רישום הבית בפנקס המקרקעין

הבית שלכם שבו אתם מתגוררים שייך באמת לכם? אתם בטח חושבים לעצמכם – בטח! מה השאלה? אבל דעו לכם כי אם הבית לא רשום בפנקס המקרקעין של מדינת ישראל, הבית לא באמת שלכם. שכן באופן עקרוני, כל עוד הבית לא רשום על שמכם, יכול מישהו אחר (היזם וכו') למכור או לשעבד את הבית לגורם שלישי כלשהו ללא ידיעתכם. וכל עוד לא רשמתם את הנכס אין החוזה או כל מסמך אחר מהווה הוכחה לבעלותכם על הבית וגם לא תוכלו להגיש על הרחבת מרפסת התנגדות. אז מה הסיבה שאנשים רבים כל כך אינם רושמים את הבית שלהם בפנקס המקרקעין?

רישום הבית בפנקס המקרקעין – האם זה בשבילך? האם נראה לך שתצליח.י לעשות זאת בעצמך?

בעלי דירות רבים בישראל אינם רושמים את הדירה שלהם בפנקס המקרקעין גם לאחר זמן רב שהם מתגוררים בבית. האם גם אתם מתגוררים בבית שעדיין אינו רשום בפנקס המקרקעין כחוק? על 3 סיבות מרכזיות שבגללן בעלי דירות אינם יכולים לרשום את הדירות שלהם בפנקס המקרקעין ואיך מטפלים בבעיות אלו בהצלחה – במאמר שלפניכם.

מוזמנים לקרוא, ליישם ולשתף.

רישום הבית בפנקס המקרקעין
רישום הבית בפנקס המקרקעין כדי שלא יוכלו לערער

הפרצלציה

הסיבה הראשונה היא שעדיין לא הסתיים תהליך הפרצלציה באזור מיקום הדירה. תהליך הפרצלציה הוא תהליך בו מוענק לאזור הדירה מספר גוש וחלקה. סיבה זו יכולה להתקיים באזור של שכונה חדשה וכדומה. השאלה היא, אם נראה לכם שתוכלו לטפל בעצמכם בתהליכי הפרצלציה, או שאולי עדיף למסור את העבודה למומחים לעניין?

רישום הבית המשותף

סיבה אפשרית נוספת לעיכוב ברישום היא שהיזם עדיין לא סיים לטפל ברישום הבית המשותף, כלומר הבניין החדש עדיין לא רשום ואם כך אז כמובן שכל עוד הבניין עדיין לא מוכר לרשויות, גם בית בבניין לא ניתן לרשום. ושוב נשאלת השאלה האם נראה לכם שתוכלו לטפל בעצמכם בעניין? או שמומלץ גם כאן להיעזר בבעלי מקצוע?

רישום העברת הבעלות

סיבה אפשרית שלישית היא שגם אם הפרצלציה והרישום של הבית המשותף נרשם, עדיין ייתכן שהיזם לא סיים לטפל בתהליך רישום הבעלות שלכם על הבית. סיבה זו עלולה להיגרר על פני שנים אם לא יהיה מישהו עם שיניים שייאבק עבור הדיירים על כך. אז גם כאן נשאל כפי ששאלנו בסיבות הקודמות – האם נראה לכם שתוכלו לטפל בעניין בעצמכם?

את התשובה ודאי הבנתם מבין השורות – בכל הבעיות הנ"ל, תמיד מומלץ מאוד לשכור את שירותיו של עו"ד מקרקעין מומחה שיילחם עבורכם עד שהדירה תהייה רשומה על שמכם ואף אחד לא יוכל להטיל ספק בבעלותכם על הבית.

סיכום ומסקנה

לסיכום, בעלי דירות רבים בישראל אינם רושמים את הדירה שלהם בפנקס המקרקעין. מה הסיבות ומה ניתן לעשות? כמו שיכולתם ללמוד מהמאמר, כדי שהדירה תהייה רשומה כדת וכדין על תהליך הפרצלציה להיות מושלם, וכן על היזם לטפל במהרה בעניים רישום הבית המשותף וכן ברישום הבית על שמכם, וכדי שזה יקרה חשוב להיות מלווה בעורך דין ליקויי בניה מומחה שיטפל בענייני הרישום עד שיוודא את הרישום בפנקס ושאף אחד לא יוכל לערער על בעלותכם.

הצעד הבא שלכם להצלחה ברישום הבית בפנקס המקרקעין הוא להרים טלפון אלינו לשיחת ייעוץ ולבדוק מה אנו יכולים לעזור לכם בעניין.

אהבתם? שתפו את המאמר עם חברים. רוצים לקבל מאתנו עוד הרבה טיפים מועילים, עצות שוות והדרכה מעשית בדיני המקרקעין והרישום? כנסו למאמרים הרבים באתרנו בנושאי מקרקעין שונים כגון: בעניין מכתב התנגדות להיתר בניה וכן דוגמא למכתב התנגדות לתמ"א 38 ועוד, או הרימו טלפון ותאמו שיחת ייעוץ.

עורך דין מקרקעין קולודני

על משרד עורך דין מקרקעין – קולודני ושות’

משרד עורך דין מקרקעין ונוטריון קולודני ושות’ נוסד בשנת 2007 וייצג עד היום מאות לקוחות פרטיים ועסקיים במגוון רחב של תיקים וסוגיות משפטיות כגון מכר דירה, רכישת דירה, סוגיות במקרקעין וכיו”ב. המשרד מצטיין במאבק ללא פשרות עבור לקוחותיו, ובשירות מסור ואישי עד השלמת המשימה.

המשרד מעניק שירותים משפטיים במגוון תחומים כולל ייצוג בעסקאות מקרקעין, מכר ורכישת דירה וכן שירותי נוטריון:

5/5
עורך דין
יצירת קשר

למשרד מגוון לקוחות מתחומים שונים, היכנסו להמלצות הלקוחות כדי להתרשם מדעתם על משרד עורכי דין קולודני.

תחומי עיסוק

מאמרים

יצירת קשר

חיפוש באתר

פתח צ'ט
1
שלום וברכה
שלום וברכה
אפשר לעזור?
Call Now Button