נזילה מהגג בבית משותף – ליקוי בניה נפוץ – נזילות מים בבית משותף

מאת: עו"ד נעם קולודני

ליקוי בניה נפוץ - נזילות מים בבית משותף
ליקוי בניה נפוץ – נזילות מים בבית משותף

מבין ליקויי הבנייה בהם עוסק משרדנו, הליקוי הנפוץ ביותר (ומן הקשים לתיקון) הינו נזילות. הסיבה לשכיחות תביעות ליקויי בנייה בשל נזילה כפולה: נזילות מעבודות אינסטלציה רשלניות מחד, וחוסר היכולת לתקן ליקויי רטיבות, אשר נגרמים בשל עבודה רשלנית של קבלן ביצוע בבנייה חדשה. חשוב לאבחן בין המקרים בטרם הטיפול בהם.

נזילה בבית משותף  – נזילות מעבודת אינסטלציה רשלנית של שכן (ע"פ רוב מעל)

נזילה בבית משותף - נזילות מעבודת אינסטלציה רשלנית של שכן (על פי רוב מעל)
נזילה בבית משותף – נזילות מעבודת אינסטלציה רשלנית של שכן (על פי רוב מעל)

באחד התיקים בהם עסק משרדנו – משרד עורך דין ליקויי בניה – ת.א. 54619-10-18 ברג נ' עמר (שלום ת"א) תבעה בעלת דירה מתל אביב את בעלי הדירה שמעליה בשל נזקי הרטיבות שגרם לה השכן מעל, בדירתה. בית משפט השלום בתל אביב נדרש לתביעה והכריע כי על הנתבע, עו"ד במקצועו לבצע תיקונים ואיטום בדירת התובעת ולפצות אותה בגין הנזקים שנגרמו לה.

תחילת הסיפור לאחר שהנתבע פיצל את דירתו באופן רשלני ובאופן שהוביל לנזילה מתמשכת מדירתו אל עבר דירת שכנתו מהקומה התחתונה. עם תחילת הנזילה החלו להופיע בדירת התובעת סימני רטיבות המלווים בעובש מסוכן וקירות הדירה החלו להתפורר באופן שהפך את הדירה ללא ראויה למגורים.

נזילה בצנרת בבית משותף – נזילה מהגג בבית משותף
נזילה בצנרת בבית משותף – נזילה מהגג בבית משותף

נזילה בצנרת בבית משותף – נזילה מהגג בבית משותף

עם הופעת סימני הרטיבות פנתה התובעת אל הנתבע בבקשה שיתקן את הנזילה בצנרת שנגרמה עקב השיפוץ ופיצול הדירה. הנתבע ניסה להלך אימים על התובעת, תוך שהוא אומר לה כי הוא עורך דין במקצועו וכי אינו ממליץ לה ל"התעסק" איתו באפיק המשפטי שכן בעוד שהיא תאלץ לשלם לעורכי דין בעבור ניהול ההליך, לו ההליכים לא עולים דבר ולכן אין לו מה להפסיד. כך, עד הגשת התביעה, עמדה הדירה ריקה והתובעת מפסידה כסף רב וחווה עוגמת נפש.

נזילות בבית משותף

נזילות בבית משותף
נזילות בבית משותף

במסגרת ההליך שניהלו עו"ד נעם קולודני ועו"ד עמוס אילן ממשרד קולודני ושות' המתמחים במקרקעין ובליקויי בניה, הורה בית המשפט על מינוי מומחה שדחה את טענות הנתבע וקבע כי הנזילות המתמשכות מדירתו גרמו לליקויים חמורים בדירת התובעת אותם יש לתקן בהקדם האפשרי. עם קבלת חוות הדעת נתן בית המשפט פסק דין חלקי בו הורה על הנתבע לתקן את כלל הליקויים טרם קביעת גובה הפיצוי. במסגרת ההחלטה נקבע כי על הנתבע לתקן את מקור הנזילה וכן לבצע עבודות שיקום לתקרת התובעת והחלפת הצנרת והברזל שנפגעו כתוצאה מהנזילה.

לאחר תיקון הנזילות באופן מלא המשיכה התביעה להתברר תוך שהנתבעת דרשה כי הנתבע ישיב לה את הכספים בגין הנזקים שזה גרם לה הן בשל חוסר היכולת להתגורר בדירה, את הכספים אותם נאלצה להשקיע בחוות הדעת בייעוץ המשפטי וכן פיצוי עבור עוגמת הנפש שנגרמה לה בשל התנהלות הנתבע.

נזילות הנגרמות בשל עבודות רשלניות של קבלן הביצוע – אחריות לתיקון נזילות בבית משותף (ע"פ רוב בבניינים חדשים)

נזילות הנגרמות בשל עבודות רשלניות של קבלן הביצוע - אחריות לתיקון נזילות בבית משותף – נזילה מהגג בבית משותף (על פי רוב בבניינים חדשים)
נזילות הנגרמות בשל עבודות רשלניות של קבלן הביצוע – אחריות לתיקון נזילות בבית משותף – נזילה מהגג בבית משותף (על פי רוב בבניינים חדשים)

סוג הנזילות השני הינו נזילות שנגרמות בשל עבודה רשלנית של הקבלן המבצע. כך לדוגמא הליכים שנפתחו בגין שרשרת נזילות בבניין משותף ברחוב פרופ' יהודית בירק ברחובות אשר נבנה ע"י גינדי בע"מ, באמצעות הקבלן המבצע דורי בע"מ ר' ת.א 25520-02-17 פוק נ' גינדי בע"מ שלום ת"א, במקרה שם בניין דירות שלם נזל מדירה לדירה ובמקביל מן השטחים המשותפים אל תוך הדירות.

במקרים ממין זה אין ללכת שבי אחר ניסיונות הקבלן לשסות את השכנים איש ברעהו להתפתות להודעות הקבלן "שהשכן אינו מאפשר כניסה לדירה לצורך תיקון הנזילה". האחריות בתקופת הבדק הינה אך ורק של הקבלן. במקרים רבים שכנים נואשים מלאפשר לקבלן ניסיונות סרק לתקן את הנזילות מדירותיהם והקבלן מנסה להיבנות מכך ולאפשר את חוסר יכולתו/ רצונו לתקן את הנזילות.

נזילה מצינור בבית משותף – נזילה מהגג בבית משותף

החשוב הוא לא לאפשר לקבלן "להסיט את האש" ולנסות לדחות את הקץ במטרה להשהות את הגשת התביעה עד לאחר תקופת ההתיישנות (שבע שנים). בתום תקופה סבירה וקצובה ומשלא ניתן פתרון יסודי לבעיות הנזילות, אין מנוס, אלא לפנות להליך המשפטי.

הגשת התביעה מלווה בהכנת חוות דעת מומחה באשר לליקויים בכלל ולנזילות בפרט. בית המשפט יקבע על פי רוב מומחה מטעמו, אשר יבחן את הליקויים ואת הדרכים לתיקונם. על פי רוב בענייני ליקויים ובפרט בענייני נזילות משרדינו אינו ממליץ על סעד כספי, אלא על סעד של תיקון הנזילה. התיקון יתבצע בפיקוח מומחה בית המשפט. הליך ממין זה אורך כשנתיים ימים ומלווה בעיכובים מעיכובים שונים ודחיות שונות ומשונות, כך שיש לגשת להליך כזה עם אורך רוח וסבלנות.

גם משניגשים כבר לעבודת תיקון נזילות זו אינה טריוויאלית ודורשת תיקון חוזר ונשנה במקביל לבדיקות הצפה , הנעשות ע"י מכון מקצועי וגם בשלב זה נדרשת סבלנות מרובה, עד אשר הנזילה מתוקנת באופן מלא.

עורך דין נזילות בבית משותף – נזילה מהגג בבית משותף

מחפשים עו"ד לטיפול במחלוקות עקב נזילה מהגג בבית משותף או מקרים של נזקים מנזילות אצל שכנים? צרו עימנו קשר בטלפון 03-6441175.

עורך דין מקרקעין קולודני

על משרד עורך דין מקרקעין – קולודני ושות’

משרד עורך דין מקרקעין ונוטריון קולודני ושות’ נוסד בשנת 2007 וייצג עד היום מאות לקוחות פרטיים ועסקיים במגוון רחב של תיקים וסוגיות משפטיות כגון מכר דירה, רכישת דירה, סוגיות במקרקעין וכיו”ב. המשרד מצטיין במאבק ללא פשרות עבור לקוחותיו, ובשירות מסור ואישי עד השלמת המשימה.

המשרד מעניק שירותים משפטיים במגוון תחומים כולל ייצוג בעסקאות מקרקעין, מכר ורכישת דירה וכן שירותי נוטריון:

5/5
עורך דין
יצירת קשר

למשרד מגוון לקוחות מתחומים שונים, היכנסו להמלצות הלקוחות כדי להתרשם מדעתם על משרד עורכי דין קולודני.

תחומי עיסוק

מאמרים

יצירת קשר

חיפוש באתר

פתח צ'ט
1
שלום וברכה
שלום וברכה
אפשר לעזור?
Call Now Button