עיכוב רישום בית משותף במרשם המקרקעין

עיכוב רישום בית משותף במרשם המקרקעין
עיכוב רישום בית משותף במרשם המקרקעין

רישום בעלות במקרקעין היא הפעולה שמעגנת את הזכויות הקנייניות של רוכשים בנכס. ככלל, עסקת מקרקעין סופה להיגמר ברישום. לצערנו אנו שומעים בשנים האחרונות על עורכי דין רבים המתרשלים ולא מסדירים את רישום המקרקעין. כך משאירים אותם עורכי דין את לקוחותיהם במצב בו הם העבירו את כל התמורה אך לא עיגנו את זכות על הנכס. כיום, המספר הגבוהה ביותר תביעות רשלנות של עורכי דין קשורות לעסקאות מקרקעין (כ-20% מכלל התביעות) כאשר מספר גבוהה מתביעות אלה קשורות לרשלנות ברישום הנכס בטאבו. לכן, כשאתם בוחרים עו"ד לרישום הדירה חשוב לבחור עורך דין אמין ומסודר.

להלן, כמה סיבות נפוצות לעיכוב רישום בית משותף ברשם המקרקעין:

תוכניות איחוד וחלוקה מחדש (פרצלציה) 

במסגרת תוכניות לאיחוד וחלוקת מגרשים שמבצעות רשויות, מתבצע תהליך בו הרשות מאחדת חלקות שונות על מנת לחלקן מחדש במסגרת התוכנית. במהלך התהליך, ישנה תקופה (עשויה להיות ימים, חודשים ואף למעלה מכך) בה הרישום בשטח "מוקפא" כך שלא ניתן לבצע רישום בפועל במרשם המקרקעין. במקרים לא מעטים  קרה כי רוכשים ששילמו את מיטב כספן גילו כי הנכס אותו קנו טרם סיים את תהליכי הפרצלציה ובכך "נתקעו" ללא היכולת להשלים את רישומם. במקרים מסוימים חוסר האפשרות לרישום, המעגנת את הזכות הקניינית של הרוכשים על הקרקע נמשכה במשך שנים ואף חסמה בפועל את אפשרותם למכור את הנכס.

קשיים בירוקרטים – עיכוב רישום בית משותף
קשיים בירוקרטים – עיכוב רישום בית משותף

קשיים בירוקרטים

הסיבה נפוצה שברוב המקרים הסיבה העיקרית שבגללה מתעכב רישום על נכס היא עיכובים ברשות הרושמת. בשל כך חשוב להקפיד על הליכי רישום מסודרים ולוודא כי הבקשה לרישום אכן התקבלה ובוצעה ברשות לרישום מקרקעין.

עיכובים שנובעים מהרוכשים

סיבות נפוצות לעיכוב רישום בית משותף ברשם המקרקעין
סיבות נפוצות לעיכוב רישום בית משותף ברשם המקרקעין

עיכובים של הרוכשים יכולים מסיבות מגוונות (למשל הסדרת תשלום מס או חלוקת רכוש). המלצתנו היא להימנע כמה שיותר מעיכובים וככל שהדבר נוגע אליכם, לזרז את הליכי הרישום ככל שניתן.

עיכובים שנובעים מהמוכרים

עיכוב הרישום גם הוא יכול לנבוע משלל סיבות כמו הסדרת צווי ירושה במקרים בהם מדובר בדירה שנמכרה לאחר פטירת קרוב משפחה, הסדרת רישום על ידי קבלן ועוד. לכן, חשוב כי עורך הדין המייצג את הרוכשים "יהיה עם היד על הדופק" ויוודא כי המכשולים להסדרת הרישום מוסרים במהירות האפשרית. המצב המסוכן הוא כאשר הרוכשים עובר להתגורר בנכס אותו רכשו והדבר לא מוסדר ברישום. בתקופה זו עלולה להיווצר "שאננות" בקרב הקונים ועורכי הדין באופן שמוביל להתרשלות וחוסר רישום מצידם. מניסיוננו הרב בתחום זה השלב בו מרבית תקלות הרישום מצד עורכי הדין מתרחשות.

חובות מס שבח וחובות לרשות המקומית

חובות מס שבח וחובות לרשות המקומית
חובות מס שבח וחובות לרשות המקומית

הסדרת התשלום מול הרשויות המקומית הן תהליך שלוקח זמן. אחת הסיבות היא ההמתנה לרשות המקומית על מנת שזו תסדיר את סוגיית המיסוי, דבר אשר במקרים מסוימים עלול לקחת זמן. יתרה מזו, כאשר רוכשי הדירה מעוניינים להתדיין עם הרשות הממסה על גובה השומה שהתקבלה (וראוי לציין כי משרדנו מטפל בבקשות מסוג זה בהצלחה יתרה). גם כאן, אנו ממליצים להיות עם "יד על הדופק" ולוודא מהי סיבת העיכוב וכיצד ניתן לפעול את העיכובים הצצים מרשויות המס.

משרד קולודני ושות' טיפל במאות עסקאות מכר ורישום של מאות דירות במסירות ויעילות. אנו מקפידים על שירות יעיל, אמין וללא תקלות.

ללווי עסקת מקרקעין ורישום נכס בלשכת הרישום למקרקעין פנו אלינו עוד היום ונסייע לכם.

עורך דין מקרקעין קולודני

על משרד עורך דין מקרקעין – קולודני ושות’

משרד עורך דין מקרקעין ונוטריון קולודני ושות’ נוסד בשנת 2007 וייצג עד היום מאות לקוחות פרטיים ועסקיים במגוון רחב של תיקים וסוגיות משפטיות כגון מכר דירה, רכישת דירה, סוגיות במקרקעין וכיו”ב. המשרד מצטיין במאבק ללא פשרות עבור לקוחותיו, ובשירות מסור ואישי עד השלמת המשימה.

המשרד מעניק שירותים משפטיים במגוון תחומים כולל ייצוג בעסקאות מקרקעין, מכר ורכישת דירה וכן שירותי נוטריון:

5/5
עורך דין
יצירת קשר

למשרד מגוון לקוחות מתחומים שונים, היכנסו להמלצות הלקוחות כדי להתרשם מדעתם על משרד עורכי דין קולודני.

תחומי עיסוק

מאמרים

יצירת קשר

חיפוש באתר

פתח צ'ט
1
שלום וברכה
שלום וברכה
אפשר לעזור?
Call Now Button