היתר לגובה בניין

במאמר זה נשתדל לתת לכם מידע מקיף אודות הוצאת היתר לתכנית בנייה כחוק וכדין וביניהם גם חוקים הנוגעים להיתר לגובה הבניין ומידע כללי מאת עורך דין מקרקעין ונדלן. אם אתם רוצים לסגור מרפסת, פרגולה או לפרוץ חלון בבית האם אפשר לעשות זאת ללא היתר לקווי בניין או שזה עלול להיחשב כעבירת בנייה? חשוב לדעת שכל שינוי במבנה דורש הוצאת רישיון בנייה.

הזכויות לעריכת שינויים הם לא דברים חדשים שהרשויות מתחילות לחשוב עליו בשעת הגשת הבקשה, הזכויות לשינויים נקבעות כבר בשעת התכנון של הנכס שלכם. וכשאתם מבקשים את ההיתר מהעירייה או הרשות המקומית נותר להם רק לבדוק אם הבקשה תואמת את התכנון שהופקד בעירייה בזמן הקמת הבניין. וגם התכנון לא נבנה על ריק, הוא צריך להיות תואם את תכנית המתאר הארצית שקובעת על כל קרקע למה היא מיועדת.

היתר לגובה בניין

בקשת היתר לממ"ד או היתרי בנייה בכלל מגישים לוועדה לתכנון ולבנייה שתחת הרשות המקומית. בין מסמכי הבקשה מופיעים כל הפרטים הנוגעים לבניין, אם זה תכנון אדריכלי וקונסטרוקטיבי ואם זה כל אנשי המקצוע המעורבים בתכנון, כגון יועצי החשמל ומערכת האינסטלציה, יועצי הנגישות וכמובן גם האדריכל והמהנדס.

כמו כן צריכים להיות מוגשים בין כל המסמכים גם אישורים שונים של גורמי מקצועיים כגון חברת החשמל שמאשרת שהתכנון של הבניין ואם את כל התקנות וההגבלות הנוגעות לבנייה בטווח של עמודי חשמל ועוד. וזאת בכדי לוודא שהבניין יהיה בטיחותי לשימוש ולדיור. כמו כן נבדקים גובה גלי הקרינה ועוד. אשר אחד מדיירי הבניין מעוניין לשנות משהו מהתכנון המקורי הוא עלול לסכן את כל הבניין אם לא יפעל על פי התוכניות המקוריות ולכן נדרש היתר לכל שינוי הנעשה בבניין, וזו גם הסיבה שגם תוספת של מרפסת דורשת הוצאת היתר למרפסת.

היתר לגובה בניין
היתר לגובה בניין

בקשת היתר לגובה בניין

באזורים שונים בארץ נדרשים המתכננים או היזמים להגיש בקשת היתר לגובה בניין מרשות שדות התעופה, הן כאמור לגבי גובה הבניין והן לגבי פרמטרים נוספים שיש להם השלכות על מטוסים ועל נמל התעופה. בקשה לרשות שדות התעופה ניתן להגיש באתר של משרד הרישוי בקשה לאישור של רשות שדות התעופה (רת"א) רק לאחר הגשת התוכנית לבשת היתר לוועדה המקומית לתכנון ובנייה.

לפני שמגישים בקשה לאישור רשות שדות התעופה צריך לדעת שרשות שדות התעופה אינה מספקת ייעוץ, כלומר אם התכנית לא תואמת את ההגבלות הקיימות סביב שדה התעופה היא לא תיתן חלופה אחרת אלא תחזיר למתכנן. לכן, בכדי למנוע עיכובים מיותרים עדיף להגיש להם תכנון מוכן וסופי עדיף עם כמה חלופות. אם אתם צריכים ייעוץ משפטי בעניין אתם מוזמנים לפנות אלינו, יש לנו ניסיון רב בטיפול בתיקים משפטיים הנוגעים להיתרי בנייה ובכללם בקשת היתר לגובה בניין.

הגשת היתר לגובה בניין

באופן כללי יש לדעת כי היתר בנייה והגשת היתר לגובה בניין הוא בעצם רישיון המאשר כי התכנון של המבנה עומד בכל חוקי התכנון והבנייה. האישור ניתן על ידי הוועדה המקומית לתכנון ובנייה, הקיימת בכל עיר ורשות מוניציפלית בישראל. רק לאחר אישור מפורש של ועדת התכנון והבינוי או במקרים מסוימים של רשות הרישוי יינתן היתר בנייה.

מעבר לכך שבאישור נלקחים בחשבון כל החוקים הנוגעים לתכנון ולבנייה, היתר בנייה גם עוקב אחר זכויות הבנייה שנקבעו בתב"ע (תוכנית בניין עיר) עבור השטח הספציפי שעליו מבוקשת תכנית הבנייה. כל בנייה של מבנה בישראל דרושה להגשת היתר לגובה בניין ולהיתר בנייה בכלל למעט מקרים מיוחדים שהחוק מתיר לבנות ללא היתר בנייה.

הגשת היתר לקווי בניין

ומה לגבי שיפוצים במבנה? במקרים מסוימים גם שיפוץ במבנה דורש היתר בנייה. במיוחד אם אתם רוצים לעשות תוספת בנייה שיוצאת מקווי הבניין. במקרה הזה יש צורך בהגשת היתר לקווי בניין. מי שמגיש את הבקשה להיתר בנייה הוא האדריכל שתכנן את השיפוץ או המהנדס (או הנדסאי) שאישר את השיפוץ. בתנאי שהם רשומים בפנקס המהנדסים.

במסמך הבקשה להיתרי בנייה חותמים עורך הבקשה, הקונסטרוקטור (מתכנן השלד), שאר המתכננים (אינסטלציה, חשמל וכו') וכן היזם. לפני הגשת הבקשה צריך עורך הבקשה להגיש מפת מדידה של המקום, בכדי לתת תמונה חזותית של המקום לפני השיפוץ. כך העירייה מקבלת בעצם תמונת מצב לגבי עצים שקיימים במקום (בכדי לוודא שלא מעלימים את העצים בין הגשת תכניות המדידה להגשת בקשת ההיתר…).

על כל שאלה משפטית לגבי היתר לגובה בניין או לגבי הגשת היתר לקווי בניין ולגבי היתרי בניין בכלל וכן ליווי של בקשת ההיתר אנחנו כאן בשבילכם. תאמו עמנו כבר עכשיו פגישת ייעוץ.

עורך דין מקרקעין קולודני

על משרד עורך דין מקרקעין – קולודני ושות’

משרד עורך דין מקרקעין ונוטריון קולודני ושות’ נוסד בשנת 2007 וייצג עד היום מאות לקוחות פרטיים ועסקיים במגוון רחב של תיקים וסוגיות משפטיות כגון מכר דירה, רכישת דירה, סוגיות במקרקעין וכיו”ב. המשרד מצטיין במאבק ללא פשרות עבור לקוחותיו, ובשירות מסור ואישי עד השלמת המשימה.

המשרד מעניק שירותים משפטיים במגוון תחומים כולל ייצוג בעסקאות מקרקעין, מכר ורכישת דירה וכן שירותי נוטריון:

5/5
עורך דין
יצירת קשר

למשרד מגוון לקוחות מתחומים שונים, היכנסו להמלצות הלקוחות כדי להתרשם מדעתם על משרד עורכי דין קולודני.

תחומי עיסוק

מאמרים

יצירת קשר

חיפוש באתר

פתח צ'ט
1
שלום וברכה
שלום וברכה
אפשר לעזור?
Call Now Button