בקשת התנגדות להקלה

בכל הקשור להיתרי בנייה במדינת ישראל, אם זה לשם דיור ואם למטרה אחרת, יש להגיש את הבקשה למחלקה לרישוי והיתר בנייה בעירייה המקומית, אולם אם מדובר בתוכנית של מינהל התכנון צריך להגיש את הבקשה ברמת הפקידות של מינהל התכנון. כמו כן מי שרוצה להגיש התנגדות לתוכנית של מינהל התכנון צריך להגיש את הבקשה למינהל התכנון כמובן. אם מדובר בבקשה להקלה או בבקשת התנגדות להקלה הוא צריך להגיש את הבקשה לוועדת התכנון והבנייה.

בקשת התנגדות להקלה

כל מי שמרגיש את עצמו נפגע מתוכנית שמקודמת על ידי מינהל התכנון יכול להגיש את הבקשה ואף יותר מכך – הוא יכול להגיש אותה באופן מקוון באופן עצמאי או באמצעות עורך דינו. את ההתנגדות ניתן להגיש תוך 60 יום מיום פרסום התוכנית, אולם יש תכניות שמינהל התכנון מאריך את אפשרות הגשת ההתנגדות עד ל-3 חודשים.

לבקשה להתנגדות למינהל התכנון צריך לצרף פירוט של הנימוקים של המגיש או את מי שהוא מייצג, שבו הוא נדרש להסביר למה בעצם הוא מתנגד לתוכנית. כדי לדעת איזה נימוקים תקפים להתנגדות ואיך מגישים קובץ של פרטי התנגדות מומלץ להתייעץ עם עורך דין התנגדות להיתר ממשרד עו"ד מקרקעין מומחה. כמו כן, בדרך כלל אנו נזהיר את הלקוח שלנו מפני פרסום דברים אישיים על גבי קובץ ההתנגדות משום שבדרך כלל הוא מתפרסם באתר האינטרנט של מינהל התכנון והוא גלוי לציבור לעיון בפרטיו.

לבקשת ההתנגדות צריך לצרף גם תצהיר עו"ד התנגדות לתכנית המאשר את אמיתות טענות ההתנגדות ואם הבקשה מוגשת באמצעות עורך דין צריך גם לצרף ייפוי כוח שמייפה את כוחו של עורך הדין לייצג את המתנגד.

בקשת התנגדות להקלה
אנו נעזור לכם בעריכת בקשת התנגדות להקלה

התנגדות להקלה תצהיר שדרוש להגיש

מי שרואה את עצמו נפגע מתוכנית בנייה שמובאת לאישור, זכאי להגיש את התנגדותו לתוכנית. וכן מי שמרגיש נפגע מבקשה להקלה עליו להגיש התנגדות להקלה תצהיר. את ההתנגדות להקלה יש להגיש תוך חודשיים מעת פרסום התוכנית. לאחר הגשת ההתנגדות יתקיים דיון בוועדת התכנון ובנייה בהשתתפות הצדדים בעלי העניין. חשוב לדעת כי הגשת התנגדות זו אינה כרוכה באגרה כלשהי ולכן גם אם עורך דין ינסה לגבות מכם אגרה על הגשת בקשה דעו שאין צורך לשלם (מלבד שכר הטרחה לעורך דין עצמו).

המידע הרלוונטי לעניין זה מובא בהרחבה בסעיפים 100 עד 108 בחוק התכנון והבנייה. אם ועדת התכנון והבנייה דוחה את ההתנגדות ישנה אפשרות להגיש ערר, אולם לעומת הגשת ההתנגדות הראשונית, ערר זה כבר כן כרוך בתשלום אגרה. התנגדות לתוכנית או התנגדות להקלה תצהיר יכולה להיות מוגשת הן לוועדת התכנון המקומית והן לוועדה המחוזית והן לוועדה הארצית, כל עוד מדובר בתוכנית שהופקדה בוועדה זו.

הדברים הנ"ל אמורים באופן כללי, בכדי שתדעו כי בכל אופן בו אתם חשים נפגעים מתוכנית כזו או אחרת אתם רשאים להגיש התנגדות. אולם כעת נלך צעד אחד אחורה למי שמעוניין להבין מעט את הרקע לדברים – כאשר אי מי במדינת ישראל מעונין לבנות במגרש כלשהו הוא חייב להגיש תכניות להיתר בנייה.

התנגדות להקלה תצהיר
בהתנגדות להקלה צריך להגיש תצהיר עם נימוק מתקבל

הגשת התנגדות להקלה – מי יכול להגיש

היה והתוכניות אינן מנוגדות למה שמתוכנן בתב"ע (תכנית בניין עיר) לגבי תשתיות, שטחים מיועדים לשטחים ציבוריים ועוד, הבקשה להיתר תתקבל לאחר שתיבחן עמידתו בתנאי הסף לקבלת היתר בנייה, בזמן קצר יחסית למי שמבקש הקלה. מה זה הקלה? אם התוכנית לא תואמת את התב"ע הוא צריך להגיש בקשה להקלה.

כאשר אדם מגיש בקשה להקלה לגבי מגרש מסוים הוא חייב על פי חוק לפרסם את דבר בקשת ההקלה במקום גלוי ובולט במגרש אודות בקשתו וכן בעיתונות המקומית, על מנת שכל מי שחש נפגע מההקלה המתוכננת יוכל לערוך הגשת התנגדות להקלה, וזאת כמובן בתוספת נימוקים מבוססים, הגיוניים וענייניים.

בנוסף לשלט שהוא אמור לפרסם במגרש ולמודעה בעיתונות נדרש המגיש גם לשלוח מכתבים רשומים לבעלי מגרשים סמוכים למגרש שעליו הוא מבקש את ההקלה. אלו שרואים את עצמם נפגעים מההקלה יכולים להגיש הגשת התנגדות להקלה תוך 14 יום מעת פרסום ההקלות על ידי מגיש הבקשה. את כל המסמכים של ההתנגדות מצרפים לתיק לשם עיון הוועדה לתכנון ובנייה. לאחר מכן מפרסמת הוועדה את החלטתה לאישור או אי אישור הבקשה. אתם מוזמנים לקבוע אתנו פגישה לייעוץ מורחב ופרטני בהתאם למקרה הספציפי שלכם לגבי בקשת התנגדות להקלה או בקשת התנגדות לקווי בניין וכדומה.

הגשת התנגדות להקלה
הגשת התנגדות להקלה – כל מי שחש נפגע יכול להגיש?
עורך דין מקרקעין קולודני

על משרד עורך דין מקרקעין – קולודני ושות’

משרד עורך דין מקרקעין ונוטריון קולודני ושות’ נוסד בשנת 2007 וייצג עד היום מאות לקוחות פרטיים ועסקיים במגוון רחב של תיקים וסוגיות משפטיות כגון מכר דירה, רכישת דירה, סוגיות במקרקעין וכיו”ב. המשרד מצטיין במאבק ללא פשרות עבור לקוחותיו, ובשירות מסור ואישי עד השלמת המשימה.

המשרד מעניק שירותים משפטיים במגוון תחומים כולל ייצוג בעסקאות מקרקעין, מכר ורכישת דירה וכן שירותי נוטריון:

5/5
עורך דין
יצירת קשר

למשרד מגוון לקוחות מתחומים שונים, היכנסו להמלצות הלקוחות כדי להתרשם מדעתם על משרד עורכי דין קולודני.

תחומי עיסוק

מאמרים

יצירת קשר

חיפוש באתר

פתח צ'ט
1
שלום וברכה
שלום וברכה
אפשר לעזור?
Call Now Button