זיכרון דברים בעסקת מקרקעין

עסקאות מקרקעין הן מורכבות מעצם טבען, וככאלה הן מעוררות שאלות משפטיות רבות. שאלות שגוררות התלבטויות וספקות אצל כל צד ולעתים הן מתבררות לאחר מעשה כהרות גורל מבחינת הרווח או ההפסד מהעסקה ומצריכות התייעצות עם עו"ד תכנון ובניה. במאמר זה אנו רוצים לספק מידע על זיכרון הדברים.

זיכרון דברים בעסקת מקרקעין: האם גם אתם מתלבטים אם לחתום על זיכרון דברים?

בעידן של תשואה נמוכה מפיקדונות בנק, אנשים רבים פונים היום לאפיק ההשקעה בנדל"ן, במקום לשים את הכסף מ'תחת לבלטות' קונים עם הכסף בלטות… אולם לרוב, יש כמה התלבטויות משפטיות שמעסיקות את המשקיעים, שמצידם רוצים להוציא את המקסימום מההשקעה הכספית ה'לא קטנה' שלהם. אחת מהם היא ההתלבטות לגבי חתימה על זיכרון דברים בין הצדדים. זה נשמע לכם מוכר? האם גם אתם עומדים לפני השקעה נדלנית ומתלבטים לגבי חתימה על זיכרון דברים? המשיכו לקרוא ואולי תקבלו תשובות להתלבטות שלכם. על 3 המשמעויות המרכזיות של חתימה על זיכרון הדברים – במאמר שלפניכם.

מוזמנים לקרוא, ליישם ולשתף.

זיכרון דברים בעסקת מקרקעין
אל תמהרו לחתום על זיכרון דברים בעסקת מקרקעין

3 משמעויות של חתימה על זיכרון הדברים

האם גם אתם מתלבטים אם לחתום על זיכרון דברים, והאם הוא מחייב משפטית או שמדובר במסמך המיועד רק לתת לכם את זכות הראשונים בקרקע או בנכס הנדל"ני? תשובה: למסמך זיכרון דברים שבו מצורפים פרטי הנכס, מחירו וחתימות הצדדים לעסקה, יש 3 משמעויות:

  1. לזיכרון הדברים יש סמכות משפטית כמעט כמו של החוזה. הסיבה היא שבמסמך שכזה ניכרת גמירות דעתם של שני הצדדים ורצונם לסיים את העסקה, אלא שהיא באה לתת מרווח להשלים את פרטי העסקה וסעיפי החוזה. המשמעות היא שהעסקה לא יכולה להתבטל בגלל סיבה חיצונית שאינה קשורה לניסוח סעיפי החוזה.
  2. משמעות נוספת לתוקף של זיכרון הדברים היא שלעניין המיסוי מחשבים את החיוב והריביות מעת החתימה על זיכרון הדברים. (ישנם מצבים שהעיתוי של זיכרון הדברים מביא להוצאה של עשרות אלפי ₪ ויותר, למשל לגבי מס רכישה שסכומה מתעדכן מדי שנה לפי המדד – אם קניתם נכס בתחילת שנה ואת זיכרון הדברים חתמתם בסוף השנה שקדמה לה, במקרה זה, גם אם יעלו את הסכום המינימלי שמחייב תשלום מס רכישה, אם אתם תהיו בדיוק בטווח שבין הפרש הסכומים המחייבים, אתם תחויבו לפי השנה הקודמת, למרות שהחוזה נחתם לאחר מכן).
  3. משמעות נוספת ישנה לעובדה שחתימת זיכרון הדברים יש לה תוקף. והיא העובדה שבמקרים מסוימים הדבר מחייב תשלום על התיווך גם אם העסקה לא יצאה בסוף לפועל, מכיוון שזה נחשב להשלמת עסקה לכל דבר ועניין.

אי לכך מומלץ לא למהר לחתום על זיכרון דברים ועדיף לא לעשות זאת ללא ליווי או לפחות ייעוץ משפטי מקצועי.

לסיכומם של זיכרון דברים

בעידן שאנשים רבים פונים לאפיק ההשקעה בנדל"ן, יש כמה התלבטויות משפטיות שמעסיקות את המשקיעים, למשל ההתלבטות לגבי חתימה או ביטול זיכרון דברים. וכמו שיכולתם ללמוד מהמאמר, המשמעות היא שלא תמיד ניתן לבטל את העסקה, שהיא יכולה לפעמים לחייב בעשרות אלפי ₪ וכן שהיא עלולה לחייב בדמי תיווך. כדי שהעסקה תתנהל כסדרה כבר מהרגע הראשון, חשוב להתייעץ עם עו"ד מקרקעין עוד בשלב הראשון של הסיכומים בעל פה, לפני חתימה על זיכרון דברים.

עכשיו תורכם, עד עכשיו הצגנו בפניכם 3 משמעויות של משקיעי נדל"ן שחותמים על זיכרון דברים. עכשיו הבמה כולה שלכם. הצעד הבא שלכם לעסקה מוצלחת לקבוע אצלנו תור לפגישת ייעוץ.

כמשרד עורך דין מקרקעין אנו עוסקים גם בבניה לא חוקית למי פונים ובעניין נוסח מכתב התנגדות לתמ"א 38.

 

עורך דין מקרקעין קולודני

על משרד עורך דין מקרקעין – קולודני ושות’

משרד עורך דין מקרקעין ונוטריון קולודני ושות’ נוסד בשנת 2007 וייצג עד היום מאות לקוחות פרטיים ועסקיים במגוון רחב של תיקים וסוגיות משפטיות כגון מכר דירה, רכישת דירה, סוגיות במקרקעין וכיו”ב. המשרד מצטיין במאבק ללא פשרות עבור לקוחותיו, ובשירות מסור ואישי עד השלמת המשימה.

המשרד מעניק שירותים משפטיים במגוון תחומים כולל ייצוג בעסקאות מקרקעין, מכר ורכישת דירה וכן שירותי נוטריון:

5/5
עורך דין
יצירת קשר

למשרד מגוון לקוחות מתחומים שונים, היכנסו להמלצות הלקוחות כדי להתרשם מדעתם על משרד עורכי דין קולודני.

תחומי עיסוק

מאמרים

יצירת קשר

חיפוש באתר

פתח צ'ט
1
שלום וברכה
שלום וברכה
אפשר לעזור?
Call Now Button