עורך דין בתחום התכנון והבנייה

כדי לעסוק בדיני תכנון ובנייה צריך ניסיון בתחום, צריך להבין איך מגישים בקשה לוועדת התכנון והבנייה ואיך מגישים ערעור. במילים אחרות, צריך פרקטיקה בשטח. לא מספיק שיודעים את החומר התיאורטי לעומת תחומי משפט רבים אחרים שבהם זה כן מתאפשר. אנו מייצגים לקוחות פרטיים ועסקיים בתחומי התכנון והבנייה.

דיני התכנון והבנייה יכולים להיות משיקים לתחומים רבים, כמו למשל דיני מקרקעין, רכישת דירות, מכירת דירות (בעיקר מול דירות קבלן), דיני חוזים, תאגידים, שותפות עסקית, הוצאה לפועל, פשיטת רגל, סכסוכים עסקיים, גישור ובוררות, דיני ירושה וצוואה, מיסוי מקרקעין, פיקוח על המקרקעין, חקלאות ועוד. אנו מטפלים הן בהיבט האזרחי והן בהיבט המנהלי בכל הקשור לתכנון ובנייה כמו התנגדות להיתר בנייה, סרבן תמ"א, צווי הריסה, תב"ע, וועדות ערר, התחדשות עירונית, סכסוכים בין שכנים ועוד ועוד.

עורך דין בתחום התכנון והבנייה

כמשרד עו"ד מקרקעין העוסק בדיני תכנון ובנייה אנו בודקים קודם כל את תכניות הבנייה של הלקוח שפונה אלינו עם בעיה, ולפי זה אנו מגבשים את האסטרטגיה הנכונה שתנחה אותנו כיצד לפעול לאורך כל הדרך עד להשגת המטרות המוגדרות של הלקוח. לאחר מכן אנו מייצגים את הלקוח בהליכים מול ועדות התכנון הארציות או המקומיות.

אנו מייצגים לקוחות פרטיים ועסקיים, יזמים ובעלי קרקע בזוויות שונות של התכנון והבנייה. משרדנו הוא משרד עורך דין מוביל ובולט בדיני התכנון והבנייה. אנו מטפלים בתיקי התחדשות עירונית, תמ"א, פינוי בינוי, התנגדות להתחדשות עירונית. אנו מכירים ובקיאים היטב בכל החוקים הרלוונטיים ומתעדכנים כל העת בעדכוני החוק הדינמיים.

עורך דין בתחום התכנון והבנייה
עורך דין בתחום התכנון והבנייה עם ניסיון שייצג אותך נאמנה

מהיכן אנו, עורכי הדין, מקבלים ניסיון בתכנון ובנייה?

כאמור, הניסיון המקצועי כאן הוא קריטי, והוא אשר יכול לקבוע הצלחה או כישלון. ובכדי ליהנות משירותי עורך דין תכנון ובנייה ולהפיק את מירב התועלת משירותיו עליו להיות בעל ניסיון בכל הווריאציות של היזמות, קבוצות רכישה ועוד, כי בתיקים אלו אנו – עורכי הדין, עושים את טבילת האש. שירות מועיל בדיני תכנון ובנייה מצריך גם שיתוף פעולה עם קבלנים, מהנדסים, אדריכלים ועוסקים אחרים מתחום הבנייה, כמו מפקחי בנייה, שמאים ועוד.

אנו מייצגים רבות את העוסקים במלאכת הבנייה שנתקלים בעבודתם מדי יום כמעט עם המונחים – חריגות בנייה, זכויות בנייה, אכיפת תקנות התכנון הבנייה, בטיחות באתרי בנייה ועוד. החוק המרכזי שמגדיר את גבולות הגזרה של תחום זה הוא חוק התכנון והבנייה, תשכ"ה – 1965. החוק מגדיר את הסמכויות של חברי ועדות התכנון למיניהם ומי הגוף האמון על אישור תכניות הבנייה בישראל.

ועדות התכנון והבנייה – רקע בסיסי

ועדות התכנון והבנייה מחולקות ל-3 מדרגות סמכות. יש את ועדת התכנון הארצית, ועדת התכנון המחוזית וועדת התכנון המקומית. הועדה המקומית היא אשר אחראית דה פקטו על אישורי הבנייה בהתאם לתב"ע ולכל הנלווה, כגון עילה להתנגדות לתמ"א. כמו כן, בסמכות הועדה לאשר הקלות בנייה. הועדה המחוזית ממונה על תכניות המתאר המחוזיות, כמו כן היא אמורה לאשר בקשה לשינוי בתב"ע. הועדה המחוזית מחלקת את ישראל לששה חלקים כאשר כל חלק שייך למחוז אחר. המחוזות הן: מחוז תל אביב, מחוז ירושלים, מחוז המרכז, מחוז צפון, דרום וחיפה. ואילו הועדה הארצית אחראית על כל ענייני המתאר ותוכניות בניין עיר ברמה הלאומית. כמו כן הם מעורבים בחקיקות בענייני תכנון ובנייה. עד כאן בקצרה על ענייני ועדות התכנון והבנייה.

אם יש לכם שאלות בענייני תכנון ובנייה ובכלל בדיני מקרקעין אתם מוזמנים להתייעץ אתנו ללא התחייבות.

עורך דין מקרקעין קולודני

על משרד עורך דין מקרקעין – קולודני ושות’

משרד עורך דין מקרקעין ונוטריון קולודני ושות’ נוסד בשנת 2007 וייצג עד היום מאות לקוחות פרטיים ועסקיים במגוון רחב של תיקים וסוגיות משפטיות כגון מכר דירה, רכישת דירה, סוגיות במקרקעין וכיו”ב. המשרד מצטיין במאבק ללא פשרות עבור לקוחותיו, ובשירות מסור ואישי עד השלמת המשימה.

המשרד מעניק שירותים משפטיים במגוון תחומים כולל ייצוג בעסקאות מקרקעין, מכר ורכישת דירה וכן שירותי נוטריון:

5/5
עורך דין
יצירת קשר

למשרד מגוון לקוחות מתחומים שונים, היכנסו להמלצות הלקוחות כדי להתרשם מדעתם על משרד עורכי דין קולודני.

תחומי עיסוק

מאמרים

יצירת קשר

חיפוש באתר

פתח צ'ט
1
שלום וברכה
שלום וברכה
אפשר לעזור?
Call Now Button