפני חלוקת חניות ברכוש המשותף – שימוש

סכסוכים לעניין חניה ברכוש המשותף
חלוקת חניות ברכוש המשותף
העיקרון הכללי הוא שלכל דייר בבית המשותף יש את הזכות להשתמש ברכוש המשותף, במידה ומדובר על שימוש שהיינו בגדר הסביר והנורמטיבי ובתנאי שאינו מונע או מפריע לאחרים לעשות שימוש כשלו ברכוש הרלוונטי, וזאת בלי שעליו לבקש את הסכמתם המפורשת של שאר דיירי הבניין. לכן יש להכיר כי אין צורך במתן הסכמתם של כול או רוב הדיירים בבניין כאשר אחד או חלק מהדיירים עושים שימוש ברכוש משותף שבו תחת התנאים הנ"ל.

חניה ברכוש המשותף מוביל אל סכסוכי חניות בבית משותף כי זהו נושא שונה. כאשר מדובר על חלוקת חניות ברכוש המשותף או כאשר מעוניינים להצמיד רכוש לדירה ספציפית על ידי הוצאת אותו חלק מהרכוש המשותף יהיה על אותו דייר לקבל את הסכמתם של כול הדיירים ולקבוע על כך בתקנון הבית המשותף. \ההלכה זהה למצב בויש שימוש ייחודי שהיינו בבלעדיות של דייר, בחלק מן הרכוש המשותף, וזאת גם כאשר לא נעשית ההצמדה.

חניה ברכוש משותף

סכסוכים בין שכנים – כאשר מדובר על סכסוכי חניות בבית משותף נובע הדבר לרוב מכך שאין חניות מוצמדות אל הדירות ואין תכנית חלוקת חניות בבית המשותף הזה. במצב זה  החניה עודנה חלק ממה שמוגדר כרכוש משותף בבניין ולכן כל דייר יכול להשתמש, באופן סביר בכל אחת מחניות ברכוש המשותף ומבלי למנוע מדייר אחר לעשות כך גם.

חלוקת חניות בבית המשותף
סכסוכי חניות בבית משותף

מה נחשב לשימושים סבירים וסטנדרטים ? על פי לע"א 549/73 שימוש שיחשב לשימוש סביר יהיה כזה שמתאים למטרה וליעוד של שימוש של אותו הרכוש של אותו חלק ברכוש המשותף, וזאת בהתאם לתנאים של הזמן והמקום ועל פי הכוונת של בעלי הדירות. למשל האם זה תואם את ייעודו של המקום, האם  ייעוד הבית המשותף הוא משרדי, מגורים, וכו'. למרות הקווים הכללים חשוב להבין כי כל מקרה שונה ויש לבחון אותו בנפרד.

לגופו ואין ספק כי חלוקת חניות ברכוש המשותף ימנעו סכסוכים עתידים. מה זה חניה עוקבת ברכוש המשותף ? ואיך להתמודד במצב של סכסוכים? להרחבה בכל הקשור אל חלוקת חניות ברכוש המשותף כמו גם סכסוכים לעניין חניה ברכוש המשותף תוכלו לפנות אלינו בכל שלב. אנו מכירים את התחום על בוריו ואת החוקים התקנות ודרכי ההתנהלות הנדרשות במצבים אלו. בכל מצב בו אתם צופים שאתם לקראת מצב של סכסוך מומלץ לפני שפועלים ומגיבים למצב, לפנות אל עו"ד המתמקצע בכך. אנו במשרדנו מובילים את התחום כבר שנים ומכירים את כל הבורות בהם נוטים ליפול, פנו לייעוץ והכוונה על מנת לשמור על האינטרסים שלכם.

סכסוכי חניות בבית משותף | חלוקת חניות בבית המשותף | חלוקת חניות ברכוש המשותף | סכסוכים לעניין חניה ברכוש המשותף | חניה ברכוש המשותף | חניה עוקבת ברכוש המשותף | חלוקת חניות ברכוש המשותף | חניה בבניין משותף

עורך דין מקרקעין קולודני

על משרד עורך דין מקרקעין – קולודני ושות’

משרד עורך דין מקרקעין ונוטריון קולודני ושות’ נוסד בשנת 2007 וייצג עד היום מאות לקוחות פרטיים ועסקיים במגוון רחב של תיקים וסוגיות משפטיות כגון מכר דירה, רכישת דירה, סוגיות במקרקעין וכיו”ב. המשרד מצטיין במאבק ללא פשרות עבור לקוחותיו, ובשירות מסור ואישי עד השלמת המשימה.

המשרד מעניק שירותים משפטיים במגוון תחומים כולל ייצוג בעסקאות מקרקעין, מכר ורכישת דירה וכן שירותי נוטריון:

5/5
עורך דין
יצירת קשר

למשרד מגוון לקוחות מתחומים שונים, היכנסו להמלצות הלקוחות כדי להתרשם מדעתם על משרד עורכי דין קולודני.

תחומי עיסוק

מאמרים

יצירת קשר

חיפוש באתר

פתח צ'ט
1
שלום וברכה
שלום וברכה
אפשר לעזור?
Call Now Button