עורך דין מכירת דירה

מה תפקידו של עורך דין מכירת דירה, שכר עורך דין מכירת דירה מה המחיר משקף, מה מעלה סימן שאלה אצל עורכי דין מכירת דירה. התשובות במאמר שלפניכם.

תפקידו של עורך דין מכירת דירה והקשר לשכר הטרחה

עורכי דין מכירת דירה מטפלים בכל הפרוצדורה הקשורה במכירת וקניית דירה, הן דירת קבלן (כולל אחריות קבלן על נזילות) והן דירה יד שתיים, הן לגבי בדיקות לפני רכישת דירה ובכלל כל מה שקשור למקרקעין. שכר עורך דין מכירת דירה משקף את אחריותו של עורך הדין שתפקידו הוא להגן על הלקוח שלו מפני הפסד ונזק כספי או מפני בעיות משפטיות העלולות לצוץ בעת המכירה. עורך דין מכירת דירה מחיר שלו לא כולל את קניית הדירה השנייה של המוכר, שהרי לאחר שימכור את שלו הוא יצטרך לקנות דירה חדשה (אם לא מדובר בהשקעה). אולם בדרך כלל אפשר לעשות דיל עם עורך דין מכירת דירה ולשלם לו פחות על העסקה הכפולה.

עורך דין מכירת דירה
עורך דין מכירת דירה

מה כולל שכר עורך דין מכירת דירה

כדי להגן על הלקוח, עורכי דין מכירת דירה בודקים אם יש בעיה משפטית למכור את הדירה (אם ישנם הערות אזהרה, עיקולים וכדומה), וכן את התכנית האדריכלית המקורית של הדייר – המוכר. לאחר הבדיקות ינסח עורך הדין חוזה מאוזן לשני הצדדים (לאחר מכן, אכיפת חוזה מכר מקרקעין היא לא פחות חשובה) ובעיקר סעיפים שבאים לשמור על הלקוח שלו מסיבוכים משפטיים. ולבסוף הוא יצטרך לדאוג לרישום הנכס בלשכת המקרקעין וכן ברישום המשכנתא ועל כל העבודה הזו הוא גובה שכר עורך דין מכירת דירה. עורך דין מומחה בנדל"ן מלווה את הלקוח עד הסוף – עד שהוא נכנס לדירה, ורואה שהכול תקין.

שכר עורך דין מכירת דירה
שכר עורך דין מכירת דירה

עורך דין מכירת דירה מחיר שמשקף את העבודה

כאמור, עורך דין מכירת דירה מחיר משקף את העבודה שלו, אשר עומד על כ-1% משווי העסקה (תלוי בפרטי העסקה). בעניין המחיר, ישנם עורכי דין משני צדדי המתרס, יש שכר טרחה עורך דין מכירת דירה שגובה את שכרו אך אינו מספק את העבודה, ויש עורך דין מכירת דירה מסור שעושה הרבה מעבר לעבודה המוגדרת שלו. היזהרו מהסוג הראשון של עורכי הדין והיו ערניים, במקרים קיצוניים ניתן להעביר את התיק לעורך דין זכויות בניה או אחר, אין הרבה מקרים שכאלו אבל צריך לדעת שזה אפשרי.

ישנם מקרים שבהם הגיוני לגבות יותר שכר טרחה, כגון אם מדובר במכירת משק חקלאי, או קרקעות בבעלות משותפת או בבעלות של חברה ציבורית. שכר הטרחה במקרים אלו יכול להיות יותר מכפול מעסקה רגילה, כל מקרה שכזה נידון לגופו.

עורך דין מכירת דירה מחיר
עורך דין מכירת דירה מחיר

עורכי דין מכירת דירה – ממה להיזהר?

בכל מקרה יש להיזהר מעורכי דין מכירת דירה מתחילים שגובים שכר נמוך משום שאינם בעלי ניסיון. שכר עורך דין מכירת דירה שהוא נמוך מדי אמור להדליק נורה אדומה, כי כפי שאמרנו לעיל שכר הטרחה משקף את עבודתו של עורך הדין, ולפעמים זה מעט מדי, אם ברצונכם שעורך הדין יעבוד בשבילכם הוא צריך לקבל את מלוא התשלום שלו. בקיצור, עורך דין מכירת דירה מחיר נמוך הוא ככל הנראה עורך דין מתחיל שאינו יודע להעריך נכונה את זמן עבודתו ואת הטרחה הכרוכה בעבודה זו. או שהוא מנסה לכבוש את השוק בדרכים עקלקלות, שזה כבר יותר גרוע.

המסקנה היא שבכל מקרה מומלץ להתרחק מעורך דין מכירת דירה הגובה שכר טרחה נמוך מדי, שכן לא רק שהוא עלול לא לעשות את עבודתו נאמנה אלא גם לעשות לכם יותר נזק מתועלת. כמו שבתיקון נזילה בצינור ביוב משותף לוקחים בעל ניסיון כך גם במכירת דירה לוקחים עורך דין תכנון ובניה ירושלים מומחה ובעל ניסיון!

עורכי דין מכירת דירה
עורכי דין מכירת דירה
עורך דין מקרקעין קולודני

על משרד עורך דין מקרקעין – קולודני ושות’

משרד עורך דין מקרקעין ונוטריון קולודני ושות’ נוסד בשנת 2007 וייצג עד היום מאות לקוחות פרטיים ועסקיים במגוון רחב של תיקים וסוגיות משפטיות כגון מכר דירה, רכישת דירה, סוגיות במקרקעין וכיו”ב. המשרד מצטיין במאבק ללא פשרות עבור לקוחותיו, ובשירות מסור ואישי עד השלמת המשימה.

המשרד מעניק שירותים משפטיים במגוון תחומים כולל ייצוג בעסקאות מקרקעין, מכר ורכישת דירה וכן שירותי נוטריון:

5/5
עורך דין
יצירת קשר

למשרד מגוון לקוחות מתחומים שונים, היכנסו להמלצות הלקוחות כדי להתרשם מדעתם על משרד עורכי דין קולודני.

תחומי עיסוק

מאמרים

יצירת קשר

חיפוש באתר

פתח צ'ט
1
שלום וברכה
שלום וברכה
אפשר לעזור?
Call Now Button