קונים דירה יד 2

קניית דירה היא לא דבר של מה בכך. מדובר בעסקה רצינית שסכום לא מבוטל נוטל בה חלק. ולכן יש צורך לעשות זאת בצורה שקולה ומחושבת ולשכור את שירותיו של עורך דין נדלן מומחה ומנוסה שילווה את העסקה מא' עד ת'. כיום אין כמעט מי שקונה בית ללא עזרה של עורך דין מקצועי. הבאנו לכם מידע לגבי מה שצריך לברר לפני החתימה על החוזה, עוד בטרם יהיו בינכם למוכר יחסי אינטראקציה – לפני שתהיו 'מחותנים', כי אחר כך יהיה הרבה יותר קשה להיפרד מהחבילה. למידע נוסף המשיכו לקריאת המאמר.

קונים דירה יד 2? קבלו 3 פרטים חשובים שיש לברר בטרם חתימה על חוזה, כדי למנוע בעיות בעתיד

עקב איטיות בבניית דירות חדשות בישראל יותר ויותר אנשים פונים לשוק הדירות יד שנייה אך לפעמים העסקה מסתבכת והם מפסידים כסף רק בגלל שלא ביררו כמה דברים לפני כן.

נשמע מוכר? האם גם אתם עומדים כרגע בפני חתימה על חוזה של דירה יד שנייה?

על 3 פרטים חשובים שיש לברר בטרם חתימה על חוזה, כדי למנוע בעיות בעתיד – במאמר שלפניכם.

מוזמנים לקרוא, ליישם ולשתף.

המדריך לעסקת מקרקעין ונדל"ן
המדריך לעסקת מקרקעין ונדל"ן

צעד ראשון הוא בדיקת הרישום על שמו של מי שמצהיר על עצמו כבעל הנכס כלומר המוכר

יש לבדוק אם הוא אכן בעל הנכס החוקי. וכן יש לבדוק אם אין על הנכס שעבודים, עיקולים או צווי מניעה.

הסבר: בדיקה זו היא בסיסית, היות שהיו מקרים מעולם, שהתברר שה'מוכר' התחזה ובעצם אינו הבעלים האמיתיים של הבית. מיותר לציין שברוב המקרים כגון אלו, שם הקונה את מעותיו על קרן הצבי. כלומר סביר להניח שהתשלום הראשוני ששילם עבור הדירה, לא יחזור אליו וכמובן שגם התמורה לכסף. וגם אם כן, זה יהיה לאחר מאבק משפטי ארוך וממושך.

צעד שני: צריך לבדוק האם ישנם בדירה חריגות בנייה

הסבר: חריגות בנייה בדירה יש להם כמה השפעות. הן לגבי הוצאת משכנתא (לא רק שתקבלו מימון על סכום נמוך יותר, אלא שישנם בנקים שלא נותנים כלל משכנתא לבית שיש בו חריגות). הן לגבי ירידת ערך הדירה כשתרצו למכור הלאה, והן לגבי קנסות, מס שבח וייקור הארנונה החודשית במידה שהדבר יתגלה על ידי הרשויות.

צעד שלישי: בדיקת חוזה הרכישה

הסבר: חוזה הרכישה בינכם לבין המוכר הוא הדבר העקרוני ביותר של כל העסקה. והוא הבסיס לכל ויכוח שעלול להתפת

ח בעתיד סביב העסקה. לכן אתם צריכים עורך דין מומחה מטעמכם שיעמוד לצדכם בעת חתימת החוזה. רק לשם דוגמא על חשיבות המעקב והליווי המשפטי לפני אישור נוסח החוזה נניח שהמוכר רוצה להשית עליכם קנס גבוה על כל יום איחור בתשלום, לכם, סעיף זה ייראה כעת לא כל כך קריטי, כי אולי יש לכם כבר את המשכנתא וכדומה, אולם עורך דין מנוסה יודע עד כמה איחור של יום או יומיים במסירת התשלום הוא שכיח. עורך דין כזה לא ייתן ללקוח שלו להסכים לקנס מן הסוג הזה. לכן ליווי של עורך דין תכנון ובנייה עוד בטרם חתימת החוזה היא קריטית.

לסיכומו של דבר

עקב איטיות בבניית דירות חדשות בישראל יותר ויותר אנשים פונים לשוק הדירות יד שנייה אך לפעמים העסקה מסתבכת והם מפסידים כסף רק בגלל שלא ביררו כמה דברים לפני כן.

וכמו שיכולתם ללמוד מהמאמר, כדי שהקנייה לא תסתבך, חשוב לבדוק את זכויות המוכר בדירה, לבדוק אם יש עיקולים על הדירה, אם ישנם חריגות בנייה ושהחוזה לא יהיה מוטה לרעתכם.

הצעד הבא שלכם לרכישת דירה בהצלחה

היא לתאם פגישת ייעוץ כבר עכשיו.

משרדנו עוסק גם בהתנגדות מוצדקת לתמ"א 38, התנגדות להיתר בניה, בניית מרפסת התנגדות ובכל ענייני המקרקעין.

עורך דין מקרקעין קולודני

על משרד עורך דין מקרקעין – קולודני ושות’

משרד עורך דין מקרקעין ונוטריון קולודני ושות’ נוסד בשנת 2007 וייצג עד היום מאות לקוחות פרטיים ועסקיים במגוון רחב של תיקים וסוגיות משפטיות כגון מכר דירה, רכישת דירה, סוגיות במקרקעין וכיו”ב. המשרד מצטיין במאבק ללא פשרות עבור לקוחותיו, ובשירות מסור ואישי עד השלמת המשימה.

המשרד מעניק שירותים משפטיים במגוון תחומים כולל ייצוג בעסקאות מקרקעין, מכר ורכישת דירה וכן שירותי נוטריון:

5/5
עורך דין
יצירת קשר

למשרד מגוון לקוחות מתחומים שונים, היכנסו להמלצות הלקוחות כדי להתרשם מדעתם על משרד עורכי דין קולודני.

תחומי עיסוק

מאמרים

יצירת קשר

חיפוש באתר

פתח צ'ט
1
שלום וברכה
שלום וברכה
אפשר לעזור?
Call Now Button