ניהול הליכים בוועדות מחוזיות לתכנון

לוועדות התכנון והבנייה שבמחוזות השונים יש כמה וכמה סמכויות בעניין הבנייה. אחד מהסמכויות המשמעותיות היא הענקת היתר בנייה. כמו כן מוסמכת הוועדה להגדיר את תכנית המתאר של כל אזור במחוז שתחת סמכותו. בפועל, הוועדה גם מייעצת רבות למשרדי הממשלה בענייני תכנון ובנייה. מובן מאליו שלוועדה ישנה עמדת השפעה בצמתים חשובים במדינה.

ניהול הליכים בוועדות מחוזיות לתכנון ובנייה

אם אתם מעוניינים לגשת לתוכנית תמ"א 38 או פינוי בינוי או כל פרויקט דומה, לא משנה באיזה צד אתם – יזם, קבלן, דייר וכו' – אתם זקוקים לליווי משפטי שעלותו בפרויקט מזערי יחסית, אך השפעתו רבה ועוצמתית. בעיקר כאשר מדובר בעורך דין לענייני שכנים שהוא גם בעל קשרים פוריים בוועדות התכנון והבנייה השונות. הצעד הראשון בתוכנית תמ"א או בכל תוכנית בנייה, מבחינת הרגולטור לפחות, הוא היתר בנייה.

היתר זה כאמור, יינתן על ידי הוועדה לתכנון ובנייה (למעט מקרים פחות שכיחים, בהם הסמכות מועברת לגורם ממשלתי אחר). היתר הבנייה ניתן בהתאם למה שמגדירה תוכנית המתאר את השטח האמור. הוועדה בודקת האם תכנית המתאר מתירה סוג כזה של מבנה באזור זה (מבחינת ייעוד המבנה ומבחינת גובה המבנה, סגנון אדריכלי וכו').

ניהול הליכים בוועדות מחוזיות לתכנון
ניהול הליכים בוועדות מחוזיות לתכנון

אתכם גם לפני קבלת ההיתר…

בישראל, קבלת היתר בנייה הוא לא כל כך פשוט ומהיר כפי שזה נשמע. אם אתם מעוניינים להגיש בקשה להיתר בנייה באופן מושכל ובלי עיכובים מיותרים עליכם לגשת לכך מוכנים עם המידע הרלוונטי, ידיעת הנהלים ועוד. צריך גם לדעת מה השינויים האחרונים בתחום ולפעול על פיהם. כמו למשל לדעת איך להתנהל מול מערכות התכנון הזמין שהוקמו לאחרונה ברשויות המקומיות, בהתאם לרפורמות של השנים האחרונות בתחומי התכנון והבנייה.

אמנם, מטרתם המוצהרת של הקמת מערכות התכנון והבנייה היא ייעול הליכי הבנייה בישראל, אבל עד שזה יקרה, כלומר, עד שזה באמת ייעל, יעברו מים רבים בירדן… כמאמר הקלישאה. לכן צריך ליווי מקצועי של עו ד מקרקעין שמתמצא בתחום.

אתכם גם לפני קבלת ההיתר להבנת הצרכים
אתכם גם לפני קבלת ההיתר להבנת הצרכים

ייצוג מקצועי בכל הועדות המצטלבות עם תכנון ובנייה

על סמך ניסיוננו הרב, אנו מייצגים לקוחות בוועדות התכנון והבנייה על שלוחותיהן השונות או בוועדות שסמכויותיהן מצטלבות עם וועדות התכנון והבנייה. אם זה בהגשת בקשה ראשונית להיתר בנייה, אם זה בוועדות להתנגדויות ולעררים, בוועדות להתחדשות עירונית, במועצה הארצית לתכנון ובנייה, בוועדה למים וביוב, בוועדה לתשתיות לאומיות (ותמ"ל), בוועדה לשמירה על קרקע חקלאית ושטחים פתוחים, בוועדה לתוכניות ביישובי מיעוטים, בוועדה לתוכניות מפורטות, בוועדת משנה לדרכים, מסילות ברזל ושדות התעופה, בוועדה למתחמים מועדפים לדיור ולפיתוח מוטה תחבורה ציבורית, בוועדת ההתנגדויות של הותמ"ל, התנגדות דייר לתמ"א 38 ועוד ועוד. יש לנו ניסיון רב בכל היבטי התכנון והבנייה.

ייצוג מקצועי בכל הועדות
ייצוג מקצועי בכל הועדות

ייצוג וייעוץ משפטי למבני מגורים, תעשייה וציבור

בכדי לייצג בוועדות התכנון והבנייה השונות, יש צורך לא רק בפרקטיקה וקשרים, אלא אף בידע ובקיאות בחוק התכנון והבנייה תשכ"ח-1965, ובכל התוספות והתיקונים לחוק וכן בכל החוקים הרלוונטיים לתכנון ובנייה בישראל (שאחד מהם הוא חוק דייר סרבן למשל). אנו מלווים לקוחות החל משלבי הבקשה המוקדמים, החל מהדרישה לפרסום הבקשה בעיתון במקרה שנדרש, ועד לפרסום באינטרנט וברשומות וכן לגבי רוב נדרש לתמ"א 38 ועוד.

אנו מלווים את לקוחותינו בכל צעד ושעל, הן בוועדות עצמם, בוועדות המשנה ובכל הנדרש עד לקבלת היתר בנייה תקף וחוקי ללא עוררין, מה שמאפשר התחלת הבנייה בפועל. הייצוג המשפטי שלנו הוא יעיל ומקצועי, הן בייצוג למבני ציבור והן לצורכי מגורים ומסחר ובניסוח דוגמא לכתב תביעה למפקח על הבתים המשותפים. שאלו את לקוחותינו המרוצים וצרו עמנו קשר לפגישת עבודה בהקדם. חבל על כל יום שההיתר שלכם מתעכב…

ייצוג וייעוץ משפטי למבני מגורים, תעשייה וציבור
ייצוג וייעוץ משפטי למבני מגורים, תעשייה וציבור
עורך דין מקרקעין קולודני

על משרד עורך דין מקרקעין – קולודני ושות’

משרד עורך דין מקרקעין ונוטריון קולודני ושות’ נוסד בשנת 2007 וייצג עד היום מאות לקוחות פרטיים ועסקיים במגוון רחב של תיקים וסוגיות משפטיות כגון מכר דירה, רכישת דירה, סוגיות במקרקעין וכיו”ב. המשרד מצטיין במאבק ללא פשרות עבור לקוחותיו, ובשירות מסור ואישי עד השלמת המשימה.

המשרד מעניק שירותים משפטיים במגוון תחומים כולל ייצוג בעסקאות מקרקעין, מכר ורכישת דירה וכן שירותי נוטריון:

5/5
עורך דין
יצירת קשר

למשרד מגוון לקוחות מתחומים שונים, היכנסו להמלצות הלקוחות כדי להתרשם מדעתם על משרד עורכי דין קולודני.

תחומי עיסוק

מאמרים

יצירת קשר

חיפוש באתר

פתח צ'ט
1
שלום וברכה
שלום וברכה
אפשר לעזור?
Call Now Button