תביעת ליקויי בניה

תביעת ליקויי בניה היא תביעה נפוצה ומוכרות בתחום הנדל"ן. לצערנו לא פעם מגיעה תביעת ליקויי בנייה בבית חדש או תביעה נגד קבלן על ליקויי בניה בדירה שנקנתה על הניר. מה חשוב לדעת בנושא תביעות נגד קבלנים והאם כדאי ובאילו מצבים להגיש תביעות ליקויי בניה

תביעת ליקויי בניה

תביעת ליקויי בניה
תביעה נגד קבלן על ליקויי בניה

אם בכוונתך להגיש תביעת ליקויי בניה יש לוודא שהקבלן הוא האחראי הרלוונטי היחידי ולראות האם ישנן עילות לתביעה נגד גורמים נוספים או שהוא אכן הנתבע היחיד.  ניתן להגיש תביעה נגד קבלנים עקב סיבות ובעילות שונות ביניהן שוני וחוסר התאמה אל המפרט, ליקויים בבניה,  איחור ברישום הבית או דירה ועוד.

מעבר לבירור המשפטי שיש לעשות בהמשך לנושא האם יש עוד נתבע מלבד הקבלן והאם הוא הנכון לתביעה זו? יש לראות האם יש סיבה מספקת ועילה לתביעה נגדו ולא פעם ישנה עילה לתביעה גם נגד עורך הדין שלו – לא פעם ישנה עילה לתבוע גם את עו"ד שייצג אותך בהתקשרות עם הקבלן ויכול להיות במצבים מסוימים כי לא הגן כראוי על זכויותיך

תביעות ליקויי בניה – תביעות נגד קבלנים מתי ומתי לא?

הרבה רוכשים מגישים תביעות בלי לבדוק האם ישנה עילה מספקת וחבל. מדובר על זמן וכסף המתבזבזים ולכן ישנה חשיבות לעבור בדיקה אצל עו"ד ליקויי בניה המתמקצע בכך ולבדוק האם שווה להיכנס להליך שכזה, ומהם הסיכויים העומדים בפניך. ביצוע בדיקה מעמיקה תקל ותחסוך לך זמן ומאמץ. נועם קולודני עורך דין סכסוכי שכנים ותביעות נדל"ן עם זמינות גבוהה וניסיון וותק בתחום לאורך שנים

תביעת ליקויי בנייה – תביעה נגד קבלן על ליקויי בניה

תביעה נגד קבלן על ליקויי בניה
תביעות נגד קבלנים

חשוב טרם הגשת תביעות נגד קבלנים לבדוק היטב את נושא ההתחייבויות של עו"ד המעורבים, גם של רוכשי הבית או הדירה וגם את עו"ד הקבלן. יכול למשל להיות מצב שבו התחייב בחוזה המכר עורך הדין של הקבלן לבצע את רישום הדירה על שמם של הרוכשים עד יעד זמן מסוים ולא עשה זאת ולכן הדירה לא נרשמה במועד שסוכם, גם במצב זה ישנה אפשרות מאוד גדולה שלרוכש יש עילה תביעה נגד הקבלן אך גם כנגד עורך דינו של הקבלן.

לא פעם לא נקבע בהסכם המכר השלכות מפורטות למצב בו יש איחור במסירת הדירה, ובמצב בו מוצא עצמו הרוכש מתעכב עם הכניסה לנכס החדש עקב דירה נמסרה באיחור, יכול להיות כי יש לרוכשי דירה זו עילה לתביעה ישירה גם נגד העורך דין של הקבלן וגם תביעות קבלנים ישירות מול הקבלן. יש לבדוק אם עורך הדין התרשל בתפקידו לוודא כי יש בהסכם המכר סנקציה או סכום פיצוי שעל הרוכש לקבל במצב של איחור במסירה.

כאשר יש פער בין שהובטח לבין מה שקיבל הרוכש בפועל אין ספק שזוהי עילה להגיש תביעת ליקויי בניה בעקבות חוסר התאמה למפרט, כמו גם תביעות נגד קבלנים על ליקויים מסוגים שונים. לא פעם מוגשת תביעה עקב מצב בו הובטחה דירה עם חניה או בגודל מסוים והתקבלה דירה בלי חניה או בגודל אחר וכדומה.

לסיכום בנושא תביעות נגד קבלן על ליקויי בניה

תביעת ליקויי בנייה
תביעת ליקויי בניה

עו"ד נכסים – תביעת ליקויי בניה היא נפוצה ומוכרת בתחום הנדל"ן למרות התביעות הרבות ולרוב ההצלחה בתביעות אלו חשוב לוודא כי ישנה עילה מספקת. לא פעם רוכשים מוצאים את עצמם מחכי בכמיהה לביתם החדש ולפעמים ההמתנה נמדדת בשנים.

מי שחווה זאת מכיר את תחושת האכזבה העמוקה כאשר נכנסים אל הבית החדש לו חיכיתם כל כך הרבה זמן ומגלים כי הרצפה היא בצבע שונה ממה שהזמנתם, או שישנה רטיבות או בעיות חשמל, אין ספור ליקויים נמצאים יום יום ומתגלים בבדיקות או לאורך זמן מה מרגע קבלת הנכס ולפני קבלתו. חשוב לשים לב כי הזמן הטוב ביותר לאתר תקלה הוא לפני אכלוס הנכס ולכן יש חשיבות לפנות בהקדם אל עו"ד הילווה אתכם בעניין עוד לפני כניסתכם.

שימו לב כי אין צורך לחכות למצב בו אתם חושדים כי ישנם ליקויים כאלו ואחרים ולהפך, חשוב לצאת מנקודת הנחה שישנם ולטפל בנושא בהקדם על מנת להיות עם היד העליונה במצב זה. לא פעם משאננות רוכשים מוצאים עצמם משלמים על טעויות של הקבלן או של עורכי הדין או גם וגם

עורך דין חברה

תביעת ליקויי בניה | תביעת ליקויי בנייה | תביעה נגד קבלן על ליקויי בניה | תביעות נגד קבלנים | תביעות ליקויי בניה

 

 

עורך דין מקרקעין קולודני

על משרד עורך דין מקרקעין – קולודני ושות’

משרד עורך דין מקרקעין ונוטריון קולודני ושות’ נוסד בשנת 2007 וייצג עד היום מאות לקוחות פרטיים ועסקיים במגוון רחב של תיקים וסוגיות משפטיות כגון מכר דירה, רכישת דירה, סוגיות במקרקעין וכיו”ב. המשרד מצטיין במאבק ללא פשרות עבור לקוחותיו, ובשירות מסור ואישי עד השלמת המשימה.

המשרד מעניק שירותים משפטיים במגוון תחומים כולל ייצוג בעסקאות מקרקעין, מכר ורכישת דירה וכן שירותי נוטריון:

5/5
עורך דין
יצירת קשר

למשרד מגוון לקוחות מתחומים שונים, היכנסו להמלצות הלקוחות כדי להתרשם מדעתם על משרד עורכי דין קולודני.

תחומי עיסוק

מאמרים

יצירת קשר

חיפוש באתר

פתח צ'ט
1
שלום וברכה
שלום וברכה
אפשר לעזור?
Call Now Button