חוק המכר דירות

חלום של אנשים רבים הנו לקנות דירה משלהם. אך על פי חוק המכר דירות הדבר איננו קל או פשוט. בדיוק בגלל זה בעת קניית דירה עורך דין נדל"ן נכון וטוב הינו העוזר הכי טוב אותו ניתן לבקש. יש לזכור כי גם בעבור עורך דין רכישת דירה הינו תהליך חשוב ולא פשוט.

עומדים בפניי קניית דירה? ברכותינו! אבל שנייה לפני שאתם מתפנים לתכנן את דירת חלומותיכם, כדאי שתרימו טלפון לעורך דין מקרקעין שיסייע לכם בתהליך הרכישה. עורך הדין יכיר את הבדיקות החשובות וידע לנסח הסכם מכר שיטיב עם הלקוח שלו ככל האפשר.

תחום המקרקעין דורש בקיאות בהמון פרטים, לכן חשוב לוודא שעורך הדין שלכם מגיע מעולם המקרקעין כדי להבטיח שליטה מלאה בכל הדקויות של חוזה המכר. דבר נוסף ולא פחות חשוב הוא הניסיון של עורך הדין בתחום.

עורך דין רכישת דירה
עורך דין רכישת דירה

חוק המכר דירות

חוק מכר (דירות) התשל"ג 1973, הוא חוק המעגן את אחריות הקבלן על דירות חדשות שבנה. מטרת החוק היא להגן על רוכשי דירה חדשה מבנייה רשלנית, בנייה המיושמת בניגוד לתכנית הנכס, או בחריגה מתקנות הבנייה והבטיחות. על פי רוב, מומלץ להתייעץ עם עורך דין לענייני בנייה בכל הנוגע לכתוב בחוק.

חוק מכר דירות מחייב, למשל, לצרף מפרט לחוזה מכירת הנכס. בנוסף, הוא גם מגדיר את משך האחריות של הקבלן על ליקויי בנייה מסוגים שונים, כמו גם אחריות הקבלן בכל הנוגע לחללים המשותפים בבניין אותו בנה. אגב, ככל שמדובר על ליקויי בניה עו"ד מקרקעין מומחה ומנוסה יכול לסייע בפתרונות יצירתיים.

על פי סעיפי החוק השונים, התקופה הנקראת "תקופת בדק" היא בין שנה אחת לשבע שנים מהמכירה, על פי הליקוי שהתגלה. עבור שקיעת מרצפות או התקלפות של חיפויים פנימיים, למשל, תקופת הבדק היא 3 שנים. ישנם מרכיבים בדירה שהאחריות עליהם היא מעל 7 שנים ועד 10 שנים.

חוק המכר דירות
חוק המכר דירות

קניית דירה עורך דין

אם נודה על האמת, קניית דירה היא אחת העסקאות הכי חשובות, אם לא הכי חשובה (בלי להלחיץ כמובן) שתעשו בחיים שלכם, ובניגוד לעסקאות אחרות כמו הסכם שכירות בהן שימוש בעורך דין מקרקעין הוא בגדר המלצה, כשמדובר בקניית דירה, עורך דין מקרקעין הוא חלק בלתי נפרד מהתהליך.

כמו כן, כשמדובר על רכישה של נכס נדל"ן, כמו דירה, בית פרטי (צמוד קרקע) או אפילו קרקע בלבד, מיקום הדירה משנה מבחינת מספר אלמנטים חשובים. עורך דין מקרקעין בתל אביב או בירושלים יערוך הסכם מכר שונה מאשר עורך דין מקרקעין באיזור צפון הארץ, או באילת.

עורך דין מקרקעין ילווה אתכם בזמן חתימת החוזה ויוודא שאתם חותמים על המסמכים הנכונים, בהתאם למה שסיכמתם מראש. בנוסף, הוא יסייע גם לאחר החתימה על החוזה וידווח על העסקה למשרד מיסוי מקרקעין.

עורך הדין גם יבדוק שנרשמה אזהרה בטאבו לטובתכם. לא ניכנס לכל המשמעויות של הסעיף, אבל בפשטות, מדובר בהתחייבות כתובה שתגן עליכם מפני מהלכים חד צדדיים של המוכר – כמו ביצוע עסקאות שנוגעות לנכס ללא ידיעתכם, או גרוע מזה, ביצוע עסקאות במקביל עם קונים פוטנציאליים נוספים.

קניית דירה עורך דין
קניית דירה עורך דין

עורך דין רכישת דירה

בעסקת רכישת דירה, ישנן בדיקות אשר עורך דין מקרקעין מנוסה ידע לבצע עבורכם בצורה המיטבית. בין הבדיקות שיבצע עורך הדין הן בדיקות כגון:

חריגות בנייה

פרגולות שלא כדין או מחסן ללא היתר בנייה הם רק חלק מחריגות בנייה שיכולות לגרום לצרות בעתיד כמו אי קבלת משכנתא, גרירת קנסות, ואפילו עלולות להקשות עליכם למכור את הנכס בעתיד

אחת הדרכים להקדים תרופה למכה היא באמצעות עורך דין שיפיק עבורכם מסמכים כדי לוודא שלא קיימות חריגות בנייה, תוספות בנייה לא חוקית או התרעות על מבנה מסוכן.

מי מוכר את הדירה?

לכאורה זה די מובן מאליו שמי שמציג את עצמו כמוכר הדירה הוא גם הבעלים בטאבו. אז זהו, שלפעמים זה קצת יותר מסובך. מקרים כמו ילד שמוכר את הנכס עבור אבא שלו, או סיטואציות בהן רשומים שני בעלים על הדירה (כמו זוגות גרושים) יכולים ליצור לא מעט בלבול.

בדיוק בשביל זה, עוד בשלבים המקדימים של התהליך עורך הדין יבדוק עבורכם את זהות בעל הנכס באמצעות הפקת נסח טאבו שהוא מעין תעודת הזהות של הנכס בו מופיעים פרטיו של בעל הדירה. במקרים של דירות שלא רשומות בטאבו, ניתן לבדוק את זהות בעל הנכס באמצעות רשם המשכונות.

חנייה

חנייה צמודה היא משאלת ליבו של כל מי שהתגורר אי פעם בעיר, והרבה פעמים המוכר של הדירה הפוטנציאלית שלנו גם יציג לנו חנייה בסמוך לדירה. אבל כדאי לדעת שגם אם המוכר שלכם מחנה בה באופן קבוע, זה ממש לא מחייב שהחנייה היא חלק מהדירה.

כדי שהחנייה תיחשב כחלק מהדירה עליה להיות רשומה בטאבו, וגם את הפרט הזה יוכל לברר עבורכם עורך הדין באמצעות נסח הטאבו או בתשריט בית משותף שהוא מסמך משלים.

מוזמנים לעקוב אחר עמוד הפייסבוק שלנו

עורך דין מקרקעין קולודני

על משרד עורך דין מקרקעין – קולודני ושות’

משרד עורך דין מקרקעין ונוטריון קולודני ושות’ נוסד בשנת 2007 וייצג עד היום מאות לקוחות פרטיים ועסקיים במגוון רחב של תיקים וסוגיות משפטיות כגון מכר דירה, רכישת דירה, סוגיות במקרקעין וכיו”ב. המשרד מצטיין במאבק ללא פשרות עבור לקוחותיו, ובשירות מסור ואישי עד השלמת המשימה.

המשרד מעניק שירותים משפטיים במגוון תחומים כולל ייצוג בעסקאות מקרקעין, מכר ורכישת דירה וכן שירותי נוטריון:

5/5
עורך דין
יצירת קשר

למשרד מגוון לקוחות מתחומים שונים, היכנסו להמלצות הלקוחות כדי להתרשם מדעתם על משרד עורכי דין קולודני.

תחומי עיסוק

מאמרים

יצירת קשר

חיפוש באתר

פתח צ'ט
1
שלום וברכה
שלום וברכה
אפשר לעזור?
Call Now Button