עו"ד היתר לממ"ד

אם נמאס לכם לרוץ לחדר המדרגות כל פעם כשנשמעת אזעקה שמפלחת את השקט באמצע הלילה ואתם רואים את השכנים ממול שצריכים רק לטרוק בעוצמה את חלון הממ"ד ולהמשיך לישון… או שאולי נשחקתם כבר מהפאניקה שאתם נתקפים כל פעם כשאתם שומעים על רעידת אדמה בטורקיה או אף במיקום גיאוגרפי קרוב יותר… ואתם חוששים שבפעם הבאה זה יתרחש חלילה מתחת לחלון ביתכם…

ובקיצור אם אתם מעוניינים לבנות ממ"ד בביתכם, הסיפור מתחיל בהגשת בקשה להיתר בניה לממ"ד. רגע, אתם ודאי מתפלאים, מה עם התוכנית האדריכלית, מי מתכנן את הממ"ד, מי בודק אם זה תקני וכו'. אל דאגה, הכול נמצא כבר בתוך הדרישות של ההיתר. כשמגישים בקשה להוצאת היתר לממ"ד צריכים כבר להגיש שורה של מסמכים שמכסים את כול הדרישות, הטכניות והבטיחותיות.

באילו מקרים תצטרכו עו"ד היתר לממ"ד

מי שאמור לתת לכם את האישור, כמו כל בנייה בישראל, הלא היא הוועדה לתכנון ובנייה. את סדר השלבים של התהליך כולו תוכלו לקבל מאת העירייה או המועצה המקומית שאתם מתגוררים בשטחה, או באמצעות האדריכל.ית ששכרתם לשם התכנון והגשת הבקשה. האדריכל הוא האיש שאמור לדעת את כל התקנות / החוקים / התנאים הנדרשים לקבלת היתר בניה לממ"ד ובפרט אדריכל.ית המתמחה במיוחד בבניית ממ"דים (יש כאלה…).

במקרים מורכבים יותר תצטרכו להיעזר בעו"ד היתר לממ"ד שיוכל לעזור לכם ולעשות את המרב על מנת שלא תצטרכו לוותר על רעיון הממ"ד שלכם. כי מגיע לכם לחיות בשקט, בביטחון ובשלווה כמו כל שאר אזרחי מדינת ישראל. במקרים אלו אנו יכולים לייצג אתכם נאמנה בוועדות התכנון המקומיות או היכן שיידרש.

עו''ד היתר לממ"ד
בעזרת עו"ד היתר לממ"ד תקבלו את ההיתר יותר מהר

הפרוצדורה של הוצאת היתר לממ"ד ובכלל, לוקה בחסר

באופן כללי הנושא של הוצאות היתרי בנייה בישראל וכן הוצאת היתר לעוגנים זמניים בישראל לוקים בחסר. ומעבר לכך שהוא מלווה בביורוקרטיה רבה ועמוסה הוא גם לא כל כך ברור, גם לא לאנשי המקצוע בתחום. על אחת כמה וכמה לאנשים כמוכם – אזרחים פשוטים – שמעוניינים וזכאים לקבל את השירות בקלות המרבית ובכבוד הראוי לכל אזרח באשר הוא.

קבלת היתר לבניית ממ"ד בישראל הייתה עד לאחרונה כרוכה גם היא בקיום של תקנות רבות, הרבה אי הבנות וטרטור של לך ושוב. מה גם שאף בעניין התמחור – למי שרצה לצפות מראש ולתכנן את התקציב הנדרש – גם זה השתנה מאזור לרעהו ומפרויקט למשנהו. אגב, אם מדובר בפרויקט של התחדשות עירונית (תמ"א 38), הרי שהחברה האחראית על התמ"א היא אמורה אף לסדר ולרכז את כל נושא ההיתרים מול הגורמים הרלוונטיים וכך גם בהתנגדות לתמ"א 38.

הוצאת היתר לממ"ד
הנושא של הוצאת היתר לממ"ד היה מוזנח עד לאחרונה

מה נדרש כדי לקבל היתר בניה לממ"ד

חלק מאותה ביורוקרטיה המלווה את התכנון של בניית הממ"ד היא תקנות הבטיחות של פיקוד העורף, באשר לתכנון ובניית הממ"ד. כל עוד ומדובר בדרישה הגיונית ומצילה חיים הדבר מתקבל על הדעת. אולם כאשר ישנם סיבות אחרות לעיכוב מתן ההיתר הדבר עלול לגרום לכעסים מיותרים ולעוגמת נפש. לפעמים יספיק מכתב התרעה של עו"ד מקרקעין ולפעמים תידרש מעורבות מעט יותר גבוהה של עורך דין היתר לקווי בניין. יצוין כי כיום הדברים השתנו מעט לטובה.

לידיעה בעלמא, נרשום כאן חלק מתקנות הממ"ד: הקיר של הממ"ד חייב להיות עשוי מיציקה של בטון ושטחו של החדר מינימום 9 מטר מרובע בשטח הנטו, כלומר מלבד הקירות. בממ"ד חייבים להתקין צינור אוורור אחד כלפי פנים הבית וצינור אוורור אחד הפונה כלפי חוץ. כמו כן חובה להתקין בממ"ד דלת וחלון שעמידים בפני הדף והזכוכית מוגנת מפני רסיסים. וזה רק חלק מהרשימה…

היתר בניה לממ"ד
היתר בניה לממ"ד מה זה דורש

אם אתם מסתבכים בקבלת היתר לבניית ממ"ד פנו אלינו

מי שאמור לאשר את תקינות הממ"ד עוד בטרם יתקבל היתר הבנייה הוא פיקוד העורף. פיקוד העורף מאפשר כיום לבנות ממ"ד במסלול מהיר, תוך כדי הקלות מסוימות וזירוז קבלת היתר בנייה לבניית ממ"ד לבתים קיימים וזאת כחלק מהמאמץ של פיקוד העורף לצמצום הבתים בישראל אשר אינם ממוגנים כראוי.

במסגרת מאמץ זה ניתנות כיום הקלות למבקשי הוצאת היתר לממ"ד, הקלות המוכרות על ידי מנהל התכנון והמועצה הארצית לתכנון ובנייה. באמצעות יישום ההקלות אמור לוח הזמנים לקבלת ההיתר להתקצר באופן משמעותי לבתים אשר אין להם פתרון תקני למיגון בביתם הקיים. ההקלות אמורות, על פי פיקוד העורף, לקצר את התהליך מממוצע של שנה לממוצע של כחצי שנה לכל היותר. אם אתם בכל זאת נתקלים בקשיים באשר לקבלת היתר לבניית ממ"ד פנו אלינו – למשרד עו"ד היתר לממ"ד – כבר עכשיו ונעזור לכם לקבל את ההיתר בהקדם האפשרי.

קוראי המאמר התעניינו גם בעו"ד היתר לבריכה.

היתר לבניית ממ"ד
אנו נעזור לכם לקבלת היתר לבניית ממ"ד
עורך דין מקרקעין קולודני

על משרד עורך דין מקרקעין – קולודני ושות’

משרד עורך דין מקרקעין ונוטריון קולודני ושות’ נוסד בשנת 2007 וייצג עד היום מאות לקוחות פרטיים ועסקיים במגוון רחב של תיקים וסוגיות משפטיות כגון מכר דירה, רכישת דירה, סוגיות במקרקעין וכיו”ב. המשרד מצטיין במאבק ללא פשרות עבור לקוחותיו, ובשירות מסור ואישי עד השלמת המשימה.

המשרד מעניק שירותים משפטיים במגוון תחומים כולל ייצוג בעסקאות מקרקעין, מכר ורכישת דירה וכן שירותי נוטריון:

5/5
עורך דין
יצירת קשר

למשרד מגוון לקוחות מתחומים שונים, היכנסו להמלצות הלקוחות כדי להתרשם מדעתם על משרד עורכי דין קולודני.

תחומי עיסוק

מאמרים

יצירת קשר

חיפוש באתר

פתח צ'ט
1
שלום וברכה
שלום וברכה
אפשר לעזור?
Call Now Button