סוגיות שונות במיסוי מקרקעין

ישנם סוגיות רבות במיסוי המקרקעין שאינן ידועות לרוב מי שזה רלוונטי לגביהם. כמו כן, ידוע הוא שבמדינת ישראל, כמו בכל מדינה מתוקנת אסור להעלים מס, אולם מה שפחות מפורסם הוא שתכנון מס הוא פעולה מותרת על פי חוק. תכנון מס יכול להיעשות באמצעות רואה חשבון, ובמקרה הספציפי של מיסוי המקרקעין אפשר להיעזר בעורכי דין מקרקעין מומחים שיכולים לכוון אתכם לתכנון נכון ולשלם כמה שפחות מס, בהתאם למצב הנכס או המגרש שלכם.

בכל שלב אתם מוזמנים להתייעץ אתנו לגבי תכנון של מיסוי מקרקעין. סוגיות נוספות שאנו עוסקים בהן במסגרת דיני המקרקעין שהמשרד שלנו מתמחה הן: הלבנת הון בעסקאות מקרקעין, העלמת מס, קבלת דבר במרמה, שוחד ועוד. ובפרטיות זה אומר גם הורשה של נדל"ן, התנגדות לפרוייקט תמא 38 ועוד.

סוגיות שונות במיסוי מקרקעין

הרבה מאוד אנשים במדינת ישראל משקיעים במקרקעין. והכוונה היא גם להשקעה בדירה עצמית למגורים. מדובר בהשקעה מאוד נפוצה בישראל. כל נכס מקרקעין שמוכרים, נדרשים המוכרים לשלם מס שבח על השבחת הקרקע בכל התקופה של השנים שהקרקע או הנכס היו ברשותו של המוכר.

בדירת מגורים במקרים מסוימים יש פטור ממס שבח. אולם חשוב לדעת כי כשמדובר בבנייה לא חוקית או תוספת של בנייה לא חוקית, רשות המיסים נוטה להתייחס לכך כאל דירה שאינה למגורים ולא תיתן פטור ממס זה למוכר הקרקע. כמו כן בהורשת נכס או הענקת מתנה של נכס, יש מקרים שרשות המיסים תחמיר לגבי המס של נכס זה. פרטי החוק הם רבים ולכן יהיה זה פחות אפקטיבי לצטט כאן את כל ההסתעפויות של החוק. בכדי שתקבלו מענה מושלם תוכלו להתייעץ אתנו ללא כל התחייבות.

סוגיות במיסוי מקרקעין
עוסקים בכל הסוגיות במיסוי מקרקעין, נדל"ן, יזמות ועוד

מדיני נדל"ן, יזמות, ניהול פרויקטים, השבחת נכסים עד השמאות

אנו עוסקים כמעט מדי יום בדיני נדל"ן, יזמות, ניהול פרויקטים, דיירים סרבנים, נימוקי התנגדות לתמ"א והשבחת נכסים. וכן במה שהפך לאחרונה לטרנד – רכישת נכס כהשקעה להפקת רווחים ולחיות בכבוד בגיל הפרישה. בנושא זה ישנן סוגיות מיסוי רבות שההבדל בין תכנון נכון לבין קנייה ללא תכנון מס הוא הבדל של עשרות ואולי מאות אלפי ₪. אנחנו מעניקים ייעוץ מקצועי בכל הנוגע לתכנון מס במקרקעין ובכל סוגי השקעות הנדל"ן. גם בתחום המשכנתאות מעורבים ענייני מיסוי מקרקעין שונים וגם שם אנו מעניקים ייעוץ מקצועי ואיכותי. אולם מעל כל זאת, הנושא הכי בוער בתחום הוא השמאות.

תכנון מס מקצועי יחסוך לכם כסף רב

השמאי ועורך הדין של הלקוח נמצאים לכאורה בשני צדדי המתרס. עורך הדין מייצג את הלקוח ואילו השמאי את הבנקים ואת המדינה שהיא בעלת אינטרס להפיק מהנכס מיסים גבוהים. המצב האופטימלי הוא לפתור את הדברים ולהביא לידי כך שהלקוח ישלם כמה שפחות מיסים. סוגיה נוספת בדיני המקרקעין היא סוגיית המס המוגדל שנקבע ב-2015 לגבי רכישת דירה שאינה דירה יחידה, כלומר שאינה משמשת למגורים. בעניין זה, חוק מיסוי ומקרקעין (שבח ורכישה) תיקון מספר 81 והוראת שעה, התשע"ה – 2015 קובע כי מס הרכישה לדירה שנייה יהיה גבוה משיעור המס שמשלמים עבור דירה יחידה שמשמשת למגורים (או לכיסוי של דמי שכירות למגורים במקום אחר). גם בסוגיה זו כמו בכל ענייני המיסוי, תכנון נכון של המס יחסוך לכם כסף רב.

יש לנו ניסיון רב בסוגיות מיסוי מקרקעין, אם יש לכם שאלה התייעצו עמנו כבר עכשיו. נשמח לשרת אתכם בכל ענייני המקרקעין והמפקח על רישום מקרקעין.

עורך דין מקרקעין קולודני

על משרד עורך דין מקרקעין – קולודני ושות’

משרד עורך דין מקרקעין ונוטריון קולודני ושות’ נוסד בשנת 2007 וייצג עד היום מאות לקוחות פרטיים ועסקיים במגוון רחב של תיקים וסוגיות משפטיות כגון מכר דירה, רכישת דירה, סוגיות במקרקעין וכיו”ב. המשרד מצטיין במאבק ללא פשרות עבור לקוחותיו, ובשירות מסור ואישי עד השלמת המשימה.

המשרד מעניק שירותים משפטיים במגוון תחומים כולל ייצוג בעסקאות מקרקעין, מכר ורכישת דירה וכן שירותי נוטריון:

5/5
עורך דין
יצירת קשר

למשרד מגוון לקוחות מתחומים שונים, היכנסו להמלצות הלקוחות כדי להתרשם מדעתם על משרד עורכי דין קולודני.

תחומי עיסוק

מאמרים

יצירת קשר

חיפוש באתר

פתח צ'ט
1
שלום וברכה
שלום וברכה
אפשר לעזור?
Call Now Button