סלילת כביש ללא היתר – כיצד להילחם בדרך שמוקמת באופן פיראטי

כביש שנסלל ללא היתר בניה
כביש שנסלל ללא היתר בניה

דרך פיראטית עפ"י רוב שלא עפ"י דין ותוכנית, הדרך מיועדת לאפשר או להסיט תנועה כדי לתת פתרון לבעיה או לקדם אינטרס מסויים והכל ללא הליך תכנון יקר וארוך. דרכים פיראטיות נפרצות, מטבע הדברים, באזור הכפריים והפחות בנויים של הארץ. הקושי הבסיסי בהתמודדות עם דרך כזו, הינה עצם העובדה שהיא לא מצויה בהליך תכנוני ועל כן אין אפשרות להגיש לה התנגדות .

דרך פיראטית יכולה, להיסלל על ידי ועד מושב, שמעוניין להסיט את התנועה ממרכז המושב, אל דרך עוקפת, אן תושבי הרחבת מושב המעוניינים ליצור להם קיצור דרך מן הכביש הראשי אל בתיהם, בכדי  לחסוך זמן ודרך נסיעה.

סלילת כביש ללא אישור
סלילת כביש ללא אישור

דרך פיראטית אינה דורשת מסלול תכנון וביצוע סטטוטורי שהוא מטבעו יקר, איטי וסבוך ובעיקר לא ודאי: אין צורך בהזמנת תכנון מפורט של הדרך, בברור בעלויות, בקבלת אישורים, בהפקדה במוסדות התכנון להתנגדות, עררים לבתי משפט, אין צורך בסלילה על פי תקן, ביצוע מצעים מהודקים, ביצוע שולי כביש, ניקוזים וכיו"ב. כל שנדרש הוא טרקטוריסט, וכמה משאיות עם מצע כורכר .

הדרך הפיראטית עפ"י רוב תפרץ בין לילה ובכך תקבע עובדה בשטח. בכדי להיאבק בה ראשית יש להיאבק בבעלי האינטרס בפריצת הדרך. גופי האכיפה במועצות "יתקשו" לראות את הדרך, מאחר והם מצווים על ידי ראשי הרשות להעלים עין בטובת בעלי אינטרסים.

ההלכה לעניין דרכים פיראטיות נקבעה בבג"ץ 10/00 עיריית רעננה נ' המפקחת על התעבורה מחוזות ת"א והמרכז, נו(1) 739 (2001)‏ מפי כב' הש' נאור, שם נדונה בהרחבה הסוגיה.

בעתמ (ת"א) 1032/08 ‏ חבצלת השרון נ' מועצה אזורית עמק חפר קבע כב' הש' רוזן דברים המהווים תמרור בעצירת הדרך הפיראטית:

סלילת כביש ללא היתר
סלילת כביש ללא היתר

" מוחוור בעליל, השלמה עם מבנה לא חוקי, כמו גם, עם כביש לא חוקי – פוגעת בשלטון החוק ובמראית פני הצדק. מבנה לא חוקי, המוקם על ידי אזרח, דינו להיות מוחרב ומסולק מן העולם. עצם בנייתו ועמידתו על יסודותיו של מבנה לא חוקי, אומרת – "לא דין ולא דיין". הדברים מקבלים משנה הבלטה, כשמדובר בכביש הנמצא בחסות רשויות המדינה. המדינה היא הראשונה החייבת בשמירת החוק. מדינה ורשויותיה לא יוכלו להתקיים ולהתנהל ללא שמירה דווקנית של החוק. דיני התכנון נועדו מעצם ברייתם השליט עקרונות של סדר ציבורי. שימוש בקרקע או בדרך באופן בלתי חוקי, יש בו כדי לקעקע מושגי יסוד של שלטון חוק. בד בבד, לפעול כנגד אינטרס הציבור……שלטון חוק אינו יכול להתיר שימוש בדרך שנבנתה ללא היתר חוקי, דרך בלתי חוקית."

לאחרונה ניתנה החלטה בעניין דרך פיראטית להרחבת מושב מזור  ערר (ועדות ערר – תכנון ובנייה מרכז) 1005-07-20 שרה שיין 11 נוספים נ' הוועדה המקומית לתכנון ובניה חבל מודיעין  ע"י כב' היו"ר עו"ד רונית אלפר, בה נתקבלה החלטה על סגירה לאלתר של דרך פיראטית שנפרצה והוכשרה ע"י המ.מ. בהסתר. המסלול היעיל הינו עתירה מהירה לבית המשפט, שיורה לגופי התכנון והאכיפה לאכוף את הדין בתחומן. מסלול זה עשוי להביא לסגירת הדרך הפיראטית על אתר.

משרדנו מטפל בכל המקרים של:

  • תביעה סלילת כבישים פיראטיים
  • סלילת כבישים פיראטיים
  • סלילת כביש ללא היתר
  • סלילת כביש ליד שטח פרטי
  • כביש אספלט שנסלל ללא היתר
  • סלילת כביש ללא אישור
  • סלילת דרך ללא אישור
  • סלילת דרך בלא אישור
  • סלילת דרך חירום ללא היתר
  • סלילת כביש בשטח פרטי
  • כביש שנסלל ללא היתר בניה
  • כביש שנסלל ללא היתר
  • סלילת דרך ללא אישור תושב
  • סלילת דרך בלא אישור תושב
  • סלילת כביש ללא אישור אדם

לקריאת כתבה בנושא שפורסמה בגלובס – לחצו כאן

עורך דין מקרקעין קולודני

על משרד עורך דין מקרקעין – קולודני ושות’

משרד עורך דין מקרקעין ונוטריון קולודני ושות’ נוסד בשנת 2007 וייצג עד היום מאות לקוחות פרטיים ועסקיים במגוון רחב של תיקים וסוגיות משפטיות כגון מכר דירה, רכישת דירה, סוגיות במקרקעין וכיו”ב. המשרד מצטיין במאבק ללא פשרות עבור לקוחותיו, ובשירות מסור ואישי עד השלמת המשימה.

המשרד מעניק שירותים משפטיים במגוון תחומים כולל ייצוג בעסקאות מקרקעין, מכר ורכישת דירה וכן שירותי נוטריון:

5/5
עורך דין
יצירת קשר

למשרד מגוון לקוחות מתחומים שונים, היכנסו להמלצות הלקוחות כדי להתרשם מדעתם על משרד עורכי דין קולודני.

תחומי עיסוק

מאמרים

יצירת קשר

חיפוש באתר

פתח צ'ט
1
שלום וברכה
שלום וברכה
אפשר לעזור?
Call Now Button