הסגת גבול בין שכנים

הסגת גבול בין שכנים הוא אחד העניינים הנפוצים לסכסוך של שכנים שמוכר כסכסוך גבולות בין שכנים של השטח ובו מוגדר גבול מגרש בין שכנים גם ללא כל הפרדה נראת לעיין. כאשר ישנה גדר, לעתים יש סכסוך בעקבות גובה גדר הפרדה בין שכנים ומיקומה. כמו גם גדר הפרדה בין מגרשים שכנים יכולה ליתור בעיה בעקבות צד אחד שלא מעוניין בגדר לעומת צד אחר שמבקש להציב הפרדה ויזואלית

הסגת גבול בין שכנים

הסגת גבול בין שכנים
סכסוך גבולות בין שכנים

בעלי נכסים מכירים היטב כמה חשוב וקריטי גודל המגרש שבבעלותם והגבולות שלו בפרט. כל שינוי שיהיה בגודל המגרש בין אם יגדל או יקטן ישפיע ישירות על שווי הקרקע של בעליה כמו גם יכול להשפיע על הזכויות בקרקע והשימושים שניתן לעשות בה. נכסים המושפעים מכך הם כל סוגי הנכסים הפרטיים בין אם מדובר על נכס צמוד  קרקע ובין אם מדובר על בניה רוויה, חדשה או ישנה, בתים משותפים כמו גם נכסים מסחריים ועוד.

הרבה נוטים לחשוב כי גבולות וגודל מגרש רלוונטיים בעיקר כאשר מדובר על בתים פרטיים אך אין זה כך. כהוכחה ניתן לבדוק ולראות את ההתנגדויות והסכסוכים המשפטיים המוגשים למוסדות התכנון והבניה מול הבקשות הרבות לפרויקט מסוג תמ"א שלושים ושמונה מבעלי מגרשים צמודים שטוענים כי הבקשה כוללת חלק מהשטח שבבעלותם. נכון שחבל לתת חשיבות יתר לגבולות השטח עד מצבי סכסוכים כאשר לא תמיד מדובר בעניין קריטי, אך חשוב לשים לב כאשר אכן מדובר על הסגת גבול בין שכנים שמשפיעה על הזכויות בקרקע המצדיק לא פעם סכסוך גבולות בין שכנים.

סכסוך גבולות בין שכנים

סכסוכים של גדר הפרדה בין מגרשים שכנים יכולים להיווצר עקב סטייה קלה בבניית החומה, או לפחות כך נדמה, אך לפעמים במצטבר מגיע השטח שנלקח לשכן לכמעל עשרות מ"ר. הסגת גבול בין שכנים מביאה טעות במדידת גבולות המגרש שלעתים נגררת לאורך שנים ומייצרת חוסר התאמה לתכניות שאושרו וכדומה.

גבול מגרש בין שכנים – אי התאמה

גובה גדר הפרדה בין שכנים
גבול מגרש בין שכנים

עורך דין ליקויי בניה – אי התאמה לשטח או לנכס מכל סוג שהוא מתכוונת אל ההפרש שבין המצב ברישומים השונים ובתכניות הקרקע, כמו גם ברישוי ובעקבותיהם היתרי בניה וכו, לבין המצב הקיים בקרקע בפועל.  למשל יכולה להיות אי התאמה בין התב"ע לבין התרשים שאוגד אל היתר הבניה או בין תרשים היתר הבניה לבין המצב בקרקע בפועל. יכולה להיווצר אי התאמה לדוגמה כאשר בונים מחסן תוך פלישה למגרש שכן או פלישה תוך הרחבת הדירה או גדר הפרדה בין מגרשים שכנים ועוד.

מעבר אל הסגת גבול בין שכנים ישנן גם טעויות הסטרויות שנקבעו באופן עצמאי ולא מקצועי גבולות בין השטחים בזמן שהבניה נעשתה באופן לא תקין. נכון להיום, ניתן לומר בוודאות כי ישנם מגרשים, אלפים בארץ שכוללים אי התאמות ופלישות וחריגות בין שטחים ללא מודעות של בעלי הקרקע לעניין

איך אפשר להמנע מסכסוך על גובה גדר הפרדה בין שכנים

כל הקשור אל סכסוכים בין שכנים מכיר את התחושה הלא נעימה בעניין. גובה גדר הפרדה בין שכנים כמו גם הסגת גבול בין שכנים ואי התאמות למניהם הם קרקע פוריה למריבה. אם יש ברצונכם להתנגד אל גובה גדר הפרדה בין שכנים או ליצור גדר שכזו, חשוב להתלוות אל עו"ד המתמקצע בכך ולעשות זאת באופן מסודר ומדויק ככול הניתן על מנת למנוע בעויות בהווה ובעתיד. כמו כן אפשר לבצע בדיקה בנכס על מנת לאתר אי התאמה, אך על מנת להוכיח פלישה למקרקעין חשוב לעשות מחקר מעמיק ולטעון אל מספר רשויות ולהעזר באנשי מקצוע. למרות המורכבות, הדבר אפשרי ורצוי על מנת למצות את זכויותך בנכס.

סכסוך גבולות בין שכנים
הסגת גבול בין שכנים

הסגת גבול בין שכנים – כאשר מוותרים על הבדיקות בגבולות הנכס לא פעם משלמים על כך מחיר כבד בהמשך הדרך וחבל. מומלץ להיות ערניים ולשים לב לנקודות חשודות המזהירות ומצביעות היכן לעשות בדיקה בנושא. לפני שפותחים בהליכים חשוב לפנות אל ייעוץ עורך דין על מנת לוודא שאכן יש עילה וכדאיות לפתוח בהליך כזה או אחר. בין אם מדובר על התנגדות לתכנית בניה או על פלישות שכבר נעשו, חשוב לקבל את הליווי הנדרש על מנת להגיע אל מיצוי הזכויות שלך

הסגת גבול בין שכנים | סכסוך גבולות בין שכנים | גבול מגרש בין שכנים | גובה גדר הפרדה בין שכנים | גדר הפרדה בין מגרשים שכנים

עורך דין מקרקעין קולודני

על משרד עורך דין מקרקעין – קולודני ושות’

משרד עורך דין מקרקעין ונוטריון קולודני ושות’ נוסד בשנת 2007 וייצג עד היום מאות לקוחות פרטיים ועסקיים במגוון רחב של תיקים וסוגיות משפטיות כגון מכר דירה, רכישת דירה, סוגיות במקרקעין וכיו”ב. המשרד מצטיין במאבק ללא פשרות עבור לקוחותיו, ובשירות מסור ואישי עד השלמת המשימה.

המשרד מעניק שירותים משפטיים במגוון תחומים כולל ייצוג בעסקאות מקרקעין, מכר ורכישת דירה וכן שירותי נוטריון:

5/5
עורך דין
יצירת קשר

למשרד מגוון לקוחות מתחומים שונים, היכנסו להמלצות הלקוחות כדי להתרשם מדעתם על משרד עורכי דין קולודני.

תחומי עיסוק

מאמרים

יצירת קשר

חיפוש באתר

פתח צ'ט
1
שלום וברכה
שלום וברכה
אפשר לעזור?
Call Now Button